"TAKKKK!!! TIDAKKKK!!! AMPUN UNCLE!!! " jeritan daripada Arvest menggegarkan seluruh kawasan yang sedikit hancur dengan serangan daripada raksasa.
"APA AMPUN AMPUN. KAU TU DAH LA TAK BAGITAHU DAPAT KUASA. LEPASTU TERJUN DARI SI RAITO TU. KAU INGAT AKU TAK MENGAMUK KE ANAK SEDARA TAGUNA!!! " ujar Wren yang sedang mengejar Arvest dengan pedangnya itu.
Layla yang berada disebelah Raito hanya mengeluh sambil memicit dahinya melihat perangai suaminya yang tidak matang itu.
'Are you okay, Lay? ' ujar Cheng yang berada dalam tubuh Layla. Matanya yang tajam itu hanya perhati sahaja dengan kejadian tersebut.
"I'm okay Cheng. But for this moment, i still cannot brain about them. Dari bapa saudara sampai anak saudara macam ni juga buat perangai tak kenal tempat." kata Layla yang sedang berbicara dengan Hydra yang bernama Cheng.
'But its funny, Lay. Tapi kau patut hentikannya. Raksasa tu takkan berhenti kalau Arvest tak halangnya sekarang. ' ujar Cheng yang kerisauan melihat keadaan Valiant City hancur itu.
"ABANG!!!! ARVEST!!! SEBELUM AUNTY BERTUKAR JADI SINGA BETINA, BAIK KORANG BERHENTI SEKARANG!!!! " Jerit Layla yang sudah diselubungi dengan aura yang menakutkan.
Wren yang tersentak dengan perubahan isterinya, terus berhenti mengejar Arvest lalu mendekati Layla yang akan meletup sebentar lagi.
"Atototoo, isteri abang yang cantik. Jangan la marah-marah nanti tak cantik dah. " ujar Wren sambil memeluk isterinya itu. Pipi dicubit.
Arvest dan Raito pula sudah muntah pelangi di sebelah pasangan itu.
"Uwerkkk."
"Uwerkkk!!! "
"Tak tahan aku nak muntah. "
"Aku pun sama budak. Uwerkkk.!!! "
Manakala Wren dan Layla sudah membuat muka toya mereka melihat kedua-dua makhluk tersebut.
Mereka berdua hanya tersengih tak bersalah. Askar-askar yang membantu menyelamatkan penduduk tercengang melihat adegan seperti ini.
Melihat raksasa yang menyerang sebentar tadi kelihatan sedang berdengkur dan tidur seakan bayi.
"Macam mana raksasa ni boleh tertidur pula? "
"Bukankah tadi raksasa ini menyerang? "
Ujar askar-askar tersebut dengan rasa hairan. Wren pula sudah tersengih melihat keadaan tersebut manakala Layla sudah tercengang.
"M-macam m-mana? "
"Hanya pengguna kuasa cahaya yang mampu tidurkan raksasa ini dari terus membuat kemusnahan dan menjinakkannya." ujar Wren lalu jarinya ditunjukkan kearah Arvest yang sudah bergaduh berguling dengan si naga putih itu.
Mujur sahaja si naga tersebut sudah menukarkan saiz yang biasa sahaja.
"KAU DIAM BUDAK TAK GUNA!! AKU TAK COMEL OKAY!! "
"KAU COMEL SIOT!! AHAHAHHAHAHA.. AKU TAK TAHAN NAK CUBIT KAU!! GIVE ME YOUR FACE NOW!! "
Wren dan Layla hanya membuat muka blur sahaja lalu datang dekat pada mereka.
YOU ARE READING
ARVEST:THE RISE OF DARKNESS (BOOK 2)
FantasyDunia Rynvania hancur disimbah api lava merah yang masih membara dari sepasang sayap sang naga kegelapan. Armaros tersenyum melihat kehancuran Rynvania setelah mengalah kesemua puak. "Rynvania is mine, now. " Tawanya bergema melihat makhluk kegela...