Aysima kucağına oğlunu almış hep öpüp kokluyor, hem de uyutuyordu.
Annelik, genç yaşta olmasına rağmen oğlunu kucağına aldığın da hissetmişti bu duyguyu. Evlat sevgisi, onun için kesinlikle Allah'ın bir lütfuydu.
Çalan kapı ile başını kaldırdı.
"gelebilirsin"
İçeri telaşlı bir şekilde Melike'nin girmesi ile şaşırdı.
"sultanım bir adam var sizi tanıdığını iddia ediyor. Söyledik ama asla kapıdan ayrılmadı."
Aysima kucağında ki bebeği beşiği ne koyup sordu.
"nerede şuan adam?"
"hasbahçe de içeri giremedi."
"Melike oğlum sana emanet ona iyi bak yoksa ne olacağını biliyorsun."
"asla yanından ayrılmam hanımım."
"ben adama bakıp geliyorum."
Üstüne pelerinini alıp hasbahçeye ilerledi. Kapı ağaları onu görünce ağilip kapıyı açtı. Dışarıda Gül ağayı görünce ona seslendi.
"Gül ağa burada bir adam varmış beni sormuş."
"şurdalar sultanım."
Aysima o tarafa doğru ilerleyince yüzünü göremediği bir adam ile Murad konuşuyorlardı.
"Murad?"
Onun sesini duyan adam o tarafa dönünce Aysima yüzünü gördü.
Ne hissetmesi gerektiğini bilmiyordu. Heyecan, mutluluk, şaşkınlık. Birçok duygu bir aradaydı.
Lakin yaptığı şey anında adamın yanına koşarak ona sarılmak oldu.
Baba özlemi, unutmuştu babasını ama babası onu unutmamış peşinden gelmişti.
Aysima babasına sıkı sıkı sarılıyor, kokusunu içine çekiyordu. Ayrılmaları ile Aysima konuştu.
"baba seni çök özlemişim."
"bende öyle kızım. Dediler senin Osmanlı'nın aldığı kızın sultan olmuş, bende kime sorsam gösterir seni bulmam kolaylaşır diye geldim."
"iyi ettin babam, gel odama geçelim burası soğuk. Hem Ahmedim ile tanışırsın."
"Ahmed?"
Aysima kocaman gülümseyerek konuştu.
"oğlum, daha birkaç haftalık."
Sonra aklına Murad'ın yanında olduğu aklına gelince onu da tanıttı.
"Sultan Murad Han Ahmedimin babası, benim de eşim."
Kısa bir sohbetten sonra Aysima babasını odasına çıkarttı.
Odaya girdiklerini de Melike beşikte ki oğlunu sallıyordu.
"sen çıkabilirsin Melike."
Aysima babasına döndü.
"sen Alasancak sarayın da kalabilirsin. Murad o sarayı bana vermişti Mehir karşılığında."
"sen nasıl istersen kızım."
Aysima mutluydu. Bir yanında oğlu Ahmed, bir yanında aşık olduğu adam Murad ve diğer yanında özlem çektiği babası.
Ama bilmediği şey bu saaddetin kısa süre sonra bozulacağıydı.
Şu son birkaç günde sıkça bölüm yayınladım. Hem bu kitaptan hem de yeni yazmaya başladığım James Potter kurgusuna. Okumadıysanız onu da okuyun lütfen.
Oy ve yorumlarınızı bekliyorum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AY YÜZLÜM (ASKIDA)
Ficção HistóricaSultan Murat Han, rüyalarında gördüğü kıza aşık olmuştu. Ay yüzlü kadını bulamayacağını sanıyordu lakin kadın çok yakınındaydı. *Gerçek değildir, kurgudur.* #1tarihikurgu #1tarih