PART 12:KEMALANGAN

220 4 3
                                    

Rudy yg tiada hala tuju trus memandu kereta dengan kelajuan maksima...tanpa dia sedar,sebuah kereta memandu dengan perlahan dihadapnnya dan...

Bukkkkkkk....

Orang ramai berkerumun di tempat kejadian,ada yg call ambulans,ada yg viral kan dekat media sosial dan ada yg menjerit(perempuan)..

Rudy cuba bangun smbil dibantu oleh orang yg lalu lalang,belum sempat untuk berdiri, pandangan rudy trus kabur dan dia pengsan...

Tamat...

Ali:oi sikit gila..

Author:hahahaha..

Jet:baik kau sambung kalau tak..

Author:kalau tak apa?

Chris:aku cium kau(senyum gatal)..

Author:errkkk ok ok..

Sambungg..

Khabar yg rudy kemalangan cepat sja merebak hingga ke pengetahuan iman dan keluarganya,mulanya dia berasa biasa shaja,lama kelamaan rasa risau menyelebungi dirinya...iman mengambil keputusan untuk melawat rudy...

Dihospital...

I=ibu Ayah=A

I.rudy:nak bangun lah,ibu tak snggup tngok kamu mcmni..

Jet:aunty sabar ya,nnti rudy bangunlah..

A.rudy:mcm mana boleh jadi mcmni chris?

Chris:orang kata rudy bawa kereta laju sngat smpai tak tngok ada org kat depan..

I.rudy:budk yg kene langgar tu ok tak?

Ali:dia ok aunty,sebab belakang kereta kene langgar,si rudy ni berpusing langgar pokok,tu la parah sikit...

Dr:siapa ibu bapa tengku rudy disini?

Jet:bodohlah xkan aku dngan chris ni nampak mcm bapak orang,tua sngat ke(dalam hati)..

Chris:dh knapa dr ni,buta ke?(dlm hati).

A/I.rudy:kami dr.

Dr.: kecederaan pesakit agak parah kerana hentakan pada bahagian kepala amat kuat..sya tidak yakin pesakit boleh selamat atau tidak,berkemungkinan besar kalau pesakit selamat pun dia akan koma,itu shaja,sya harap dato dan datin bersabar,kalau ada perkembangan sya akn beritau..

A/I.rudy:baik dr terima kasih..

Dr itu hanya mengangguk dan trus kluar,i.rudy hanya melihat badan anaknya yg dipenuhi dengan wayar...tiba tiba...

Imann:RUDYYYYYYYYYYYY

Semua terkejut melihat kedatangan iman yg mengejut...mereka mengambil keputusan untuk biarkan iman bercakap dengan rudy....

Skippp

Keesokannya..

Dr:dato.datin,sya ada berita baik dan berita buruk hendak disampaikan..mana satu yg dato/datin mahu dngar terlebih dahulu?

Dato:berita baik

Dr:berita baik nya,tengku rudy berjaya diselamatkan.

Dato/datin:alhamdullillah,apa berita buruknya?

Dr:berita buruk nya,hmm tengku rudy koma..

Ali:takpe dr,janji dia sudah diselamtkan..

Ayah rudy mengusap bahu isterinya yg sedang menangis teresak esak...begitu juga kwn ii iman cuba menenangkannya yg juga menangis...

Dirumah ibu/bapa iman...

Iman menangis teresak esak smbil ditenangkan oleh ibu nya..dia tidak mahu anaknya membesar tanpa kasih syg seorang ayah..

I.iman:mcmmana keadaan menantu mak?

Iman:dia koma dan itu sja yg dr dpt bagitau..iman rasa berslh sngat sebab tuduh dia curang..semata mata gambar bodoh yg mengaburi mata iman bu,iman berdosa sebab tampar rudy,tengking dia sedangkan dia tak bersalah,iman rasa diri iman tak berguna..

I.iman:dh dh iman,anak ibu kuatkan,doa yg terbaik untuk suami kamu,kalau ada rezeki nnti dia akn sedar iman,sekarang iman blajar terima qadaq dan qadar ya nak..

Iman:baik bu,iman akn cuba,terima kasih ibu(peluk ibunya..)

Distudio...

Ali:sedihnya cerita ni author..

Author:apa sedih,aku tak nangis pun,aku cool je..

Jet:ceh nasib aku tak jadi main character kalau tak habisla tenaga aku menangis 24 jam dlm cerita tak berbayar ni..

Chris:ish nu ni,mulut tu cuba jaga sikit..

Roza:hoi jet,kau diam lah..

Author:dh korg knapa gaduh gaduh,aku jodhkan baru tau..

Chris:hahahaah,bukan jodoh tapi bodoh haha...

Chris ketawa berguling ii diatas lantai manakala zass menelefon hospital gila untuk chris..

Jet:jangan lupa vote...

Chris:and comment..

Author:nnti jumpa lagi bye...

Ali:oi aku tak smpat nak ucap,huh(merajuk)

Alicia:merajuklah takde spa nak pujuk..

Dan kami pun meninggalkan ali seorang diri yg sedang menangis di bucu meja..


CIK BUNGA🥀,CIK AIS❄️Where stories live. Discover now