"Khairina, you sekolah dekat SMK XXX XXX, kan?". Aku yang sedang duduk di atas sebuah kerusi di bilik kerjanya sambil membaca novel It Ends With Us by Colleen Hoover itu terkejut mendengar pertanyaannya itu.
"Macam mana awak tahu?". Tanya ku kembali sambil menyedut semula air mata yang hampir keluar dek kerana novel yang sedih itu.
"I tanya you punya kawan lama".
"Siapa?".
"Airis Qisteena".
Nama itu.
Aku cukup benci akan nama itu sekarang. Nama seorang pengkhianat yang cukup aku benci. Nama yang mengheret aku ke lembah haram ini semata-mata kerana duit."You? Kenapa nangis ni? I ada salah cakap ke?". He got up from his chair and went to me.
"Dia la satu-satunya kawan saya. Saya ingat, saya boleh percayakan dia. Tapi, dia khianati saya. Dia bawa saya ke dunia gelap ini".
"Hey, its okay. You have me now".
khairin point of view:
"Hey, its okay. You have me now".
Sebaris ayat yang aku tuturkan itu bukanlah sebahagian daripada rancangan ku, tetapi aku betul-betul maksudkannya.
Entah lah, hati aku berbolak-balik setiap masa. Aku jadi keliru bila ada di samping perempuan ini. Sedangkan, dia belum lagi mencecah umur 18 tahun.
Yes, she's a minor!
Thats a double f*ck for my life.end
"Thank you, walaupun saya belum tahu pon nama awak. Mind to tell me?". Aku bertanya.
"Soon, you will know. By the way, pasal sekolah tadi...".
Cepat je tukar topik!
"... sekolah you tu suruh pelajar form 5 untuk pergi balik ke sekolah 3 hari daripada sekarang untuk penyerahan sijil berhenti sekolah".
"Mana awak tahu semua ni?".
"I ada masuk group Telegram and I ada friend dengan Facebook sekolah you tu". Dia menunjukkan skrin telefonnya kepada ku.
"Ha, sambung balik. Sekolah you suruh penjaga and pelajar yang datang. So...".
"So?".
"I nak pergi boleh?". Dia memegang kedua-dua belah tangan ku.
"First of all, don't touch me. Second, kenapa awak pula nak pergi? I still have parents".
"Parents? Okay listen, Airis mesti ada juga kan kat sekolah nanti. What if, masa parents you datang, dia cakap kat parents you".
Make sense but...
"Kenapa dia nak buat macam tu?".
"You juga yang cakap si Airis tu pengkhianat. So, dia boleh buat lebih lagi, Khairina. You tak takut ke mak ayah you tahu? Oh, mungkin you akan cakap tu bukan salah you kan? But what if, Airis pergi fitnah you, cakap banyak lagi benda bukan-bukan pasal you dekat parents you. Ha, macam mana?". The real overthinked. Tapi, apa yang dia cakap tu, ada betulnya juga.
" So, untuk safety you... I la yang akan jadi penjaga you". He finished his saying with a wink.
"Okay? Boleh tak?".
"Bila kena pergi sekolah tu?".
"3 days from now". Semangat je bunyi nya.
"Pakai baju sekolah ke?".
Dia mengangguk.
Aku tak tahu lah mana dia tahu maklumat ni sampai detail macam tu sekali. I refused to believe its from Facebook and Telegram.
YOU ARE READING
[BOOK 3] THE PROLOGUE ||©
Romance[PUTERI KHAIRINA The Series] Puteri Khairina Amirul Khairin One of the most beautiful love story I've ever written. Permulaan kepada segala kisah pertemuan di antara seorang jejaka bernama Amirul Khairin dan seorang wanita polos bernama Puteri Kha...