Diod mi pomáhá do zbroje, podle Cinnova návrhu. Na hlavě mám helmu, která mi přiléhá k hlavě, je pružná a mohu ji strhnout do zadu jako kápi. Neprůstřelná vesta, komunikační sluchátko, opasek na meč a na něj ještě plynovou masku. ,,Když se někdo bez příčiny zhroutí k zemi, okamžitě si ji nasaď." dostávám příkazy. Už jen meč a můžu vyrazit. Na to jak je bytelný je překvapivě lehký. U rukojeti má malinký displej, na kterém se mi ukazují souřadnice. Ještě jedna užitečná věc je, že když mě slyší promluvit, začne se chovat jako věc má duši. Cítíte že není jen kouskem kovu.
S Boggsem odcházíme do sekce letecké divize. Tam na nás čeká vznášedlo s televizním štábem, Finnickem a překvapivě i Hurikánem. Ve spleti chodeb kterými jdeme, narazím na Delly. ,,Ahoj Peeto, kam se chystáš," ptá se mě s úsměvem. ,,Ahoj. Jedeme natočit proklamy. Do Osmého kraje." úsměv ji rázem ochabne,,Co? Do Osmého? Vždyť tam probíhá povstání, nebo už ne? Nemůžou tě tam poslat! Co když se ti něco stane!" Strachuje se o mě jako o bratra. Nemám ji to za zlé, ale myslím že trochu přehání. ,,Delly v pořádku, jenom se tam ukážu a večer budeme zpátky." Při těch slovech si ale uvědomuji, že možná až tak nepřehání. Ale co. Jen doufám že si mého vteřinového výpadku nevšimla. ,,Můžeme pokračovat?" otáčím se na Boggse a přikyvuji. Vyrážím za ním do výtahu, který nejezdí jen nahoru a dolů, ale i doleva a doprava, dopředu a dozadu. Je to prý pro to,že třináctý je tak velký, že výtahy, které jezdí jen nahoru a dolů by jim moc nepomohli, spíš zabírali místo. Jakmile přijíždíme do hangáru, vidím jak všichni stojí kolem Plutarcha v šedých uniformách.
,,Peeto, zdravím tě." obrací se na mě, když vidí že přicházím.,, Rád bych ti představil tvůj, televizní štáb.Tohle je Cressida, nejlepší režisérka v Kapitolu." ,,Těší mě." ,,Potěšení je a mé straně. Jak víš natáčení v osmém kraji bude potřebovat více lidí, než tady ve studiu, takže mi dovol ještě představit mého zástupce Messalu a naše dva kameramany, Castor a Polux," Castor a Pollux na sobě měli krunýře ve kterých připomínali jakýsi hmyz, kývnu jim na pozdrav a všichni se odebíráme do vznášedla. Tady si sedám ke stolku s Haymitchem a Plutarchem a bavíme se o stávajíci situaci. Věc se má tak, že Panem vyhlásil válku Kapitolu, ale v odboji ještě nejsou všechny kraje. Největší oříšek asi představuje Druhý kraj, který je dodavatelem mírotvorců, ne jen kamene jak jsme se vždycky učili. ,,Přece jsi si nemyslel že všichni mírotvorci jsou z Kapitolu? Někteří ano, ale většinou aby smazali své dluhy. Většina Kapitolanů totiž vězí až po uši v dluzích a tímhle způsoben se jim všechny smažou. Ale nikdo z lidí rozmazlených v KApitolu se nepřipíše k 20-ti rokům služby bez manželství a dětí. Tak se Druhý kraj hlavně specializuje na výcvik vojáků." další z novinek , které nám byly zatajeny.,,A co bude až válka skončí? Myslím tím, kdo bude vládnout."
,,Všichni," odpovídá Plutarch.,,Vytvoříme republiku, kde si bude každý kraj volit svého zástupce v centralizované vládě."
,,A to jako bude fungovat?" ptám se nedůvěřivě.
,,Když to fungovalo kdysi dávno, proč ne teď." osobně tomu nápadu moc nevěřím, ale všechno bude lepší než Hry. Ale ještě jedna otázka mi vrtá hlavou. ,,A co nastane když prohrajeme?" ,,V tom případě nás na příští rok čekají naprosto nezapomenutelné Hladové Hry, " sahá si do kapsy a dodává: ,,což mi připomíná, že nikoho z nás nesmí zajmout," vytahuje krabičku a vysypává si do dlaně tmavě fialovou pilulku, ,,ale můžu ti zaručit, že to bude naprosto bezbolestné." podává mi ji. Jak ji tak mám poleženou v dlani, připomene mi to poslední chvíle v první aréně. Tehdy jsme s Katniss měli hrst Rulíku zlomocného a chystali jsme se ukončit naše životy. My to brali jako možnost, jak si zachránit životy, ostatní ale jako projev vzdoru vůči Kapitolu. ,,Pojmenovali jsme je Rulík díky Katniss." zaháním vzpomínky a hledám, kam by jsem si ji uložil. Haymitch mi poklepává na levé rameno, na kterém mám malou kapsičku, zřejmě určenou přímo na tuhle smrtící tabletku. I kdybych měl svázané ruce, stačí aby jsem sehnul hlavu a zvednul rameno.
ČTEŠ
Co kdyby...?x POZASTAVENO x
FanfictionWhat if... Co kdyby po druhých hrách zachránili Peetu? Co kdyby se musel plán revoluce přetočit a přizpůsobit Peetovi, protože se Katniss nepodařilo zachránit? Co kdyby se revoluce málem ani neuskutečnila? Co kdyby si museli prohodit role?