Na een paar dagen wordt Will wakker en kijkt ons verward aan. 'Fenna? Matt? Wat doe ik hier en waar ben ik?' Vraagt hij verward. 'Bij mij thuis, nadat je geheugen was gewist hebben ze je naar huis gebracht en ik ging met Demi, Matt en Spin naar een feest in onze oude stad. Tenminste van mij en Demi dan. Spin hoorde je, omdat je nu bij onze soort hoort. Hij werd gek toen hij je bericht hoorde. We zijn toen achter hem aan gegaan en hebben je bij je familie weggehaald waarna Spin je geheugen terug gaf. Wat ze met je deden kunnen ze niet maken Will.' Zeg ik eerlijk en hij begint te huilen.
'Ik ben hun zoon en broertje! Ze zouden het op een bepaald moment toch wel accepteren en me niet langer als speurhond gebruiken?' Vraagt hij snikkend. Matt schud zijn hoofd. 'Will, ik zal eerlijk tegen je zijn, mijn echte familie bestaat ook uit jagers. Ze zullen me dan wel niet doden maar wel voor de rest van mijn leven in de kelder opsluiten en als de rest van mijn familie, neefjes, nichtjes, ooms en tantes etc. het zouden weten zouden ze me zeker vermoorden als mij zou gebeuren wat jou is gebeurd.' Zegt Matt eerlijk en Will begint nog harder te huilen.
'Ze blijven wel mijn familie. Breng me naar huis voor ik nog meer in de problemen kom.' Zegt hij snikkend. 'Will, je bent al drie dagen weg en ze hebben je niet eens al vermist op gegeven. Ik heb ze in de gaten gehouden en je broer vloekte alleen toen hij ontdekte dat je weg was en zei is over dat hij nu een nieuwe speurhond moet gaan zoeken. Je hoort nu bij mijn roedel en wij zullen vanaf nu je familie zijn.' Zegt Spin rustig en Will wordt kwaad. 'Dat wil ik niet! Ik wil naar huis! Ik naar mijn familie!' Roept hij woest.
Randy komt nu naar voren en geeft hem een klap. 'Luister Will of je het wil of niet, je bent nu een van ons en als je terug gaat naar je familie maken ze je af! Ze hebben al lang een nieuwe speurhond en bovendien zijn mensen niet te vertrouwen en jagers al helemaal niet! De enige die we kunnen vertrouwen is onze eigen soort en Matt en Demi! Dat jij zo nodig dood wil prima, maar je gaat niet terug om ons ook de dood in te helpen! Ik ben mijn moeder al kwijt door mensen als zij en wil mijn nieuwe familie niet ook nog kwijt!' Roept hij woest en stampt woedend naar boven.
Ik zucht. 'Hard of niet Randy heeft wel gelijk. Ze hebben een nieuwe speurhond gekocht en als je terug gaat maken ze je af. Het kan me niet schelen op welke manier, maar je blijft hier Will. Ik laat je daar niet langer lijden of zelfs sterven.' Zeg ik rustig.
Will schud verdrietig zijn hoofd. 'Hoe kan ik überhaupt een van jullie geworden zijn en hoe kan Spin me mijn geheugen wissen of herstellen?!' Roept hij gefrustreerd. 'Je hebt altijd al aanleg gehad jongen, daarom kon je de duisteren ook ruiken en na de die experimenten is het doorgekomen. Of je wil of niet Will je bent nu voor 89% een van ons en ik kan het weten, want ik heb je onderzocht.' Zegt mijn vader nu.
'Al moet ze je in de kelder opsluiten Will, Fenna houd je veilig. Mijn zus is niet alleen de beschermster van ons volk en de mensen, maar geeft ook nog veel om jou en laat je niet zomaar sterven.' Zegt Aiden nu en ik knik instemmend.
'Geef het een kans Will, ik weet dat je het niet leuk vind om bij je familie weg te moeten, dat kan ik voelen, maar het is wel het beste voor je. Bovendien ga je aan je nieuwe roedel en ons ook veel hebben. We zullen je steunen wat er ook gebeurt.' Zeg ik en hij aarzelt. Dan kijkt hij Matt opeens aan. 'En wat doe jij eigenlijk hier? Je had toch een familie en ik denk niet dat je ouders het leuk vinden dat je hier zit tussen hen.' Zegt hij dan.
Ik kijk hem gekwetst aan en Matt wordt kwaad. 'Hen?! Het zijn net zo goed mensen hoor! Al zijn ze een beetje anders, nou en?! Ze hebben je gered hoor! Je zat daar aan een ketting en Fenna heeft al eens eerder je leven gered en je zelfs gekust! Maar als je het echt zo nodig wil weten, ik wilde niet terug wetende dat ze op Fenna en de rest jagen en dat ik er niks aan kan doen. Wetende dat ik ze nooit meer zou kunnen zien. Ik ben bij Fenna ingetrokken en ga nu naar een speciale school.' Zegt hij kwaad en Will schud zijn hoofd.
'Verrader.' Gromt hij. 'Fijn, Will is dus gehersenspoeld of gewoon een eikel. Dat mag Felix maar uitzoeken en hem tot reden brengen. Hebben we nog iets aan zijn haat voor mensen en jagers.' Zeg ik en trek Will mee naar beneden. Ik had overigens gelijk Fwlix wist niks meer van die droom, maar boekt al wel steeds meer vooruitgang.
Ik doe de deur open van Felix's kamer en hij kijkt verbaast op. 'Will is een van ons maar opgegroeid bij jagers. Zij en ook wij weten pas sinds kort dat hij een van ons is en ze hebben hem gehersenspoeld om hem daarna aan de ketting buiten in een hondenhok te stoppen. Hij is een wolf en ze gebruiken hem als speurhond om ons te zoeken. We hebben hem daar weggehaald maar hij zit nog steeds met hun ideeën in zijn hoofd en zo heb ik hem nog nooit gezien. Wil jij hem alsjeblieft tot reden brengen voor hij wegloopt en terug naar die familie gaat?' Vraag ik en Felix knikt.
Ik duw Will naar binnen en kijk Felix streng aan. 'Doe hem geen pijn, maar als hij je aanvalt mag je zelf verweren en Will waag het niet om Felix aan te vallen want dan heb je een probleem.' Zeg ik en ze knikken. Daarna loop ik naar boven waar de rest al op me zit te wachten. 'Felix neemt hem onder zijn hoede, maar doet hem geen pijn.' Zeg ik en laat mezelf op de bank vallen, waar Matt meteen zijn armen om me heen slaat en me tegen zich aan trekt. Hij weet dat ik dit nodig heb, ik heb zijn troost nodig voor ik weer ga huilen en na uren nog niet stop. De tranen zijn vaak al op, maar ik blijf gewoon door huilen.
JE LEEST
phoenix girl
FantasyFenna behoort tot een speciaal ras van mensen met de krachten van een dier, maar dat is nog niet het bijzonderste, ze is de meest zeldzame en machtigste soort van allemaal. Namelijk een feniks, buiten zij is er geen enkele feniks bekend, wat haar le...