5.

346 37 3
                                    

Dobře...tři divocí psi hned vedle nás a vypadají docela hladově. Teď lituju toho že jsem odmítla vzít ty zbraně ukryté ve stromech. 

"Mami, co budeme dělat?" špitnu potichu a rozhlížím se kolem sebe, psi se přibližují.

"Nevím, napadá mě jenom utíkat." odpovídá mi. Největší pes je asi pět metrů od nás.

"Tak jo souhlasím, ale..."

"Běž!" slyším křik a rozbíhám se. Mamka je v těsném závěsu za mnou a za ní psi. Teď by to chtělo Katniss. Je už trochu šero a tak ani pořádně nevidím před sebe. Probíháme kolem místa kde jsem asi před hodinou našla nůž, ohlížím se po něm ale nevidím ho...

"Au!" musím vykřiknout najednou jelikož jsem zakopla o kořen stromu. Docela silně jsem se praštila do pravé nohy a cestou po zemi jsem obličejem nabrala pár kamínků, klacíků a hlínu. Mamka je hned u mě, pomáhá mi vstát a za její pomoci trochu kulhavě běžím. Dívám se za sebe, psi jsou ještě blíž než předtím. Najednou poslední pes padá k zemi, zastavuju a upřeně se na něj dívám. Z boku mu trčí šíp. I u těch dvou psů to vypadá že jsou zmatení, v tom se jednomu objevuje v oku šíp a následně druhému v krku. Dívám se kde se tady ta střela vzala. Z poza stromu vybíhá Gale a míří směrem ke psům, nožem těm dvoum zasazuje poslední rány a vytrhává z nich šípy. 

"Jste v pořádku?" ptá se nás s obavami.

"No, jo jsme v pohodě" odpovídám mu jakokdyby jsme celou dobu jentak ležely v trávě. 

"Příště až budete chtít jít do lesa, tak mi řekněte, půjdu s vámi".

"To je dobrý nápad" poznamenávám. Dívám se na svoji nohu, kalhoty mám roztrhané a díky díře jde vidět na mé zakrvácené koleno. Máma se na mě ustareně dívá, podívám se na ni pohledem je to v pořádku a zvedám se. Pomáháme Galovi sebrat psy a jdeme směrem na Černý trh abysme je mohli prodat. Cestou je ticho. 

"Měli bychom si pospíšit, ať stihneme přehlídku splátců" říkám a obracím se na Gala s mamkou. Gale přikývne. 

Na trhu dva psy prodáváme Dariusovi a jednoho Sae, která z nich vaří "hovězí" polívky. Když jdeme kolem náměstí, hlavní obrazovka se rozsvící, zobrazuje se znak Kapitolu a hraje hymna. Rozhodujeme se, že se na přehlídku budeme dívat tady, protože než bysme došly domů, přehlídka by skončila. Na scéně se objevuje Caesar Flickerman a uvádí celou přehlídku. Kamery se pak otáčí směrem na velké náměstí a z budovy vyjíždí povoz s koňmi se splátci z prvního kraje. U jedenáctého kraje si všímám holky, asi stejně staré jako já, která vypadá celkem sympaticky. Kdyby se za mě Katniss nepřihlásila, tak bych si s ní asi rozuměla a možná bysme byly spojenci. Z přemýšlení mě vytrhuje jasná zář vycházející z obrazovky. Vypadá to jako kdyby povoz s Katniss a Peetou hořel! I Kapitolané se tváří zaraženě, ale pak začínají skandovat jména těch dvou a hází po nich květiny. Všichni se teď zajímají o dvanáctý kraj, což se zas tak často nestává. Katniss s Peetou na sobě mají černé kostýmy a přilby s kápěmi v barvách ohně a k tomu ještě hoří.

"Wow" řekneme s mamkou součastně, stejně uchváceně jako my vypadají všichni z dvanáctky, kromě Gala, ten se začal dívat do země hned potom co se Katniss s Peetou chytli za ruku. Hmm...zajímavé. Po chvíli končí proslov prezidenta Snowa a splátci odjíždí zpátky do budovy. 

Obrazovka se rozděluje na dvanáct částí a v každém okénku zabírá obličeje dvou splátců z daného kraje. Ti z jedničky a dvojky se naštvaně dívají směrem na Katniss a Peetu. Nojo sebrali jim všechnu slávu. Jinak se všichni usmívají a povídájí si se svými vyzážisty. Najednou mě zaráží pohled na okénko dvanáctého kraje, Katniss dává Peetovi pusu na tvář! Slyším jak někdo v davu výskne. Katniss prober se! Za chvilku ho budeš muset zabít, aby ses nám vrátila, potřebujeme tě! Ale vypadalo to celkem sladce, ikdyž se hned potom zatvářila stejně zmateně jako Peeta a trochu tak jako by byla naštvaná sama na sebe. 

Ahojte, doufám, že se vám tahle kapitola aspoň trochu líbila, chvíli jsem uvažovala jestli přidat poslední odstavec, ale jak vidíte tak se sem nakonec probojoval.

Primrose EverdeenKde žijí příběhy. Začni objevovat