Sambungan.....
Adib bawa geng kau kemas tempat ni...perempuan perempuan tu bawa masuk jet...eh tak tak..bawa gi mansion lu...faham..."arah zaid sambil bermain pubg"..
Semua melakukan arahan masing masing..tangan darren cedera akibat menumbuk wajah tiger terlalu kuat...zaid pula sihat je,sempat gi tackle pelacur dekat situ...bulat dengan chub dh balik...katanya lapar.... takpe banyak ragam asalkann mission selesai....
Err,abang terima kasih ya selamatkan kami semua...kami terhutang budi dekat abang semua,"ujar mangsa mangsa penculikan itu..
Oh takpe...dh menjadi tugas kami....tapi kalau dh tolong mesti ada balasan kan,"ujar zaid sambil mengusap pipinya...
Abang nak apa?, tanya salah seorang mangsa itu..
Abang nak kisss kat sini,"kata zaid sambil menunjuk bibir....
Eee taknak,geli...
Lah gurau je pun.....esok balik malaysia yeay happy tak happyy?
Happyyyy,"jerit mereka semua..
Zaid dan darren sempat menutup telinga...kalau tidak pekak lah nanti...tak sempat dngar suara isteri....
Ooo darren..darrennnn..."panggil dr.sofea apabila melihat darren termenung...
Haa ya apa?,"tersentak darren namanya dipanggil...
Awak tengok apa tu?,"soal dr.sofea apabila melihat darren termenung...
Oh takde...saya terfikir...kalau orang A suka B,tapi orang B tu taktau..orang A ni pulak pemalu...kalau awak di situasi orang A,apa awak nak buat?"soal darren panjang lebar..
Kalau saya,saya akan terus terang je,kalau dia terima tu alhamdullilah,kalau tak terima redha jelah.."jawab dr.sofea..
Ooo mcmtu eh..takpe takpe,nnti saya cuba..."kata darren sambil mengusap dagu..tanpa dia sedar dia sudah terlepas cakap...dr.sofe memandang dia dngan pandangan mencurigkan...
What?saya buat apa,knapa tengok tengok mcmtu,taula saya hensem"katanya sambil menunjukkan six packnya ke arah dr.sofea...
Eee tutup lah baju tu..tak senonoh lah awak ni darren..dh la nak buat kerja,shuh shuh..."balas dr.sofea...
Halau nampak....oo takpe nah ambik ni"ujar darren sambil menyerahkan kotak berbentuk love...
Untuk apa ni?..
Kalau awak nak tau...orang A tu tadi saya,"kata darren lantas menekup mukanya dengan kedua dua tangannya,malu lah katakan...
Me:tu bukan malu,tu gedik,gedik nak mampus...
Darren:eh kau xtau...rasa confess kat crush ni....kau bukan ade awek pun,sian forever alone...
Berbalik semula...
A-awak serius ke darren?"tanya sofea,yelah darren ni terkenal dengan gelaran kaki prank,dulu waktu sekolah smpai ke pengetua terkena..nak tau mcmana,lets go...
Flashback...
Seorang murid lelaki mengisi baldi dengan air..dihatinya penuh dengan dendam.Dia berdendam dengan pengetua kerana dipukul oleh guru disiplin...kerana tidak masuk ke kelas..padahal waktu tu rehat... memang lah lambat...takpe berbalik semula...
Hahaha jagalah kau orang tua...habis bontot aku kene pukul...kau tunggu je..baru org tau"PENGETUA SEKOLAH KITA MANDI DI SEKOLAH...hahahaha biar padan muka...orang lain tua tua bertaubat..dia makin tmbah dosa...tunggu jelah...
Selepas puas membebel...dia mengambil kerusi dan berdiri di atasnya...dia meletakkan baldi yang berisi air itu di atas pintu...yeah dia rembat kunci bilik pengetua tu semalam...
Weyh darrenn...."sergah seorang perempuan sebaya dirinya...Oh mak kau hijau..babilah kau ni sofea..diamlah..."kata remaja bernama darren itu...
Heheh sorry,kau nak buat apa ni?...
Aku nak kenakan pengetua botak tu...
Asal do?ko xtakut kene tngkap ke?
Kau ni banyak bunyi lah...ok satu,sebab dia bagi hukuman kat aku and yeah aku xtakut..sebab aku buat kerja sentiasa clean..
Aku nak join boleh...aku nak tngok gak apa jadi...
Boleh boleh,tapi kalau kantoi...aku belasah kau,deal?
Deal,eh tu dia pengetua sembunyi cepat...
Mereka berdua terus melompat ke dalam semak...darren terlupa untuk mengunci pintu bilik pengetua itu....
Eh sapa buka bilik aku ni,hmm makcik cleaner kut"kata pengetua dan perlahan lahan membuka pintu...
1!
2!
3!Splashhhhhhhh...
Ahhhhhhhhhh"jerit pengetua ituu...
Sofea dan darren ketawa tergolek golek...darren tak habis lagi..dia melempar beberapa guli ke arah tuan pengetua yg sedang basah lecun itu...
Haish...spa punya kerja ni..hish gi tandas dulu lah eh-arghhhhhh....."jeritnya sekali lagi....
Dan badan buncit tuan pengetua itu selamat mendarat atas lantai...darren terus menuju ke arah pengetua itu dan terus duduk di atas badannya...
Selepas itu dia dan sofea berlari..sampai kesudah taktau sapa buat prank tu..biarlah rahsia~..
End flashback...
Sofea..hello sofea...hello..nur sofea ariana binti sufian....."kata darren sambil melambai lambai dihadapan sofea...
Eh haa apa jadi..fiuhh awak ni darren..buat terkejut je...haa kita kat mana tadi?
Awk terima tak untuk isi kekosongan dihati saya ni?
Sumpah awak tak bergurau?
Ye,sumpah dengan nama tuhan...saya darren mahu nur sofea ariana menjadi hak milik saya sepenuhnya...
Sofea mengalirkan air mata...dia juga menjadikan darren sebagai crushnya,ya dia memang syok dengan darren sebab darren seorang yang baik,bertanggungjawab dan caring.....
Wahhh tahniah bodo bro.."kata zaid menepuk bahu darren...
Tq do kau"balasnya terus memeluk zaid...
Tapi kau kene masuk islam dulu bro...
Yeah...aku memang dh lama nak masuk islam...bila aku tengok kau dngan yang lain solat...sejuk hati aku...
Tq sofea..u changing my friend..."kata zaid,dia juga terkejut...masa terlalu pantas berlalu.. sepatutnya mereka disini untuk menyelesaikan misi..tetapi darren pulak buat kejutan... yeah dan dia turut gembira rakan seperjuangannya itu akan memeluk islam..pernah sekali zaid dimarahi oleh ibunya kerana bermain diluar rumah...darren yang cover dia dengan alasan"saya paksa dia keluar makcik...lepastu pada malam itu zaid terdengar darren dimarahi oleh ibunya(mereka berjiran)...dia mula mendekatkan dirinya kepada darren...dari hari itu mereka menjadi bestfriend..dan sekarang rakannya yg sudah dianggap abang itu akan meninggalkan zaman bujangnya....yeah dia tumpang gembira...
Balik malaysia nanti...aku akan masuk meminang sofea...lepastu bagitau seluruh dunia bahawa NUR SOFEA ARIANA MILIK KU SEORANG.."kata darren dngan bersemangat...
Bersambung
YOU ARE READING
CIK BUNGA🥀,CIK AIS❄️
RomanceBERKISAH TENTANG SEORANG WANITA BERNAMA IMAN QAISARA YG TANPA SENGAJA TERLANGGAR SEORANG USAHAWAN TERKENAL IAITU TENGKU RUDY FAREED,HOPE ENJOY TANPA DIKETAHUI IMAN...RUDY ADALAH SEORANG MAFIA...BERSAMA SEPUPU DAN KAWANNYA YANG LAIN... HOPE ENJOY😊