13

1.7K 109 45
                                    

Day 11

Pada pukul 3 pagi, Nazmi perlahan-lahan masuk ke dalam bilik tidur Qaleesya.

Dia perlahan-lahan mengangkat tubuh Qaleesya.

Badan Qaleesya diletakkan di dalam kereta.

Hospital swasta milik rakannya ditujui.

***

" Saya kawan doktor Faliq. Saya kena buat surgery untuk pesakit saya sebab ni berkaitan test PhD programs saya. So saya dah minta izin doktor Faliq untuk buat surgery dekat sini" kata Nazmi panjang lebar.

" Ooo, okaylah doktor Nazmi. Saya dan team akan setup dewan pembedahan untuk doktor" kata seorang jururawat di kaunter.

" Okay good. Awak boleh ambil pesakit saya ni untuk letak ubat tidur"

" Baik encik"

Qaleesya yang sedang tidur di kerusi roda diangkat oleh 3 orang jururawat dan dibaringkan di atas katil hospital.

Katil itu bergerak menuju ke bilik khas.

Qaleesya langsung tidak bangun dari tidur.

Disitu Qaleesya disapu ubat kebas di kedua-dua belah tangan. Kemudian baru dicucuk dengan jarum.

Selepas 30 minit, Qaleesya ditolak ke dewan pembedahan.

Nazmi tersenyum apabila melihat jururawat yang sibuk menolak katil Qaleesya.

"Sekejap lagi kau cacat. Hahaha"

Ubat bius yang diletakkan didalam nebulizer membuatkan Qaleesya lebih mengantuk.

Nazmi menyelak baju hospital yang dipakai Qaleesya.

Dia membuka penutup pen marker.

Mahu menanda bahagian yang dia mahu potong.

Dia tersengih.

***

Setelah 4 jam Qaleesya berjaya dibedah. Hanya kaki kanan yang tersisa.

" Tolong simpan kaki dia. Pukul 10 saya datang ambil" kata Nazmi kepada jururawat.

" Baik doktor".

Setelah itu, Nazmi keluar dari dewan pembedahan. Tandas dituju mahu membuang hajat.

Selesai membuang hajat, dia turun ke kedai serbaneka dibawah.

Roti strawberi dan sebotol air mineral dibeli.

Dia masuk bilik persendirian Qaleesya, gadis itu masih tidur.

Matanya beralih kepada kaki Qaleesya.

" Makin cantik pula kau ni"

***

Qaleesya memandang pelik kearah Nazmi.

Kenapa Nazmi menyuap roti kepadanya?

"Kenapa dia baik sangat ni?"

Qaleesya masih tidak sedar yang kakinya telah pun tiada kerana tertutup dengan selimut

" Kalau nak pergi tandas, tekan button ni. Nanti nurse datang" kata Nazmi

" Aku nak keluar dulu ni. Nanti aku datang balik" sambung Nazmi.

Nazmi keluar dari bilik persendirian Qaleesya.

" Kenapa aku dekat sini?"

***

Nazmi telah pun selesai menanam kaki Qaleesya di tanah perkuburan Islam.

Dia berterima kasih kepada Pak Ali kerana menolongnya.

Okey guys, so far bagi saya cerita saya ni macam cerita alien😭 macam tak logik AHAHAHAH

But korang okey ke tiba-tiba ada scene kaki Qaleesya kena potong?

Bagi saya, lawak pun ada bwhahahahah

Only a MonthWhere stories live. Discover now