PART 14:KENAL

202 5 0
                                    

Seperti yg dijanjikan oleh iman,hari ini rudy akn berjumpa dngan anak nya,setelah sekian lama tidak berjumpa dngan ayahnya,adriana memeluk ayahnya dengan erat smbil menangis,rudy hanya tersenyum smbil membalas pelukan anaknya,iman hanya melihat gelagat anak dan ayah itu,tanpa dia sedar dia juga mengalirkan air mata,rasa bersalah masih menyelubungi dirinya,kalau dia tak halau rudy dr rumah hari itu,mungkin rudy takkan accident,tapi hikmah kejadian ini adalah mereka sudah tidak bergaduh lagi..

Iman:awak jom makan,adriana jangan kacau papa,papa tak sihat lagi tu..

Rudy:eh,sya dh sihat la,jom adriana makan,lepasni smbung tngok kartun tu..

Adriana:baik papa..

Dimeja makan...

Rudy: wah sedapnya masakan awak ni...

Iman:ish,manada biasa biasa je,kan dulu awk pernah rasa juga,opps(tutup mulut)..

Rudy:oh yeke,maaf sya tak ingat(tunduk)..

Adriana:haa haa papa merajuk,mama pujuk tau,adriana dh habis makan,byee..

Iman:yela, pukul 10 nnti masuk bilik tau..

Adriana:ohkay...

Selepas adriana berlalu,pandangan iman beralih kepada tmpat duduk rudy,terkejut beruk dia melihat rudy sudah masuk ke dlm bilik...iman cuci pinggannya dan trus masuk ke dlm bilik..dia melihat rudy berada di beranda...

Rudy:hmm mcmana aku nak ingat balik apa yg dh jadi,aku rindu masa dulu,skarang aku dh tak tau apa nak buat,mcm mana nak sara kluarga,kerja pun aku dh tak tau mcmmana nak buat,tambah lagi aku dh ada anak,haiii takkan nak gantung duit papa dan duit bank,nnti lama lama habis juga,takpe aku kene kerja juga,cayokkk rudy(angkat sebelah tangan)..

Iman yg melihat gelagat suaminya hanya tersenyum...

Keesokannya.....

Rudy:awk saya nak kerja boleh...

Iman:aik,knala tanya saya,awk kan ketua keluarga,segala keputusan dekat tangan awk,kalau awk rasa kerja dpt membawa bende yg baik,awk buat lah,awk buat je apa yg awk suka,sya akn support..

Rudy:kalau tambah lagi sorang boleh(bisik)..

Muka iman trus membahang dan memukul manja dada lapang rudy..rudy hanya ketawa mengekek..

Adriana:wahh ana nak dpt adk ke papa,mama?

Iman:kalah ada rezeki ada la tu..eh(merasa pinggangnya dipeluk)....

Rudy:(meletakkan dagu di bahu iman),kalau tak buat mcmana nak ada heheh..

Adriana:cepatla dpt adk,dpt teman ana main..

Rudy:yeke,main ngn papa taknak ke..

Adriana:tapi papa asyik peyuk mama je,ana panggil pun papa tak dengar...

Iman ketawa mendengar penjelasan anaknya itu manakala rudy trus dukung anaknya yg masih terkebil kebil..

Rudy:ana nak guna tudung tak?

Adriana:tudung? tudung tu apa?

Iman:ni yg mcm mama salu guna tu,kalau ana guna nnti ana lagi cantik..

Rudy:haah,lagi cntik dr mama hahaha..

Iman:oo sya tak cantik ya,jahat betol(pura pura merajuk).

Adriana:mcm budak budak la mama ni,mama ana lapar...

Rudy:entah nya,ana pun tak merajuk,ni minta peluk ni..

Iman:takde maknanya,jom anak mama makan..

Behind the scene..

Ali:amboi rudy,entah anak spa kau ambik tu..

Khai:haah aku dngar budak tu korg jumla dekat mall,trus kene ambik hahaha,nasib mak ayah dia setuju..

Jet:kalau aku jadi budak tu mesti untung,dh la dpt peluk dngan iman,adehh..

Rudy:sedap tak kene penumbuk lelong,iman aku sorang je boleh peluk..

Bulat:dh mula dia brlagak..

Zass:sepupu durian memang mcmtu..

Chris:haah adk rambutan hahaha..

Ali:dptla rudy anak setan..

Mereka ketawa berguling guling dia atas lantai..

Rudy:APAA KORANG CKP OI JANGAN LARI(kejar budak lelaki)..

Khai:mak landak mengamuk,oi reader jangan lupa like...warghh landak...

Ali:comment,kitaorang syg reader smue adoiii,rudy sakit rudy jangan cubit lagi.

Chris:bye smue...

CIK BUNGA🥀,CIK AIS❄️Where stories live. Discover now