22 - Thoughts to be thunk

155 27 10
                                    

This chapter is just thoughts to be thunk AHAHAHAHA author nak emphasize feelings dan pemikiran supaya korang boleh buat teori . So this is just a chill ep.


Ren menyapu mukanya dengan kedua-dua tangan lalu membaling pen yang dia gunakan untuk menulis esei latihan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ren menyapu mukanya dengan kedua-dua tangan lalu membaling pen yang dia gunakan untuk menulis esei latihan. Tidak lama lagi adalah peperiksaan akhir sem.

Banyak yang berlaku sejak mayat Eunbyeol dijumpai, namun Ren tidak begitu kesahkan Eunbyeol, dia cuma simpati kerana gadis itu menjadi mangsa. Ren lebih kesahkan Saeryeo dan itu adalah realistik.

Gadis ini berada di rumahnya, mengulang kaji dan membuat latihan. 

Nota itu...

Setiap malam dia tidak dapat tidur dengan lena kerana nota itu, seperti akan ada sesuatu yang buruk mungkin berlaku setiap saat yang berlalu. Ren rasa terganggu dan penat, dia kena berikan laporan kepada polis setiap hari untuk memberitahu tentang keselamatan dia. Terdapat juga polis yang ditugaskan mengawal Ren di luar apartment.

Ren kini berada di dalam akta perlindungan saksi setelah pembunuh itu mengumumkan pernyataan yang agak meresahkan.

A new fact for you! But ni dalam undang-undnag Malaysia, sis tak rajin nak baca korea selatan punya💀,,,,, If someone is under akta perlindungan saksi, they are going to have a new identity(new name, new house, relocate them to somewhere else. Semua kos ditanggung oleh pihak yang berkenaan, bukan saksi. The file is 23 pages long, ni not really covers everything yet.)

Let's continue!

Selain daripada polis, seseorang juga melindungi Ren dengan cara dia yang tersendiri. 

Yunho mengambil pen yang Ren buang ke lantai itu.

"We should rest. Let's take one hour break okay?" Yunho menoleh ke arah Ren yang seperti hendak menangis itu.

Lingkaran hitam di bawah mata juga semakin hari semakin bertambah untuk Ren.

Terasa seperti mengikut arwah Saeryeo adalah lebih baik.

Ren begitu tertekan dengan semua benda. Tugasan sekolah, peperiksaan akhir semester, nota yang mengumumkan pembunuh tersebut akan cari Ren tu, dan juga kes Saeryeo dan Ren sebagai saksi utama.

Sejak nota tersebut, Yunho sentiasa berada dekat dengan Ren, bukannya Ren kesah sangat. Lagipun Yunho sahaja yang percayakan dia dari mula.

Setelah Yunho menyuruh Ren untuk berehat, Ren segera baring di atas lantai dan memandang siling.

"Aku nak ikut Saeryeo, mungkin tu dapat tebus dosa aku." Ren melelapkan mata, Yunho hanya akan berada di sini semasa hari masih siang. Itu membuatkan dia rasa lebih selamat, tetapi bila dah malam, Yunho akan balik ke dormnya.

[C] Checkmate |Yunho ATEEZ|Where stories live. Discover now