4NEMO [1]

963 48 4
                                    

..
Angin berderu kencang membawa hawa dingin, namun keempat remaja itu masih tidak jemu menari dan menyanyi di pentas. Walau penonton mereka hanya berjumlah 4 orang terdiri daripada sang manager dua orang pelajar sekolah dan seorang kakek-kakek yang hampir terlelap.

Walau begitu mereka tetap menyanyi dengan gembira. Alunan merdu suara-suara mereka membuat sesiapa pun terbuai olehnya.

Akhirnya musik itu terhenti.

Remaja-remaja itu menunduk 90 darjah.

"1, 2, 3, 4. PERKENALKAN KAMI 4NEMO"

Ya, mereka adalah sebuah grup idol yang nama mereka bahkan tidak pernah didengar oleh orang-orang.
.
.
.

Matahari pagi mula menunjukkan dirinya. Sinar pagi yang hangat itu mengenai tubuh seorang remaja berambut. Blonde yang masih lagi lena dibuai mimpi, apabila kulit putih nan indahnya mengenai sinar sang mentari sang remaja mengangkat selimut tebalnya menutupi seluruh tubuhnya. Remaja tersebut ialah Aether.

Pintu bilik dibuka secara pantas sehinggakan membuat bunyi yang kuat.

Namun Aether tidak bergeming sedikit pun bahkan jika ada gempa yang terjadi dia tidak akan bangun. Seorang gadis yang memiliki wajah, rambut dan ketinggian yang hampir sama dengan Aether muncul dia berdiri dan menyilangkan tangannya di dada.

Gadis itu adalah Lumine, adik kembar Aether.

"Astaga...AETHER mau sampai kapan kau tidur hah atau apa kau lagi simulasi mati hah?"

Teriak Lumine Apabila melihat Si Aether yang masih lagi lena dibuai mimpi.

Lumine menghampiri Aether lalu menarik kasar selimut tebalnya membuatkan Si Kakak merasa terganggu, Saat Aether membuka matanya, yang pertama kali dia lihat adalah wajah bengis Si Lumine.

Lumine adalah gadis yang manis, lembut, juga Feminim, setidaknya begitulah kata orang-orang di sekitar mereka, namun ianya benar-benar berbeza saat dirumah.
Ya, dia memang cantik, dia memang Comel, namun wajah comelnya akan berubah menjadi bengis ketika dia sedang marah, dan itulah yang paling ditakutkan Aether, wajah adiknya yang sedang marah.

Aether bangun lantas dia melirik jam yang berada di meja di pinggir kasur, 7:15 a.m, yang benar saja! Dirinya kini hanya mempunyai waktu 45 menit sebelum kelas dimulai.

***

Aether dan Lumine kini sudah lengkap dengan Uniform sekolah.

Mereka masih mempunyai 25 menit lagi sebelum kelas dimulai, jadi mereka berjalan santai menunju ke sekolah, toh nggak lari-lari juga pasti sampai tepat waktu.

Di sepanjang jalan terlihat poster-poster grup Idol yang sedang trending sekarang, mereka adalah 4NEMO.

4NEMO beranggotakan 4 remaja. Mereka adalah Venti, Xiao, Kazuha dan.....satu anggota yang sedikit misteri dikeranakan kehidupannya yang tidak diketahui publik dialah Aether.

Fans mereka selalu  yang diberi nama 'winds' selalu tertanya-tanya kenapa member 4NEMO yang bernama Aether itu sedikit tertutup kepada mereka. Namun itu hanyalah tanda tanya tanpa jawapan.

***

Setelah penat berjalan, akhirnya mereka tiba di sekolah,

Tepatnya, mereka sudah tiba di kela PMs mereka.

"Selamat Pagi"
Ucap Lumine dengan senyuman yang tidak lekang di bibir nya
Saat ini mungkin mereka memandang Lumine sebagai Malaikat tidak bersayap kerana keimutannya yang tiada banding.

Mereka duduk di tempat masing-masing, dan kemudian datanglah beberapa gadis, mereka menghampiri Lumine dan kemudian menunjukkan Video yang menampilkan 4NEMO. Itu adalah video dari konser mereka semalam.

4NEMOTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang