Halihó!
Nem tudom, hogy járnak-e erre fogszabisok vagy akik terveznek azzá válni (ezt így helyes használni? 😅), de gondoltam én mint úgymond tapasztalt ember, megosztanák pár dolgot, hátha tudok vele segíteni bárkinek^^
Fogszabis story:
Szóval, nekem 2020.11.04-én lett fogszabályzóm. Kicsit írnák erről a folyamatról, mert nem volt valami kellemes élmény.
Már 2019 karácsonya után nemsokkal lebeszélt anya tesója egy időpontot a fogszabisnál. Ám ez az időpont csak tolódott amíg csak tudott. Többnyire a korona helyzet miatt.
Ami ezzel kapcsolatban iszonyú kellemetlen volt, az az, hogy a doktornő nem is szólt volna, hogy változik az időpont, ha nem érdeklődünk, hogy áll-e még.
És így tavasz vége felé lett volna fogszabim, ha nem jön be ez az egész. Így egész nyáron reménytelenül vártam, hogy mikor tudunk menni. Komolyan mondom, azt hittem soha az életben nem lesz meg.
De 2020.11.01-re volt időpont, ahol kis kék gumikat tettek a fogam közé, hogy kitágítsák a fogaim közti réseket.
Azon kívül, hogy a behelyezés után kissé vérzett, még éjjel sírtam is a fájdalomtól. Sokkal rosszabb volt, mint a fogszabi. Ez ment 3 napig. Ezidő alatt joghurton, pudingon és rostos gyümölcsleven éltem, mert harapni azt nem tudtam, de még nyelni sem nagyon.:)
Aztán 4-én feltették a fogszabim. Előtte persze kiszedték a gumikat, ami most már jobban vérzett, de ez a legkevesebb, mert a fogszabi kevésbé fájt... Aha... Az elején. Már aznap sírtam vacsora közben, hogy képtelen vagyok rágni. Az a lelki fájdalom... Úgy voltam vele, hogy soha nem fogok tudni már enni. Ahogy ott ültem és sírtam láttam ahogy édesapám lelke megszakad. Komolyan mondom, ha vissza gondolok arra a nézésre, össze szorul a szívem.
És folytatódott a folyékony ételek kúra. Csak mivel egy drót megy végig a szájpadlásomon, ezért nyelni is nehéz volt.
A sok puding és joghurt miatt már szabályosan rosszul voltam, így enni is keveset ettem. Ami 2kg fogyáshoz vezetett. Persze, hallottam arról, hogy valaki 10kg-ot is fogyott, úgyhogy ez ahhoz képest semmi.
Aztán, szép lassan meguntam, hogy nem tudok pl pörköltet vagy sülthúst enni, ezért akármennyire fájt ettem, mert majd szétvetett az ideg. Persze közben sokszor sírtam, de ez volt az, ami kellett ahhoz, hogy újra rendesen tudjak enni.
Azóta pedig folyamatos a javulás, 2 hónap után már rendesen látszott a változás, most is majdnem egyenes már, pedig még felén sem vagyok túl. (A dokinő 3 évet mondott)
Összességében szerintem megéri ez az egész, mert tényleg nagyon sok mindenben képes segíteni, nem csak a fogak helyreállításában. De erről később...Tippek/megfigyelések
❀ Beszéd
Nagy tévhit az a fogszabályzóval kapcsolatban, hogy az ember utána képtelen rendesen beszélni. Én alig észrevehetően, néha-néha nehezen mondtam ki a s/sz betűt, de semmi komoly. Majdnem ugyan úgy tudtam beszélni, mint azelőtt. Úgyhogy ha bárki tartana ettől, nem kell félni, nem feltétlenül lesz tőle pösze az ember.
Persze itt itt hallottam már olyan példákat, hogy egyáltalán nem értették mit mondd az emberke, de szerintem ez a ritkább eset.❀ ,,Megszokod"
Most lehet össze fogok törni pár embert, de ez hazugság. Soha nem lehet megszokni. Meg lehet tanulni együtt élni vele, de megszokni nem lehet. Egy idegen test van az ember szájában, úgyhogy szerintem ez nem is olyan meglepő.
Nekem pl ami aggaszt ezzel kapcsolatban, az a mélyedés a nyelvemen. Egy kissé, középen íves egyenes formája van a nyelvembe vésve, és tartok tőle, hogy az ott fog maradni:((
Nem fáj, habár néha érzem, de nem fáj. Csak aggasztó na😅❀ Evés
Megvan az az érzés, amikor a spagettit tészta egyik fele fent a másik lent van?
Na itt ez a helyzet... Mindennel. Van pl a tökfőzelék (kövezzetek meg de én szeretem). Az elején sok főzeléket ettem, így erre is sor került. Felül, a szájpadláson lévő drótra szépen feltekeredett, és fele lement fele fent maradt. A szüleim meg csak nézték mi bajom:)
De ugyan ez a helyzet a tésztával, a fejes salátával, hagymával és társaival. Vigyázni kell velük, mert az étel megbosszulja amit velük teszünk xd
ŞİMDİ OKUDUĞUN
❀ Random ❀
Rastgele✾ véleményem egyes témákról ✾ kihívások ✾ legendák ✾ érdekességek ✾ színészek vagy énekesek ismertetője ✾ ,,A TI" könyv tartalma is ebben lesz megtalálható, hogy ne legyen inaktív