Måndag 7 december 2015
"Och sen så typ sa hans lillebror att Noel brukar prata om mig hela tiden." Säger jag med ett skratt vid lunchen till Vera, Rasmus och Lucas."Jag tror Elle börjar bli kääär." Börjar Rasmus och jag ger honom en arg blick.
"Fast seriöst då. Du har inte pratat om någon tidigare kille på det här sättet och du verkar gladare än någonsin sen ni började umgås." Säger Vera. Värst vad hon och Rasmus ska vara sams nu helt plötsligt.
Ångesten kryper in på mig. Måste de sitta och säga sånt? Är det sant? Tänk om jag börjar få känslor för honom?
"Lägg av nu." Säger jag.
"Men vadå? Det är väl bara något bra?" Skrattar Rasmus.
"Tyst bara." Säger jag.
Senare på rasten skyndar jag mig ut för att tända en cigg. Ångesten är obeskrivlig. Det sticker i fingrarna och jag börjar svettas. Jag är inte alls kär. Vad fan gaggar de om?
Efter skolan sticker jag direkt till Linn. Hon slutar mycket senare än mig men det gör inget. Hennes familj känns mer som min familj än vad min egna gör. När hon kommer hem ligger vi bara och lyssnar på hög musik, precis som vanligt.
"Men du och Noel. Hallå, vad är det som händer där egentligen?" Frågar hon nyfiket.
"Men gud, snälla nån! Vi är bara vänner. Friends with benefits du vet." Svarar jag.
"Fast det här har hållit mycket längre än vad något tidigare gjort. Dessutom pratar du om honom på ett annat sätt än vad du gjort om de tidigare killarna." Säger hon.
"Det gör jag inte alls."
"Jo! Du låter så jävla glad när du pratar om honom." Fortsätter hon. Jag suckar och skakar på huvudet. Jag har rätt, hon har fel. Men tänk om hon har rätt? Hon skrattar. "Du behöver ju inte bli sur. Han gillar ju garanterat dig med." Fortsätter hon. Jag kollar irriterat på henne.
"Det gör han ju dock inte alls. Och om han gjorde det hade det inte spelat någon roll för jag vill fortfarande inte ha honom." Svarar jag.
"Varför inte? Du säger ju själv att du alltid har så kul med honom. Vad har du att förlora då?" Frågar hon. Jag skrattar.
"Min stolthet." Hon börjar också skratta.
"Jävla tönt."
VOCÊ ESTÁ LENDO
Du är ett gift för mig - Noel Flike
FanficOm jag bara hade följt mina egna regler som vanligt hade det här inte hänt. Hade jag bara lämnat dig den där julen, innan saker skulle gjort ont, hade inte detta hänt. Då hade det inte gjort så ont nu. Då hade jag inte blivit sårad. Men jag sårade n...