Iryan mengekori langkah Diandra ke bilik.
"Saya tidur kat bawah, awak tidurlah kat katil." Kata Iryan sambil tangannya mencapai bantal yang berada di atas katil. Belum sempat Iryan meletakkan bantal ke lantai Diandra laju menahannya.
"Ermmm..." Kata Diandra tersekat.
"Tidurlah kat atas, it's okay. Kat bawah tu keras, tak selesa." Katanya tenang."Takpalah awak tidur kat atas saya kat bawah." Ujar Iryan.
"Iryan it's okay, I'm fine. You can sleep here with me. We're married so there's nothing to be afraid of." Balas Diandra meyakinkan Iryan sambil tersenyum ke arahnya.
Iryan membalas senyuman Diandra sambil menggelengkan kepalanya. 'Iryan iryan, takut apa?' bisik hatinya.
Kedua-duanya naik ke atas katil.
Suasana bilik sunyi setelah kedua-duanya berbaring di atas katil."Iryan?" Panggil Diandra perlahan, memecahkan kesunyian.
"Hmm kenapa?" Soal Iryan dengan mata yang tertutup.
"Kenapa tak tanya kenapa saya setujuh kahwin dengan awak?" Soalnya.
"Bukan tak nak tanya, tapi takut awak tak selesa." Jawab Iryan masih dengan mata yang bertutup. "Lagipun awak ada sebab sendiri, saya tak nak paksa awak." Sambungnya.
"Ohh." Balas Diandra.
Mereka kembali diam buat seketika.
"I was betrayed by a person that I thought was the right one for me." Ujar Diandra secara tiba-tiba.
Iryan membuka matanya perlahan setelah mendengar kata-kata Diandra tetapi masih melihat ke atas.
"He said i was the love of his life." Kata Diandra sambil mengeluarkan ketawa kecil. "But yeah he cheated on me, and worse he used me for his company. Dulu waktu papa cakap nak kahwinkan dengan awak saya terus tolak because of him. But after I got slapped by him I immediately agreed to marry you." Sambungnya sambil memalingkan badannya ke arah Iryan. "Saya takut nak bagitau awak sebab saya kahwin dengan awak. Takut awak pikir yang saya gunakan awak untuk balas dendam. But trust me it's not, saya kahwin sebab rasa bersalah dengan papa and mama, papa dah cakap dah yang he is not the one for me but I was too blind to see and at the end I made papa and mama sad." Terangnya.
Iryan memalingkan tubuhnya ke arah Diandra. Iryan menatap wajah bersih Diandra. Matanya merenung lembut anak mata Diandra.
Setelah beberapa saat Iryan mengukir senyum di bibirnya sambil menatap Diandra.
Diandra terkejut kecil melihat Iryan yang memberikan senyuman kepadanya setelah mendengar penjelasan darinya.
"Takpa, awak tak salah." Kata Iryan masih tersenyum manis ke arah Diandra. "You're just hurt and broken. But past is past Dian. Now, I'm your husband and I'm glad you chose to tell me the truth. If in the future this 'jerk' dare to bother you, bagitau saya secepat mungkin I'll protect you my wife." Sambung Iryan kini dengan muka yang lebih serius. "Saya tak benarkan lelaki 'gila' tu sentuh awak. Bukan nak cringe ke apa tapi sekarang awak tanggungjawab saya yang utama, thanks for telling me the truth Dian." Katanya lagi lalu kembali mengukir senyuman.
Diandra tersipu malu, pipinya mengeluarkan warna kemerah-merahan. "Awak jangan letak harapan tinggi kat saya. Saya takut awak...hmm.."
Belum sempat Diandra menghabiskan ayatnya Iryan terlebih dahulu memotongnya.
"It's okay, all is about time. Marriage is a lifetime my wife. I'm sorry but let's be a married couple forever? Let's take as much time as we need to fall in love okay?" Kata Iryan sambil tersenyum. "
Diandra terpaku memandang Iryan. Kata-kata Iryan membuatnya terharu. Denyutan nadinya semakin laju. Sebenarnya Diandra takut untuk terluka kembali. 'i'm confused and scared Iryan. Papa, semoga Iryan pilihan yang tepat' bisik hati kecilnya. Diandra merenung lama ke anak mata Iryan bagi memastikan kata-kata Iryan itu adalah jujur. Setelah memastikannya Diandra tersenyum manis ke arah Iryan.
"Okay, let's take as much time as we need to fall in love. Let's be a blessed husband and wife forever Iryan. I'll try to be a good wife for you." Kata Diandra sambil tersenyum kembali ke arah Iryan.
Mereka tertawa kecil sambil menatap satu sama lain.
"Let's sleep, kita kena bangun awal besok, nak kemas rumah. And awak mesti tolong saya kemas rumah." Ujar Diandra lembut.
"Okaylah jom tidur." Balas Iryan, tangannya mencapai selimut.
"Thank you Iryan." Ucap Diandra perlahan tetapi masih boleh didengari oleh Iryan.
Iryan tersenyum mendengar kata-kata Diandra. "No need to thanked me my wife, good night Diandra." Balas Iryan perlahan. Tangannya mencapai suis lampu meja bersebelahan katil mereka.
Finally able to publish the next chapter.
Please enjoy this chap guys🥰
Tolong abaikan any errors ya 🥰
Happy reading guys✨
YOU ARE READING
My MR.CEO
Romance"Awak tak perlu takut dengan saya.Setahu saya belum pernah ada report, yang mengatakan saya ni makan orang."-Akmal Iryan. "Eh, ada saya tanya awak makan orang atau tak? Tak kan."-Diandra Elisa. Ini adalah sebahagian daripada sinopsis crita...