Mijn keus

179 17 0
                                    

Als ik mijn ogen open doe lig ik op bed en mijn broertje zit naast me.
Mijn hoofd bonkt en ik kijk verward rond. Aiden was toch al volwassen? Waarom zit hij dan nu als een klein kind naast me en lijkt alles op vroeger van voor Lion-o de overhand kreeg. 'Wat is er gebeurd? Waar ben ik?' Vraag ik met een schorre stem.

Aiden staat op en komt terug met mijn vader. Ook hij is een heel stuk jonger dan voorheen. 'Je bent drie dagen bewusteloos geweest en stortte opeens voor Spin's ogen in elkaar. Je bent al drie dagen over Felix en Will aan het mompelen en op de een of andere reden is Felix ook al drie dagen aan het huilen. We snappen er niks van. Wat was er?' Vraagt mijn vader bezorgd en dan snap ik wat er aan de hand is. Ik had weer zo'n raar soort nachtmerrie door die rot machine van de duisteren. En omdat we verbonden zijn en elkaars nachtmerries meekrijgen heeft Felix alles gezien!

Meteen schiet ik overeind en ren naar de kelder om mijn armen meteen om de huilende jongen heen te slaan. 'Ik heb alles gezien Anna! Jij en alle andere haten me! Het is beter als ik niet besta en nooit geboren was! Ik verpest de wereld toch alleen.' Zegt hij snikkend en probeert me van zich af te drukken. Ik hou hem echter stevig vast en trek hem zachtjes tegen me aan.

'Felix ik haat je helemaal niet. Wat je zag was een vervolg op die simulatie die ze bij me deden. Die ging fout, dus probeerde ze het af te sluiten en sinds we daar weg zijn val ik soms flauw en gaat het verder. Ik snap ook niet hoe dat kan, maar ik hoop niet dat je ooit zo zal worden of het ooit zo ver zou komen, want een deel er van klopt met het beeld zoals Lion-o zou willen en de rest komt doordat mijn geest zich er tegen verzet.' Zeg ik eerlijk en Felix slikt.

'Als dat mijn vader's doel is dan wil ik niet mee doen. Ik hou dan wel niet van mensen, maar wat je me net liet zien is verschrikkelijk en gaat veel te ver.' Zegt hij en ik glimlach. 'Kom mee, ik wil je wat laten zien en daarna is het tijd om voor het eerst naar boven te gaan. 'Je gaat niemand aanvallen, pijn doen of weglopen toch?' Vraag ik en hij knikt snikkend.

Ik pak zijn hand en neem hem daarna mee naar het boek. Eerst laat ik hem zijn verleden zien en het klopt met wat ik zag met aanvulling van de jaren daar op dan. 'Ze hebben je echte ouders jaren lang gemarteld en toen ze je genoeg onder controle hadden zelf gedood. Ze lieten ze tijdelijk in leven omdat ze jou wilde.

Het was eigenlijk de bedoeling ze die nacht al te doden omdat je ouders behoorde tot een groep die de mensen juist beschermde en samen werkte met de goede jagers die de duistere gevangen namen maar voor de rest niks aandeden. 

Panter is door de jaren heen echt om je gaan geven, maar voor de andere was je een pion, hun speeltje en geheime wapen. Ze hebben en gebruikt en naar hun eigen hand gezet alleen maar om de balans te kunnen verstoren, je lot te veranderen en over de wereld te kunnen heersen.

Ze hebben een moeilijke jeugd gehad, hun ouders werden gedood door jagers en Panter moest al jong voor haar broers zorgen. Hoewel Tiger de oudste is was het panter die alle verantwoordelijkheid op haar schouders kreeg waardoor geen plek meer was voor haar eigen verdriet. Tiger werd boos en raakte verbitterd. Terwijl Lion-o vol onbegrip zat en op wraak uit was.

Maar nog steeds geeft hen dit niet het recht jou dit aan te doen of je lot te veranderen want het is jouw taak om de balans in de wereld te bewaren en te beschermen. Het is jullie taak als feniksen om over de mensen en jullie volk te waken. Dat is een zware last, maar je bent niet voor niks zo sterk. Feniksen zijn een esncihele kern in onze wereld en niemand heeft recht die te veranderen of naar zijn eigen hand te zetten. Jij moet je hart volgen en doen wat je het beste lijkt kleine feniks.' Zegt het boek nu en laat nog wat beelden van mij, Spin, Matt en Demi laat zien.

'Niet alle mensen zijn slecht, sommige zullen ons begrijpen en accepteren. Jee zal geen betere vrienden vinden als Matt en Demi Jayden en dat zijn ook maar gewone mensen.' Sluit hij af en klapt met een harde klap dicht. Ik pak Felix's hand en neem hem mee naar boven waardoor iedereen nu geschrokken opspringt.

phoenix girlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu