Příběh jednoho muže

527 62 5
                                    

"Doctore! Dívej co jsem našla!"

Vběhla Kensi do řídící místnosti a v ruce držela knihu Teorie vesmírné agrotechniky. Málem zakopla o hromadu jiných knih na zemi.

"Doctore?"

Zakřičela a rozhlédla se. Po celé řídící místnosti se válely knihy, alba a DVD.

"Děláš jarní úklid?"

Najednou se Doctor objevil za hromadou složek a rozběhl se k ní. Přeskočil překážky a sonickým šroubovákem jí posvítil do oka.

"Čtrnáct let, první podoba. Spousta energie."

Kensi otevřela pusu.

"Cože?"

Doctor se naklonil.

"Povím ti příběh. Sedni si."

Kensi se rozhlédla a posadila se na hromádku knih. Doctor začal.

"Kdysi dávno tu byla planeta. Její jméno znělo jako zvon skrz vesmír. Jmenovala se Gallifrey."

"Tvoje planeta."

Doplnila Kensi a poslouchala dál.

"Správně. Obyvatelé té planety si říkali Páni Času. Jejich rasa byla považována za jednu z nejhrdějších. A to samé platilo o jejich ženách."

Kensi ho zastavila.

"Proč mluvíš v minulém čase?"

Doctor jí věnoval smutný pohled.

"Páni Času nikdy neuznali, že udělali chybu. Zvlášť to bylo vidět na jedné ženě, myslím, že se jmenovala Ardea."

Kensi zvedla obočí.

"Myslíš, že se jmenovala?"

Doctor se zamračil.

"Nemůžu si pamatovat všechny osoby, které jsem kdy potkal. Praskla ny mi hlava. A nepřerušuj mě pořád."

Kensi se ušklíbla.

"Ano pane!"

Stoupla si a zasalutovala. Doctor pokračoval.

"Byla krásná."

Než stačil něco říct, Kensi ho znovu přerušila.

"To je zajímavé. Jméno si nepamatuješ, ale to, že byla krásná, si pamatuješ až moc dobře."

Doctor jí věnoval svůj jestli-nepřestaneš- hodím- tě-do- víru pohled a zvedl obočí. Kensi vtáhnula hlavu.

"Fajn, fajn. Mlčím."

Doctor pokračoval.

"Zamiloval jsem se do ní."

Kensi polkla poznámku o tom, že se do ní zamiloval a ani neví jak se jmenovala a poslouchala dál.

"Nebyl to dlouhodobý vztah. Tehdy jsem vypadal trochu jinak, bylo to na sklonku války. Vlastně to bylo jen na jednu noc. Pak už jsme se neviděli."

Odmlčel se a Kensi toho využila.

"Pořád mi uchází, proč mi to říkáš."

Doctor se nadechl.

"Nikdy mi neřekla, že je těhotná. Na to byla moc hrdá. Porodila někdy v době, kdy vrcholila Časová Válka. Válka která nakonec skončila vyhlazením mých lidí. A ona to věděla a tak se rozhodla pro drastický krok. Ukradla TARDIS a zavezla své dítě na planetu, kterou nemohla válka zastihnout. Na Zemi. Pak vše vrátila na místo a mi nechala vzkaz. Tady, v řídící místnosti. Dala mi souřadnice a já je našel až teď."

Kensi zbledla.

"Co mi tím chceš naznačit?"

Doctor sklopil zrak.

"Jen toto: Jsi poslední Paní Času. Jsi z rasy, která postavila TARDIS. A jen tak mimochodem, jsem tvůj otec."

Ano měli jste pravdu. Je její otec. A jak už někdo vtipně poznamenal, Doctor se rozšoupl a zapoměl. (Při té představě dostávám záchvaty smíchu) Abych vám to upřesnila, byl to osmý Doctor.

A teď stará známá sebepropagace. Píšu ff na Jenny a Vastru. Jmenuje se Great detective. Tak kdybyste zanechali hvězdičky a komentáře, moc by mě to potěšilo.

A ještě něco... Jste boží :-)

Pudding brain (CZ Doctor Who)Kde žijí příběhy. Začni objevovat