Derin bir nefes, hayatın kolaylaşacağı inancı. Her müsabakanın bir kazanan ve kaybedeni olduğu gerçeği. Bir insan öldüğünde yeni bir insanın doğması. Hayatın hem güldürüp hem ağlaması. Sonucunu bilmediğimiz hayat gerçekleri. Bilinen ve bilinmeyen tüm sırlar. Tanrı yardımcımız olsun. Tanrı yardımcın olsun Aysima. Gerçek aşkın senin için zaman atlasın Ahmed. Yakında ölecek olmam bizi üzüyor Murad.
Ayağını sağlamca yere basarak ilerledi. Bu onu daha da güçlü kılıyordu. Kimse onu tanımamasına rağmen önünde eğiliyordu. Derin bir nefes alıp Manisa Sarayı haremine ilk adımını attı.
"Destur Haseki Aysima Sultan hazretleri"
Tüm kadınlar ve hadım olan ağalar dizlerini kırıp önünde eğilmişti. Aynı anda aynı komutla. Bir güçtü bu. Kazanılması zor bir güç. Türk tarihinin en güçlü sultanlarından biri olan Sultan Ahmed Han. İnanıyordu ki bu saraya adım atmasının bir sebebi vardı. Gördüğü bir düş vardı ki bunu tetikleyen. Odasına girer girmez bir tüy ve parşömen alıp yazmaya başladı.
"ben Allah'ı aciz kullarından biri Valide Aysima Sultan. Allah'ın bana lütfettiği bir şanş ile sana tayyi zaman sunuyorum. Sen ki Allah'ın yeryüzünde ki elçisi Sultan Ahmed Han'ın bağı zevcisin.
Eğer ki sen bunu bekliyor, istiyorsan yapman gerek tek şey üç kere bu cümleyi söylemek.
Ya Allah ya zaman.
Yoluna açık ola"
İnanırdı ki düşler Allah'tandır. Görmüştü düşümde aynı kelimeler, düşler. Bu Allah'ı ona verdiği bir lütuftu.
Mürekkebin kurumasını bekledikten sonra dikkatle katlayıp yerdeki açılan ahşap bölünmenin içine koydu. Üstünde kendi mührü olduğu için bulan kişi merakından açardı mektubu emindi.
Kalbinde olan sızıyı göz ardı ederek hareme oğlunun yanına gitti bu günleri iyi günlerdi. Kötü günler onları tez yakalayacak, derinden vuracakatı. Oğlu Ahmed artık 5.yılına girmiş. Artık herşeyi akıl edebiliyor. Şimdi ise onu İstanbul'a tüm kargaşadan götürmek istemişti. Yakın zaman Murad onlara katılacak ve son günlerini iyi geçirecekti.
7 yıl sonra
Ahmed 12 yaşına girmiş cengaver bir şehzade olmuştu. Artık her şeye aklı yetiyordu. Güçlüydü her anlamda ama artık zamanı geliyordu. Babası Sultan Murad Han amansız bir çiçek hastalığına yakalanmış, gün geçtikten daha da kötü oluyordu. Artık herkes kudreti herkes tarafından duyulan Murad Han'ın öleceğini, yerine ise Şehzade Ahmed'i tahta çıkacağını düşünüyordu.
Sabah sularında Sultan Murad Han'ın kalbi artık hastalığa dayanamayıp durmuştu. Tüm Osmanlı halkı yasa tutulmuş, Şehzade Ahmed'i tahta culüs etmesini bekliyordu. Kimsenin aklına gelmeyen şey ise Ahmed'i yasta olduğuydu. Aysima hem aşkını kaybetmesinin yasında iken hemde oğlunu teselli ediyordu. Artık emindi onu sadece onun zaman atlayan ruh eşi kurtaracaktı.
Burada bölüm bitiyor. Bölüm bitiyor çünkü Ahmed ve gelecekten gelen kızın hikayesini buradan devam ettireceğim 2.sezon olarak bir sonraki bölüm hem Ahmed'i görünümü hemde gizli kızımızın görünümü olacak ve onda hikaye gelecekte olacak.
Bölüm g geldi kusura bakmayın. Az önce Spider-man No Way Home'dan çıktım ve kesinlikle mükemmeldi. İzlemeyenler için Spoiler vermek istemiyorum ama mutlaka izlemelisiniz.
Oy ve yorumlarınızı bekliyorum. Hoşçakalın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AY YÜZLÜM (ASKIDA)
Ficção HistóricaSultan Murat Han, rüyalarında gördüğü kıza aşık olmuştu. Ay yüzlü kadını bulamayacağını sanıyordu lakin kadın çok yakınındaydı. *Gerçek değildir, kurgudur.* #1tarihikurgu #1tarih