Forum Romanum

379 49 7
                                    

TARDIS sebou mírně zatřásla a přistála. Doctor si k sobě přitáhl obrazovku a nahlas přečetl.

"Řím, Itálie. Rok 80 našeho letopočtu, podle Juliánského kalendáře je červen. Pravděpodobně středa."

Kensi se zasmála a otočila se na místě. Na sobě měla dlouhou modrou tuniku přes jedno rameno. Vlasy sepla do úhledného drdolu. Doctor si pomyslel, jak dospěle takhle vypadá, ale nedal na sobě nic znát. Dívka k němu přiskočila.

"TARDIS se trochu cukala. Tak co se stalo roku 80?"

Pán Času se usmál.

"Nic zvláštního."

Lusknutím prstů otevřel dveře a vyšel ven. Na chvíli se zarazil a pak se otočil na svou dceru.

"Mám takový pocit, že bych tu neměl být. Něco mi uniká. Něco očividného. Nějaký kámen."

Kensi pokrčila rameny.

"Kámen? Vím já, třeba pískovec?"

Doctor zakroutil hlavou.

"Ne. Ale to je jedno, pojď ukážu ti koloseum."

Vzal ji za ruku a vyrazili do středu města Řím v jeho největším rozkvětu. Kensi to ale nedalo a neustále dorážela.

"Křemen? Co takhle křemen?"

Doctor odpověděl.

"Ne, křemen určitě ne. Podívej, Forum Romanum. A řečnící politici snažící se přesvědčit davy o tom, že oni mají pravdu. Jak vidíš, moc se nezměnilo."

Ona se zasmála a rozhlédla se.

"Vždycky jsem sem chtěla a teď tu jsem. A v době, kdy se tu ještě nepotulovali němečtí turisti."

Teď se zasmál Doctor a chtěl něco poznamenat, ale najednou se zarazil. Očima neustále cosi pozoroval, ale mluvil stále ke svojí dceři.

"Už jsi dost stará, porozhlédni se tu."

Ani se na ni nepodíval a vmáčkl jí do ruky několik zlatých mincí.

"Kup si něco hezkého."

Kensi přikývla.

"Čeho sis všiml?"

Doctor se usmál.

"Atomový laserový zaměřovač."

Chystal se odběhnout, ale ona ho zastavila.

"A co ten kámen?"

Doctor pokrčil rameny.

"Žula. Ne, žula taky ne. Přemýšlej nad tím. A nedělej potíže."

S těmito slovy zmizel v davu. Kensi zakroutila hlavou.

"Prý nedělej potíže. S jeho geny."

Zasmála se sama sobě a vydala se do středu Fora Romana. Najednou naproti ní vyběhla asi sedmnáctiletá dívka a srazila ji. Obě dvě to ustály. Dívka se Kensi zahleděla do očí.

"Kdyby se na mě kdokoli ptal, tak jste mě neviděla."

Než stihla Kensi cokoli říct, zmizela zpět v davu. Když se otočila zpět, stál před ní možná osmnáctiletý muž a ptal se.

"Kam běžela?"

Kensi automaticky ukázala opačným směrem, než zmizela ta dívka. On se tam rozběhl a Kensi už měla konečně klid.

____________________

Doctor prudce zahnul do boční uličky a zastavil se. Trochu se vydýchal a začal nahlas uvažovat.

"Je to vážné. Budu muset přejít do utajení. Hlubokého. Budu se vydávat za nějakého počestného římana, třeba za..."

V polovině věty se zarazil a vykulil oči.

"Mramor."

____________________

Kensi se po Římě procházela už asi tři hodiny a nyní mířila ke Koloseu. Na ruce měla měděný náramek, který si koupila v malém krámku u Circu. Zrovna se chtěla napít, když uviděla svého otce jak se baví s jakýmsi mužem. Zasmála se dlouhé tunice, kterou měl na sobě a počkala až Doctor domluví a pak se za ním vydala. Přišla k němu zezadu a chytila ho za rameno.

"Tak jak jde vyšetřování?"

Tak jo, asi už vám to došlo, že? :-)

Pudding brain (CZ Doctor Who)Kde žijí příběhy. Začni objevovat