jigoku - the royal secret

83 28 22
                                    

[ gamba takde kene mengena tapi saya saje nak bagitau saya dah jadi moa sekarang huehuehue so kalau ada moarmy yang baca cite ni meh la kita member ] 🥺🥺🥺

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[ gamba takde kene mengena tapi saya saje nak bagitau saya dah jadi moa sekarang huehuehue so kalau ada moarmy yang baca cite ni meh la kita member ]
🥺🥺🥺

baby , guess who my bias ??

+ + +

[ 박지민 POV ]

secawan teh panas ditolak ke hadapan menghadap aku . aku perlahan mengangkat wajah , memandang ke arah detektif wanita yang ada bersama dengan aku dari tadi .

" okay tak ?" soalnya lembut , jelas riak risau tertampal di wajahnya .

aku tidak memberi sebarang balasan . wajah kembali ditundukkan ke bawah . kedua belah tangan aku itu aku renung . melihat percikan darah yang mengenai baju yang aku pakai ketika itu .

sejak kejadian tadi , satu pusat penjara ni jadi huru hara . semua pegawai panik nak bersihkan tempat kejadian lagi . tak pasal pasal polis kena datang siasat tempat tu pagi buta macam ni .

" aku tahu apa yang terjadi masih mengejutkan kau , jadi tak apa ambil masa kau . noona akan tunggu sampai kau bersedia untuk ceritakan segalanya apa yang terjadi "

aku perlahan mengangkat wajah semula , memandang tepat ke wajah wanita itu . dia hanya menghadiahkan aku satu senyuman lembut seorang polis yang mengutamakan keselamatan penduduk awam boleh berikan .

" kalau aku tak boleh nak terangkan apa yang terjadi , aku akan jadi suspek ke...?"

riak wajahnya berubah .

aku tersenyum nipis . " kenapa pulak aku tanya sedangkan benda ni dah jelas . bodohnya aku ..."

terkebil kebil detektif wanita itu memandang aku . mungkin tidak menyangka aku bakal berkata begitu .

" hakseng , sebab tu lah kau kena bagitahu noona apa yang terjadi sebenarnya . lebih cepat kau beritahu , lebih cepat kita boleh selesaikan semua ni !"

aku merenung wajahnya . " dan kau ? kau nak percaya ? walau apa yang aku cakap tu bakal menjadi mustahil di telinga kau ?"

detektif wanita itu terdiam buat seketika . mungkin apa yang aku baru katakan tadi buatkan dia makin keliru dan ingin tahu tentang apa yang sebenarnya terjadi . walaupun aku yakin semua itu hanyalah sia sia ....

" park jimin , aku sedia untuk dengar ."

aku memandangnya sekilas sebelum memandang sekeliling . melihat beberapa detektif dan pihak polis yang ada di tempat kejadian . semuanya sibuk tengah siasat banduan yang baru sahaja bunuh diri atau mungkin ... dibunuh oleh aku .

𝒋𝒊𝒈𝒐𝒌𝒖. Where stories live. Discover now