Tarot pt1

13 3 0
                                    

Sziasztok!

Az elkövetkező részekben a 'Tarot kártyákról' lesz szó. Szerintem egy egész érdekes téma.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nemrég, pár hónapja ismertem meg őket jobban. Hallottam róla, és ki akartam próbálni milyen. Ez egy jóslás féle dolog. Van aki hisz bennük, van aki  nem. Én minden esetre eddig igen, mert mindig bevált. Lehet nem abban a formában ahogy azt elképzeltem, de bevált.

Szóval először is ismertetném ezt az egész témát azzal, aki még nem hallott volna róla.

Mi is az a Tarot kártya?

~Egy egyszerű kártya csomag, mely 78 lapból áll.
~A lapokat egyaránt lehet kártya játékra és jóslásra is használni. Habár az utóbbi terjedt el jobban. 
~A kártyák egyik oldalán szimbolikus képek találhatók, a másik oldaluk egyforma színű és mintázatú.
~Már a 14.-15. században is ismerték. Nagyon sok ember szerette, és a feljegyzések szerint attól függetlenül hogy betiltották, nagyon népszerű volt.

~Míg egyesek szerint az Indiából származó cigány kártyához vezethető vissza, addig mások szerint ez egy régi egyiptomi 'kincs'. Ám akadnak olyanok, kik szerint Atlantisz ősi tudását rejti.
~Cigány jövendőmondók, egyiptomi mamelukok és mór hódítók terjeszthették el Európában. 

Egy másik történet szerint: ,,Egyiptomi papok által őrzött titkot a tarot képében vitte magával népének kivonulásakor, . Ezt alátámasztani látszik az a szoros kapcsolat, amely a tarot és a , valamint a között kétségkívül fennáll. Ilyen párhuzam a nagy arkánum 22 lapja és a 22 héber betű, de a betűk és a lapok közötti kapcsolat is. A Kabbala a tíz különleges isteni tulajdonságot ábrázoló szefírája alkotta köröket, a 22 beavatási út köti össze. A 22 út az isteni tulajdonságokkal összhangban éppúgy megtalálható a héber ábécében, mint a tarot a nagy arkánumának lapjain. Ez értelmezhetjük úgy, hogy a tarot mutatja az utat a Kabbala világába."

~Először velencei néven híresült el, manapság marseille-i tarot-ként nevezzük.

A tarot kártya részei:
>Nagy arkánum - 22 lapból áll.
>Kis arkánum - 56 lapból áll.  

Híres kártyák

Visconti: A lapok sem neveket, sem számokat nem tartalmaznak. A reneszánsz, a kifinomult, tudatos szimbólumrendszer és a Visconti és Sforza család tagjait ábrázoló művészi alkotások határozzák meg ezt a kártyát.

Rider tarot: Annyira letisztult és érthető a szimbólumrendszere ennek a XX. századi kártyának, hogy a kezdő kártyavetők is könnyedén értelmezhetik.

Crowley tarot-ja: Ez a kártya azért híres, mert elszakadva a hagyományoktól nem egységes vallási vonalat képvisel, hanem a vallásszabadságra hívja fel a figyelmet szimbólumrendszerével. 

~ Egyenlőre ennyi infót hoztam aztán majd tervezek még külön részt csinálni a Tarot-on belüli dolgoknak ~

❀ Random ❀Donde viven las historias. Descúbrelo ahora