+ + +
[ 박지민 POV ]
aku terkaku . bukan , kami bertiga terkaku . tak menyangkakan min yoongi akan hilang . satu satunya harapan dan mastermind kitorang . dan kami semua tahu , perkara ni bukan main main .
aku mengangkat wajah , memandang ke arah seokjin dan hoseok silih berganti . lost . otak aku lost sekarang . aku tak tahu nak bagi reaction yang macam mana .
aku harap semua ni mimpi...
" jadi sekarang apa kita nak buat ?" soal aku , memecahkan suasana sunyi antara kami .
" soalan apa tu ? of course lah kita kena pergi cari yoongi " balas seokjin dengan nada suara sikit menyampah .
" aku rasa tak sedap hati dengan kes kehilangan yoongi ni " ujar aku perlahan membuatkan mereka berdua serentak memandang ke arah aku .
" jangan cakap... kau rasa kehilangan yoongi ada kaitan dengan binatang tu ? tapi masalahnya belum masuk pukul 12 lagi , macam mana pulak binatang tu boleh muncul and culik yoongi ?" berkerut wajah hoseok .
aku menggeleng kepala laju . " a-aku tak tahu tapi aku ra-"
kata kata aku tergantung tatkala seokjin tiba tiba menekup mulut aku dengan sebelah tangan . mata aku membulat dan dahi aku berkerut , tidak memahami kenapa dia berbuat demikian .
aku cuba tepis tangan dia yang tekup mulut aku , tapi dia tetap berkeras . dengan mulut aku yang masih ditekup , seokjin menarik bahu aku membawa aku mengikutinya dan hoseok ke suatu sudut .
dan aku mula memahami tatkala ternampak satu kelibat seseorang di koridor yang berjalan menuju ke arah pejabat ini . kami bertiga menyorok di sebalik hasil seni yang kelihatan seperti closet itu .
nasib baik kitorang tak bukak torchlight time tu , kalau tak mesti pakguard tu akan rasa suspicious dan yakin yang ada orang dekat dalam pejabat .
pintu itu dibuka . dan kami kini memerhatikan apa yang akan berlaku dalam diam .
aku fikir ianya pakguard tapi uniform yang lelaki tu pakai... tak , tu bukan uniform staff sekolah . dia berpakaian casual . aku cuba untuk melihat dengan lebih jelas siapakah gerangan itu tapi sebab gelap sangat jadi aku tak berapa nampak muka dia .
" yah , siapa tu ?" soal seokjin dengan nada berbisik , cukup hanya aku dan hoseok boleh dengar .
" aku tak tahu . tak berapa nampak muka dia " balas hoseok .
YOU ARE READING
𝒋𝒊𝒈𝒐𝒌𝒖.
Misterio / Suspenso⚠️ ! read at your own risk ! ⚠️ mayat tu bukan dibunuh tapi ... dimakan . persoalannya dimakan dengan apa ? apa yang berlaku dekat sekolah ni ? apa yang pihak sekolah cuba sembunyikan ? kejadian 30 tahun lepas , apa yang terjadi ? pelajar pelajar...