17

1.6K 102 23
                                    

Day 25

" Happy birthday to you, happy birthday to you, happy birthday to Maya, happy birthday to you!" Nyanyi doktor Amar kepada Maya.

Qaleesya sedari tadi hanya menepuk tangan.

" Thanks sebab datang! Happynya I!" Maya yang teruja terus memeluk Qaleesya dan doktor Amar secara serentak.

" Eh-"

Maya menghadiahkan sebuah ciuman di pipi Qaleesya dan doktor Amar.

" Hey!" Doktor Amar menggosok-gosok pipinya. Habis melekat bekas lipstick merah dipipinya.

" Sorry" Maya menunduk.

" Takpelah. Jom makan!" Ajak doktor Amar.

" Jom!"

Qaleesya tersenyum. Akhirnya keinginan Maya untuk menyambut hari jadi bersama rakan-rakan terwujud juga.

Dia menikmati kek strawberi yang dibuat Maya semalam.

" Mana Nazmi? Tak nampak pun?" Tanya doktor Amar.

" Entahlah dia. Mampos macam abang dia lah kot" Maya berkata perlahan.

" Apa Maya?" Kurang jelas ditelinga doktor Amar.

" Takde apelah. Nazmi pergi jumpa kawan dia. Yang U tak pergi kerja dah kenapa?" Tanya Maya.

" Eh? Awak yang ajak saya semalam datang sini sambut birthday awak, awak tanya saya kenapa tak pergi kerja? Otak takde ke?" Usik Doktor Amar.

" Ehh jantan ni. Mana lah I ingat I ajak U. Lagipun U datang macam pencuri" kata Maya.

" Ehh perempuan ni! Yang tadi kita nyanyi lagu birthday tu apa? Nyanyok ke?"

" Ish, diamlah! Makan!" Marah Maya

" Aku pun jem. Aku macam, otak aku jatuh, aku nak kutip, hilang" kata doktor Amar.

***

" Qaleesya, saya tahu benda yang saya nak cakap ni tak penting. Tapi saya nak cakap juga" ucap doktor Amar.

" Ape?"

" Saya kena transfer dekat Amsterdam. Mungkin lepas ni kita tak jumpa dah"

" Ooo, sebab kerja ke?" Tanya Qaleesya

" Taklah. Mummy saya suruh duduk sana. Lagipun semua family saya ada dekat sana"

" Bila?"

" Dalam masa terdekat ni"


Only a MonthWhere stories live. Discover now