11.

334 37 5
                                    

Ne, nechci to vidět, ale zavřít oči nemůžu, až moc mě zajímá co se stane. Takhle se cítím každý rok při sledování her. Dneska je to jiné, zavřít oči mě nemůže ani napadnout.

Zvuk gongu, Katniss umí rychle běhat, beztak je už teď na půlce cesty k rohu hojnosti, bohužel nemám pravdu, nejspíš neví co dělat a jen se zmateně rozhlíží. Peeta je zabraný v pozadí záběru, jak běží rovnou do lesa, to vymyslel chytře. Katniss asi chtěla udělat totéž, ale teď se přetahuje o batoh s klukem z dvátého kraje. V duchu se modlím k něčemu nade mnou, aby se jí nic nestalo.

Do oka se mi dostalo nějaké smítko, sakra. Protírám si rukou oči, když však znovu pohlédnu na obrazovku, je Katniss celá od krve. Ne, nic se jí stát nemohlo, na to je až moc dobrá. Pomalu propadám panice. Je to jen krev toho kluka a batoh je její. Teď ale větší další problém, holka která zranila teď už mrtvého splátce se blíží k sestře a několik nožů v její ruce nevypadá zrovna bezpečně. Já si její jméno pamatovala, líbily se mi její šaty na rozhovorech, ale teď.

"Pozor!" Vykřiknu bezmyšlenkovitě, když vidím jak ta holka vrhá po Katniss nůž. Vím, že mě nemůže slyšet, ale i tak v tu chvíli Katniss zvedá batoh ke své hlavě a zbraň se zabodává do jasně oranžové látky.

Kamera je teď zaměřená na stále probíhající boj u rohu hojnosti, takže nemám tušení kde mám sestru. Začínám být trochu zoufalá z toho, že je v aréně kde jí může cokoliv a kdokoliv zabít a já o ní nic nevím. El to asi poznává, jelikož mě uklidňuje, že kdyby teď s někým bojovala, tak se obrazovka rozdělí a my uvidíme co se tam děje. Má vlastně pravdu, ona právě určitě šplhá na strom někde v bezpečí, odpočívá a prohlíží si co je v batohu.

To ale není to hlavní co mě zajímá, u rohu hojnosti si totiž profíci kontrolují zásoby a jde k nim Peeta, proč? Vždyť to je jasná sebevražda. Obrazovka se zaměřuje na jejich rozhovor.

"Takže chcete pomoct ji najít?" Ptá se Peeta všech čtyř s rukama nad hlavou, zatímco na něj Glimmer míří lukem. Koho najít? Peeta je dobrý ve stopování a to i lidí které nezná?

"Nejsi do ní náhodou zamilovaný? Proč by jsi ji chtěl zabít?" Ptá se ho Clove. Naráží tím na to, že se baví o Katniss. Díky jejím slovům nad tím taky začínám přemýšlet. To lhal celému Panemu a hlavně Kapitolu?

"Asi to neznáš, ale říká se tomu strategie" Usmívá se Peeta zpátky směrem k ní. Teď se dívá na Glimmer, která stále stojí s lukem v rukou a podezřívavě se na něj dívá.

"Nech ho být, bude se hodit a kdyby ne, tak ho prostě zabijeme" Uklidňuje ji Cato a dívá se na Peetu pohledem, který mi nahání hrůzu. Peeta chce něco namítnout, ale vyruší ho zvuky děl, jedenáct výstřelů, to znamená jedenáct mrvých. Obraz se teď na chvíli přesouvá k Caesarovi a Claudiovi, kteří rozebírají prvních patnáct minut her a rekapitulují smrti jednotlivých splátců.

Slyším vedle sebe vzlyky, Rose má červené oči od slz.

"Rose vždyť je to tak každý rok" Snaží se ji El utěšit, ale trochu to vypadá jako by se snažila utěšit i sama sebe. Chvíli je ticho, pak ale Rose zvedá hlavou směrem k nám.

"Jenom za patnáct minut jedenáct dětí, jedenáct lidí, kteří by mohli být našimi kamarády, jsou jako my, akorát že my jsme měly štěstí, všechno je o náhodě" Dívá se na nás a po tváři ji stékají křišťálové slzy. Její slova dávají smysl, já měla v osudí jediný lísteček z tisíců, někteří jich tam měli i třicet, ale vybrána jsem byla já. Vzhlédnu k obrazovce, Katniss, sedí opřená o strom a prohledává svůj jasně barevný batoh. Štěstí, bylo v něm nějaké jídlo a spací pytel, aspoň v noci nezmrzne, taky zápalky a lahvička nějaké tekutiny, ale nevím jaké.

"Takže děcka, jděte se už dívat domů, zítra se zase uvidíme" S těmito slovy odchází učitel ze třídy. Dáváme s hokama židle zpátky na své místo a vycházíme ven ze školy. Na dvoře mně a Rose El objímá.

"Všechno bude v pořádku, věřte mi" Po tomhle se loučíme a já jdu domů. Snažím se nevšímat si obrazovek všude kolem mě s probíhajícími hrami.

"Jak víš, že to bude fungovat, vždyť ty zápalky přes noc nanejvýš zmoknou" Normálně bych se neotáčela, ale díky hlasu člověka, kterému tento hlas patří se musím podívat na obrazovku u soudní budovy. Peeta, Cato a Glimmer stojí uprostřed lesa a Cato pokládá krabičku zápalek na zem.

"A proč by nemělo? Víš kolik ostatních bylo rádo, že bez zranění odběhlo od rohu hojnosti? Ti nestihli popadnout žádný batoh, nebo zbraň, takže až sem přijdou budou rádi, že našli vypadlé zápalky od někoho z batohu a vezmou si je jako jediný jejich zdroj světla a tepla. A v noci si ten splátce rozdělá oheň a my ho najdeme a zabijeme, jak prosté." Vysvětluje svou strategii Cato. Musím říct, že tohle má docela dobře promyšlené, ještě aby tu krabičku někdo našel.

"Tak pojďte půjdeme se kouknout kolem jestli nenajdeme nějakého šťastlivce" Přidává se k nim Glimmer, bere oba za zápěstí a táhne je pryč.

Teď už musím běžet domů, abych stihla vidět, kdyby se někdo k zápalkám přiblíží. Teď už to mám domů docela blízko i tak mě však v cíli strašně pálí plíce. Mamka sedí před televizí, kterou skoro bez mrknutí oka pozoruje. Když slyší jak přicházím řekne jedinou větu.

"Jak to mohl udělat?" Hned vím koho myslí, Peeta. Neodpovídám, nevím co říct. Ve vysílání se teď objevuje mapa arény, na které jsou rozprostřené červené tečky, u každé je fotka splátce. Všichni profíci i s Peetou jsou teď u rohu hojnosti, ale kousek od Katniss je nějaká holka, ale nevím z jakého kraje, prosím ať se nepotkají.

O hodinu se moje přání vyplňuje, ale jen z poloviny. Ta holka našla sirky. A Katniss je připoutaná na stromě asi o sedm metrů dál. Po chvíli se stmívá a Katniss usíná. Už mě pálí oči z toho dívání se do jediného zdroje světla v domě, ale chci aspoň dneska vydržet vzhůru na celou noc. Neznámá holka stále nespí a vypadá to, že jí je celkem zima a tak zakládá oheň. Po asi hodině se budí Katniss a dívá se kolem sebe, když si všimne ohně, jenom se nechápavě dívá a asi i trochu naštvaně. U rohu hojnosti začíná být živo, jelikož si kluk z prvního kraje všimnul, že z lesa vychází dým, nechápu jak to vidí přes svoje sluneční brýle a taky proč je má vůbec nasazené když je v aréně ještě docela tma, ale to je teď jedno brýle si nasazují všichni profíci a vyrážejí společně na lov.

Neznámá sice spí, ale než jí Cato probodává stihne se probudit a prosit o smilování. Profíci teď radostně vykřikují a odchází pryč. Zaráží mě jen jedna věc a na tu chvíli po mně přijdou i profíci, nezazněl výstřel děla, to znamená že ještě není mrtvá. Mezi zabijáky vzniká hádka, kterou zastavuje až Peeta.

"Ztrácíme čas! Půjdu ji dorazit a můžeme pokračovat!"


Takže po dvou týdnech nová kapitola a teď poprvé z arény. Doufám že v textu nemám moc chyb a další část příběhu se vám líbila. Mám v plánu přidat tady ve středu další část tak snad to vyjde. Teď to hlavní, musím vám hodně poděkovat za hvězdičky a přečtení u minulých kapitol.










Primrose EverdeenKde žijí příběhy. Začni objevovat