Seperti yg kita tau iman masih trauma dngan apa yg jadi pada dirinya smalam..
Rudy mengajak iman ke balai polis kerana dia tahu polis masih menyiasat tentang iman,baru sja dtg rudy digari oleh polis,dia menerangkan apa yg terjadi smbil dibantu oleh iman,polis melepaskn rudy dan menyoal siasat rudy,rudy beritahu apa yg dia tau pasal perdagangan manusia yg dilakukan,tidak lupa juga kes penculikan,seterusnya rudy membawa iman balik ke kampungnya,ibu dan ayah iman memeluk iman sepuasnya,rudy hanya melihat dan tersenyum,ayah dan ibu iman tidak henti ii mengucapkan terima kasih kepada iman kerana menyelamatkan satu satu nya anak mereka.Rudy:eh dh la pakcik,makcik,tak perlu ckp banyak kali,iman bertuah jumpa sya,kalau jumpa org lain,hmmm...
Iman:terima kasih rudy,sya terhutang budi dengan awak..
Rudy:lainkali xyah kluar sorang ii,awak tu perempuan..
I.iman:terima kasih nak selamat kan anak makcik..
A.iman:ya kalau kamu tiada hmm..
Rudy:eh takpe,err iman sya balik dulu tau,jaga diri elok ii,ok aslmkm..
Iman:rudy tunggu,saya xleh terima cinta awak,maaf ya..
Rudy:takpe...
Selepas rudy hilang dr pandangan mereka,ayah dan ibu iman menegur iman..
A.iman:iman knapa tolak?susah nak dpt lelaki sebaik dia tau..
Iman:iman tak bersedia ayah..
I.iman:takpe biar je dulu
A.iman:rudy balik mana?
Iman:balik paris situ ayah dia ada..
I.iman:ya lah...
Keesokannya...iman bekerja seperti biasa dia kedai bunga milik roza.
Moon:iman(peluk iman).
Alicia:hmm hahahaa aku nak kahwin..
Iman:dengan?
Moon:ali lah,aku dngan zass dh tunang..
Iman:tahniah!!
Moon:kau bila,dengan rudy hihihihi.
Iman:manada..
Flashback...
Rudy:cantiklah kampung awak...
Iman:memanglah..
Rudy:stress kerja smue hilang lepas tngok smue ni..
Iman:hihihi..
Suatu hari iman melihat rudy mendaki gunung yg berada di belakang kampung,dia senyap ikut rudy,rudy waktu itu masih sedih iman menolak cintanya..
Rudy:baru aku tau perasaan tepuk sebelah tngan,hik hiks..
Iman terkejut melihat rudy menangis kerananya..
Rudy:IMANNN QAISARA AKU SAYANG KAU(JERIT),hah puas hati ku..
Iman menangis mendengar luahan hati rudy,dia masih tidak bersedia untuk menjadi isteri org...
End flashbackkkk
Alicia:oi termenung jauh,teringat cik abg ke?
Iman:mana ada dia dh balik paris buat apa nk ingat..
Moon:jual mahal ya,nnt jadi andartu baru tau..
Alicia:hahahaha...
Iman:diamlah..
Dirumah...
Iman:eh aku nk smbung blajar lah..
Alicia:hah knapa tiba ii?
Moon:ya,knapa iman?
Iman:takde saje nk tambah ilmu..
Moon:kat mana?
Iman:oversea..
Alicia:wow jangan lupa kitaorang tau..
Moon:jangan lupa ngorat mat salleh kat situ haha(high five dngn alicia)..
Iman:tak kuasa sya....
Ibu dan ayah iman juga tahu yg iman mahu menyambung belajar,mereka tidak menghalang kerana iman sudah besr dan mampu berfikiran dngan lebih matang,...
Iman teringat akan rudy...rasa rindu mula menghantui dirinya..dia tidak membalas cinta seseorang yg banyak mmbntunya,malah ibu dan ayah nya juga berkenan akan rudy,kerana dia seorang yg rendah diri,walau pun tinggi darjat tpi dia tetap seperti org sederhana dan tidak suka dipanggil tengku,rudy saja cukup,sebab itu ramai senang hati dengan dia,dh la baik,hensem,berharta(tak kisah la),cukup la satu pakej untuk seorang suami...
Iman:ASAL AKU PUJI DIA NI,ISH DH LA BAIK TDO..
YOU ARE READING
CIK BUNGA🥀,CIK AIS❄️
RomanceBERKISAH TENTANG SEORANG WANITA BERNAMA IMAN QAISARA YG TANPA SENGAJA TERLANGGAR SEORANG USAHAWAN TERKENAL IAITU TENGKU RUDY FAREED,HOPE ENJOY TANPA DIKETAHUI IMAN...RUDY ADALAH SEORANG MAFIA...BERSAMA SEPUPU DAN KAWANNYA YANG LAIN... HOPE ENJOY😊