V místosti se rozhostí ticho a já cítím pohledy všech na mých zádech. Když všichni vidí, že nemám na to ze sebe vymáčknout žádnou větu, i kdyby neměla mít hlavu a patu, začne se místností šířit šepot. Zprvu se jedná jen o rohovor mezi pár lidmi. To využívám k tomu, aby jsem si trochu uklidnil myšlenky. Katniss je v pořádku. Teda alespoň vypadá tak. Nic bohužel nenasvědčovalo tomu, že by byla úplně v pořádku. Nevypada jako ta Katniss, kterou znám. Bála se každého slova co řekne. Kapitol ji musel určitě nějak mučit. Nebylo to na ni vidět, ale jinak by se tak nevyděsila, když chtěla něco říct. A ten medailonek. Nachvilku mě zahřálo u srdce, že jsem ho u ní viděl, ale to rázem přešlo, když jsem si uvědomil že je v místnosti zase ticho, a všichni na mě koukají. K mému neštěsti i Alma Coinová, což znamená, že jsem očividně přeslech nějakou otázku. Zmateně se na ni podívám. Jen povytáhne obočí. Tady ve třináctce není zvykem, že by se někomu musela otázka opakovavt dvakrát. Nakonec si ale jen odfrkne a zopakuje svou otázku.
,,Ptala jsem se, co si o tom myslíte."
,,Já...myslím si že ji k tomu rozhovoru přinutili." říkám první věc, ktrerá mě napadne, protože mezitím, co všichni přemýšleli o tom co řekla a jaké to pro ně může mít výhody a nevýhody, já jsem si užíval tu myšlenku, že je vpořádku a že vypadá relativně v pořádku. ,,Sami jste viděli, jak se vyděsila, když se podívala za kamery, nebo když na konci chtěla něco říct. Znám Katniss a myslím, že by ji nikdo k takovému rozhovoru normálně nepřinutil." rozvíjím svou teorii, když si začínám uvědomovat, že by to mohla být pravda. Co když ji k tomu rozhovoru opravdu přinutili násilím. ,,Ale proř s ní dělali rozhovor, když se jim tahle hry, dá se říct, vymkly z kontroly? Vždyť tím také někoho pobouřit a hle, májí tady další porblém."
,,Co když nemyslely na následky po celém Panemu, ale chtěli zaútočit na jednu určitou osobu?" říká to spíš jako by mi to oznamovala a ne že by se ptala. ,,Myslím že tuší jak je to pro vás těžké a tímhle vás chtěli ještě více zranit." Zranit? Zranit? Vždyť jsem šťastný že vůbec žije. Jak by mě tím chtěli zranit?...Ukázat mi že ji mají v rukou oni, že oni řídí její budoucí osud. Ne já. Ne třináctka a její vedení. Oni.
,,Musíme ji odtamtud vysvobodit!" řeknu hned jak mi to všechno dochází. ,,Hned! Vím že jsem to už žádal, ale stačí pak udělat jeden chybný krok a oni ji zabijou!" Poslední slova na ně doslova zakřkičím. Přiškobrtá ke mně Haiýmitch a chtá mě kolem ramen a odvádí mě z místnosti.
,,Haymitchi musíme ji zachránit jinak ji vážně zabijou! Vím jaký je důvod, že jsem tady a narovinu ti řeknu že to je naprostá hloupost, protože cokoliv udělám já, nebo kdokoli jiný se Kapitolu může hodně znelíbit. A ty víš moc dobře co bude následovat!"
,,Ššš, Peeto uklidni se, prosím." pokládá mi ruce na ramena a trochu na ně zatlačí, když se snažím z jeho sevření vyprostit. ,,Vím že je to pro tebe těžké, ale uvědom si že my tě tady potřebujeme. A Kapitol tě chce jen zlomit."
,, Jak ale můžu vědět, že kdyby jsem přijal funkci reprodrozda, mimohodem tu kterou měla mít Katniss, protože to ona tady teď měla stát!" tu otázku jsem si prostě nemohl odpustit i přes to že s ním teď celkem dobře vycházím. ,,Jak můžu vědět že ji nic neudělají?"
,,Nemůžeš." odpoví a při tom se mi zhluboka dívá do očí. Já v nich citím slzy, které by mi mohly nekontrolovatelně začít stékat po tváři, proto si radši dávám rukće přes tváře a snažím se uklidnit.
,,Fajn. Nechám si to projít hlavou." s těmito slovy se otáčím a mířím ke své ubikaci.
Na chodbě nikoho nepotkám což mi přijde trochu zvláštní v tuto hodinu. Ke své ubikaci dorážím tak za deset minut, protože si ještě v tomhle podzemním bludišti nedokážu pořádně zapamatovat cestu. Když přijdu zamkun za sebou dveře, sednu si na postel a začnu o tom všem přemýšlet. Čeho by jsem získal, kdyby jsem se měl stat hlasem povstalců? Dosáhlo by se akorát toho, že minimálně polovina národa by byla vyvražděna. A pro co? Jednou z výhod, kdyby vyhráli postalci je, že by už se nepořádali hry a Panem by neřídili (tedy snad) lidé, kteří touží jenom po krvi a pomstě. Ale co Katniss? Co kdyby ji Kapitol mezitím zabil? Nechávám tyhle myšlenky myšlenkami a jdu si pro papíry a štětce co jsem si přidesl z Dvanáctého kraje. Pomalu ani nepřemýšlím nad tím co budu kreslit, protože se na obraze vždycky nakonec objeví Katniss. Když jsem se snažil před čtvrtohrami zachytit výcvikové centrum, stějně se na mě pak zpoza rohu dívala Katniss. Takže se chopím štětce a začínám malovat velitelství plné lidí, nad jejichž hlavami je zavěšená obrazovka a v ní Katniss. Katniss s hlavou sklopenou k jejm rukám, ve kterých drží medailonek. Když mám hotovou spodní vrstvu, musím ji nechat zaschnout. To bude chvíli trvat tak se chystám jít najít Delly nebo Finnicka. Jdu si jen opláchnout ruce od barev a vyrážím. Ve dveřích se ale střetávám s Hurikánem. Nevěnuje mi skoro ani pohled do očí. Jen pronese: ,,Musíš zařídit aby ji zachránili. Budeš to po nich moct žádat, tak to zařiď." Jen na něj nevěřícně koukám jak mizí za roh chodby. A o co se podle něj snažím? Chápu že by jsem mu měl děkovat, že zachránil alespoň pár lidí z kraje, ale nikdy jsme se neměli moc v lásce. Zavrtím hlavou a vyrážím za Finnickem, protože jsem usoudil, že Delly teď nebudu zatěžovat svými problémy, když ona sama jich teď má dost.
Po tom co jsem se musel nejmíň tak třikrát vracett, jsem konečně našl Finnicka. Seděl na své posteli s tím svým provazem a zaplétal jeden složitý uzel. Vzpomínám si že jsem ho jednou viděl dělat i Katniss. Při té vzpomínce mě píchne u srdce. ,,Ahoj Finnicku"
,,Peeto, už sem si říkal co tam tak dlouho děláte," říká s krátkým úsměvem, pak se ale zase vrací ten zamyšlený výraz se k terým se zase obrací ke svému provazu.
,,Bylo Kapitolské vysílání. A...bylo trochu jiné než obvykle." on se na mě jen zeptá co v něm bylo, tak mu celé vysílání, i to co se stalo potom převypravuju. ,,Nevím co mám teď udělat. Na jednu stranu by jsem se klidně stal reprodrozdem, ale co se pak stane s Katniss? "
,,Obávám se že nebuděš mít na výběr. Ale můžeš se jím stát za nějakých podmínek, které jim stanovíš a oni e budou muset splnit." nad tm už jsem taky uvažoval, jenže...a vlastě jaké jenže? Určím jim podmínky, které budou muset splnit v co nejdřívější době a pak se stanu reprodrozdem.
>>>--->>-----------------I>
Hi píípl :D Tak a jsem tu zas :) omlouvám se že je další kapitola až teď, ale neměla jsem čas :/ a další problém že jsem i dneska seděla na počítačem nejméně deset minut, než sem vymyslela něco alespoň trochu k světu :D a ještě sorrka že je první kousek kapitoli o tom samém jen trochu jinak :/ Ale holt jsem nevěděla jak jinak to napsat -.- džínius :D doufám že se alespoň trochu líbí ;)
ČTEŠ
Co kdyby...?x POZASTAVENO x
FanfictionWhat if... Co kdyby po druhých hrách zachránili Peetu? Co kdyby se musel plán revoluce přetočit a přizpůsobit Peetovi, protože se Katniss nepodařilo zachránit? Co kdyby se revoluce málem ani neuskutečnila? Co kdyby si museli prohodit role?