Női szépségideálok és alakok

27 7 2
                                    

Sziasztok!

Most egy olyan témával jöttem, ami elég sok embert foglalkoztat. Vagyis, jobban mondva, mindig jelen van az életünkben, mégha nem is vesszük észre. Már nagyon rég megszerettem volna írni, úgyhogy bele is kezdek.

Biztos mindenki kapta már magát azon, hogy nézi magát a tükörben, mégsem elégedett a látvánnyal.
Vagy esetleg iskolai bántalmazások a külsőségek miatt. Általában ez a nőknél észlelhető, de nem szabad amellett sem elsiklani, hogy ugyanúgy a másik nemnél is jelen vannak a problémák.

De hogy miből is fakad ez az egész? Erre roppant egyszerű a válasz. A közösségi médiából. Hisz ma már szinte nincs is olyan fiatal, akinek ne ez tenné ki az élete nagy részét. Itt alakulnak ki az úgynevezett 'szépségideálok'. Erről biztosan hallott már mindenki. Tele van az internet vékony nőkkel és izmos férfiakkal, akik után a fiatalok csak úgy csorgatják a nyálukat. És ettől kialakul mindenkiben egy megfelelési kényszer. Hogy nekik is ilyennek kell lenniük ahhoz, hogy párt találjanak, és a társadalom befogadja őket. Ez vezet a nőknél (és férfiaknál is, de inkább a női nemnél jellemző) éheztetéshez. Anorexia és bulimia kialakulása sem ritka. (Erre még később vissza térek). Férfiaknál a túlhajtás (edzés) és szteroidok szedése a jellemzőbb az izomzat kiépítése miatt. Hátrányban érzik magukat a testesebb férfiak.

Bárhogy nézzük, mind a kettő nem meg akar felelni egymásnak, mert ma már az emberek nagy része külső alapján választ párt magának. És ezzel nem azt mondom, hogy a külső nem fontos, mert természetes, hogy olyan embert fogunk szeretni aki külsőre is tetszik. De emiatt sokan mellékesnek tartják a belsőt, rózsaszín ködben úsznak, és mire feleszmélnek belőle már túl késő.

Pedig ha belegondolunk, a világ kezdete óta rengeteg szépségideál volt.
Most első sorban a női szépségideálokról írnék. Ugyanis az idők során szinte minden testalkat számított már szépnek a férfiak körében. ,,Ammit tegnap csúnyának számított, azért lehet holnap megőrülnek majd"

Az őskorban leginkább a molett testalkatot találták szépnek. Ennek roppant egyszerű oka van. Ha valaki teltebb volt, az azt jelezte, hogy előkelő társadalmi pozícióból származott (hisz volt mit enniük, jómódban éltek). Valamint roppant nagy előny volt szaporodás szempontjából, hisz minél teltebb egy nő annál 'könnyebben' hord ki egy gyereket (már amennyire lehet ezt könnyűnek mondani). Így lett például a Willendorfi Vénusz a termékenység szimbóluma.

Az ókorban a tiszta és fehér bőr volt a befutó a férfiak számára

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.

Az ókorban a tiszta és fehér bőr volt a befutó a férfiak számára. Olyannyira, hogy a végletekig képesek voltak elmenni a nők. Emellett a piros arc is nagyon előnyös volt, valamint a paróka. A többség (aki megtehette) leborotválta a haját és parókát hordott. És ha ez nem lenne elég szürreális számunkra, az összenőtt szemöldök is nagyon csinosnak számított.

 És ha ez nem lenne elég szürreális számunkra, az összenőtt szemöldök is nagyon csinosnak számított

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.
❀ Random ❀Donde viven las historias. Descúbrelo ahora