PART 11:TEGANG..

291 2 0
                                    

Iman berkumpul di kedai bunga milik roza smbil ditemani oleh alicia dan moon...hal yg lepas masih bermain main diminda iman....anaknya juga dibawa rudy...

Moon:sabarlah iman, rudy stress tu..

Alicia:haah awk pun kene fhm dia juga..

Iman:saya tau,tapi perlu ke marah tengking saya mcmtu dahla bawa anak saya sekali...

Jet dan chris yg entah datang dari mana trus mencelah....

Chris:hmm ...

Jet:adriana eh..iman cerita la balik apa jadi..

Iman:ok..

Flashback..

Rudy yg baru balik dr kerja trus diserang oleh iman...

Iman:apa ni(tunjuk fon)..

Rudy:eh spa hantar ni

Iman:mentang ii sya tngah pantang awk boleh main dngan perempuan lain..

Rudy:awk merepk apa ni?

Iman:dh la xyah nak beri alasan bodoh awak tu..

Pergaduhan mereka terhenti setelah mendengar tangisan dr adriana...iman pun bergegas ke bilik untuk menenangkan adriana....

Flashback offff..

Jet:eh kau ni iman,tu Secretary baru rudy..

Chris:haah agak ii ah kalau cemburu kot hahaha..

Iman:rudy takde pulak ceritakan dekat saya...

Alicia:tu la lainkali siasat dulu,ni tak trus attck knapa..

Moon:apalah mama iman ni..

Dirumah...

Iman:awk adriana mana?

Rudy:nah(bagi adriana)..

Iman:eh knapa merah tangan dia ni?

Rudy:dia kene gigit dengan serangga tadi..

Pakkkkkkkkkkkk..

Rudy terkejut dan hanya menunduk selepas ditampar oleh iman..merah menyala pipinya....

Iman:sya jaga dia tk pernah kene gigit mcm mcm,awk sibuk sngat dengan perempuan tu sebab tu la anak kene gigit tak perasan..

Rudy:aku kerja untuk kau,untuk adriana kau marah aku pulak,dh la aku makan aku masak sendiri,kau apa buat?kau ckp ngn aku apa kau buat,kau cari salah aku...apa lagi kau buat,kau tak jalankan tanggungjawab seorang isteri semata ii gambar bodoh tu...

Iman:ye saya akn pergi dr rumah ni,sya benci tngok awk dan awk jangan mimpi dekat dngan saya dan adriana..

Rudy:kau siapa nak halang aku,dia anak aku,darah daging aku..

Iman:saya yg lahirkan dia..(marah)..

Rudy:oh wow sekarang main siapa lahir siapa ooo,wow kalau aku tak ade kau xleh mengandung lah perempuan..

Iman:kalau awk marah ii baik awk lepaskan saya,dayus..

Rudy:ish(hampir tampar iman)..

Iman hanya menghalang rudy menggunakan tangannya namun dia tidak merasa apa apa...

Rudy yg marah trus masuk ke bilik mereka..

Keesokannya...rudy bangun sedikit lewat kerana hari cuti,dia mencari kelibat anak dan isterinya namun tak jumpa,yg dia jumpa hanyalah surat...alangkah terkejutnya dia membawa surat yg dtinggalkan oleh iman...

Isi surat...

Saya nak tenangkan diri,syaa bawa anak skali,saya tak pergi lama dan maaf tak dpt jadi isteri yg terbaik untuk awak..

Slm sayang...
Iman.........

Rudy:aku kene cari iman..

Rudy cari iman bermula dengan kedai roza dan seterusnya hotel ii berdekatan..

Rudy sudah penat mencari iman,bermacam soalan yg berada di mindanya,adakah iman selamat,mana iman pergi,tak pun iman kene culik..

Rudy mendpt satu idea,satu tempat dimana dia blum pergi,rumah ayah dan ibu mentuanya.

Tepat sangkaan rudy,kereta iman parkir di bawah pokok itu diperhati,perlahan lahan rudy mengukir snyuman..dia mengetuk pintu..

Tok tok tok..

Iman:eh rudy apa awk buat sini?

Rudy:tlong iman(tarik iman)..

Iman:knapa hah lepas..

Rudy:jangan percaya gambar tu,tu fake iman..

Iman:tak kan awk lelaki,lelaki mana cukup satu..

Pakkk..

Rudy terkejut dengan perbuatannya,pertama kali dia menampar seorang perempuan,perkara itu dilihat oleh ayah dan ibu iman..

Ayah:kurang ajar(tolak rudy kluar dr rumahnya)..

Rudy:ayah rudy tak sengaja iman tolong sya..

Ayah:sudah kau duduk luar tu je..

Rudy:iman t-tolong sya,s-sejuk iman..

Iman hanya menyandarkan dirinya dipintu,bukan sedih sebab ditampar tapi sedih melihat rudy yg berada diluar..iman menekup mukanya dan menahan tangisnya..

Rudy:i-iman,s-saya syg awk(menggigil),takpe iman,awk rehat dulu,s-saya takkan kacau awak dh...

Iman hanya mampu menangis,terhinjut hinjut bahunya...

Behind the scene.....

Author:huhu siap pun..

Ali:lama gila kau tak updt?

Author: penat,aku tngah push rank ml,pastu petang tadi aku kene vaksi..

Jet:sakit ke?

Author:takla,cuma kau akn rasa tangan kau lenguh lenguh je..

Zass:vaksin apa kau ambik?

Author:pfizer,nanti second dos bulan 10..

Chris:haa ok,korg jangan lupa vote n comment,byee..

Author n the other:byee korang





CIK BUNGA🥀,CIK AIS❄️Where stories live. Discover now