A: ROTD | 16

43 2 0
                                    

"Bangun."

Suara Helena bergema dipendengaran Arvest. Tapi Arvest tidak mampu membuka matanya.

Suasana mulai berubah menjadi kosong dan hanya warna putih sahaja disekelilingnya.

Arvest melihat sekelilingnya dengan rasa cemas. Tapi matanya terpaku melihat seorang jejaka menyerupainya dan juga seorang wanita berpakaian serba putih seperti pahlawan ketika nenda Aurora masih hidup.

Dirinya juga terkedu melihat kilauan dari mata wanita tersebut. Muncul pula beberapa orang lain dihadapannya yang juga lengkap berpakaian seperti wanita tadi.

Mereka membuka perisai yang menutupi wajah.

"Nenda Aurora."

Aurora tersenyum melihat cucunya itu lalu menghampirinya. Tubuh kaku Arvest dipeluk erat.

"I miss you, young man." Ujar Aurora dengan linangan air mata.

"I miss you too, nenda. I miss you." Turut tidak dilupakan Aurora melepaskan pelukan mereka berdua lalu mengelap air mata yang mengalir itu. Dia memperkenalkan mereka yang memerhatikan dibelakang.

"Our ancestors. Dragwellyndyn. But he's not truly one the light user."

Ternganga Arvest melihat kegagahan tubuh milik Dragwellyndyn itu. Hampir terduduk Arvest kerana aura yang dimilikki Dragwellyndyn sangat kuat.

Dragwellyndyn tersengih melihat Arvest yang menahan diri dari terduduk itu terus dia menghilangkan auranya itu.

"Do you remember apa yang nenda katakan dulu dalam mimpi Arvest?"

Tanya Aurora sambil menghampiri seseorang yang sedang tombak yang seakan sabit itu.

"Itu Drag Niel."

"Iya sayang."

"Come here young man." Panggil Drag Niel dengan wajah selambanya. Tubuh Arvest dipeluk kemas sambil mengusap rambut putih itu dengan penuh kasih sayang.

"We always with you." Ujar Drag Niel dengan penuh gembira.

"Thanks pa."

"Let me hug him too, old man." Ujar seorang wanita berambut panjang itu.

Ariana mendepakan tangan sambil berlari mendekat Arvest lalu memeluk dengan rasa gembira.

"You're too cute. I can't handle it. Aaaaa.. kyaaa... " Pipi Arvest di picit-picit manja kerana kecomelan dan kekacakan yang dimilikki oleh jejaka tersebut. Arvest hanya mampu pasrah je lah.

Tiba-tiba Arvest mulai merasai sesuatu. Aura yang amat dikenali olehnya. Rama-rama bewarna ungu cerah dan gelap mulai terbang mengelilinginya.

Arvest kagum melihat kecantikan makhluk kecil itu.

Cahaya mulai terang sedikit dibawah sayap rama-rama tersebut.

"Go, she's there." Ujar Aurora dengan senyuman.

"Who?" Tanya Arvest kerana dia masih lagi keliru adakah benar apa yang dirasakan.

ARVEST:THE RISE OF DARKNESS (BOOK 2)Where stories live. Discover now