Als ik binnen kom is er geen spoor van mevrouw White te bekennen. Vreemd misschien kwam er iets tussen of is ze al weg. Ik loop naar de woonkamer waar Will op de bank zit te wachten. 'Zullen we beginnen?' Vraag ik en hij knikt. Gelukkig is pap niet thuis, die zou niet blij zijn dat ik een normo mee naar huis neem. We gaan aan tafel zitten en beginnen aan het huiswerk. Ondertussen leg ik hem geduldig uit wat hij niet snapt. We zijn al snel klaar en ik neem afscheid van Will die weer naar huid gaat. Bij de deur geeft hij me een knuffel en dan loopt hij weg.
Als ik weer naar binnen loop kijkt Aiden me nieuwsgierig aan. 'Wie is die jongen?' Vraagt hij meteen. 'Dat is Will, hij is een vriend van me en heeft wat moeite met het huiswerk, daarom hielp hem er bij. Maar niks tegen papa zeggen, want je weet hoe hij denk over bezoek. Dan vertel ik ook niks over die grote groep die voor jou langs kwam. Maar ik ben bang dat hij daar toch wel achterkomt, want zo ver ze tot nu toe wisten is de feniks uitgestorven. Ik ben de laatste in mijn soort en daarom laten ze dit vast niet zomaar zitten.' Zeg ik en Aiden knikt.
'Ik hoop het wel, het was heel stom van me.' Zegt hij verdrietig. Ik geef hem een knuffel. 'Van fouten kan je leren Aiden en met dat soort mensen was ik denk zelf ook boos geworden.' Zeg ik en druk een kus op zijn haar. Ik hou echt zielsveel van mijn kleine broertje, meer dan van wie dan ook.
De volgende dag loop ik samen met Demi naar school en vertel haar alles over wat er gister gebeurd is. Behalve over die kus tussen mij en Will. Dat hou ik liever voor mezelf anders gaat ze nog flippen. 'Een draak?! Waarom heb je geen ja gezegd?! Dat is toch hartstikke cool?!' Roept ze verontwaardigd. 'Omdat die draak een arrogante kwal is die denkt beter te zijn dan iedereen. Bovendien viel hij mijn broertje lastig en vind ik hem niet leuk. Ik wil een normaal leven weet je nog en ik weet amper wat liefde is al heeft Will het aardig goed uitgelegd.' Zeg ik en wordt een beetje rood.
'Will?! Wat heeft hij gedaan?!' Vraagt ze vijandig. 'Niks, we zaten gewoon te praten en hij zij dat die gasten die achter me aanlopen geen vrienden willen zijn maar heel wat anders. Ik begreep het niet dus heeft hij uitgelegd dat liefde en daten is toen ik hem toestemming gaf om dit te vertellen.' Leg ik uit. Ze zucht opgelucht. 'Gelukkig, ik wil niet dat hij misbruik van je maakt.' Zegt ze en ik knik. Ik snap het niet wat ze nou tegen Will heeft. Hij is een lieve jongen en dat zou zij ook weten als ze hem zou leren kennen.
Als ik op school aan kom en naar het lokaal loop komen er meteen hoop jongens naar me toe om te vragen of ik een keer met ze uit wil. 'Nee, dank je.' Zeg ik vriendelijk en loop door waarna ik naast Will neer plof. Hij glimlacht en knikt vriendelijk naar me.
Opeens schalt de stem van de directeur door het lokaal. 'Wil Fenna van Meren zich melden bij de directeur. Fenna van Meren melden bij de directeur.' Schalt er door de intercom. Ik zucht en sta op. Terwijl ik naar deur loop hoor ik mijn klasgenoten fluisteren. 'Ze is dus ook nog een sexy bad girl. Die meid heeft echt alles.' 'Wat zou die gedaan hebben?'
Snel loop ik door en haast me naar het kantoor van de directeur. Het kan gewoon niet dat ik iets verkeerds heb gedaan. Ik zit hier pas drie dagen en heb me tot nu toe prima gedragen. Waarschijnlijk hebben ze gewoon de verkeerde.
Als ik bij het kantoor aan kom en beleefd klop gaat de deur meteen open waarna ik naar binnen loop. Drake, een onbekende man en de directeur staan al op me te wachten. Ik kijk Drake even kwaad aan en ga dan zitten. 'U wilde me spreken meneer.' Zeg ik beleefd. De man glimlacht. 'Inderdaad ik heb je omgeroepen, omdat je in aanmerking komt voor een dure privé school met een volledige beurs. Om je intelligentie hoeven we niet te twijfelen, want je hebt veel in je mars meisje. Nu is de vraag nog wil je naar deze school?' Zegt de directeur rustig.
Ik schud meteen mijn hoofd. 'Nee meneer, ik blijf liever hier bij mijn beste vriendin. Bovendien begin ik al vrienden te maken en voel me hier thuis. Ik heb al wat gevonden wat ik extra ga doen. Ik ga een klasgenoot helpen met bijles.' Zeg ik rustig en de man knikt. 'Goed, dat wilde ik even weten. Als je nu even buiten wil wachten ga ik even met deze mannen praten.' Zeg ik rustig en ik knikt. Ik sta op en loop naar de gang waar ik op een stoel ga zitten.
JE LEEST
phoenix girl
FantasyFenna behoort tot een speciaal ras van mensen met de krachten van een dier, maar dat is nog niet het bijzonderste, ze is de meest zeldzame en machtigste soort van allemaal. Namelijk een feniks, buiten zij is er geen enkele feniks bekend, wat haar le...