Moc vám děkuji za vaši podporu. Zvlášť dnes, když jsme se posunuli na 300 votes! Za to vám moc děkuju. Nikdy jsem nevěřil, že bych mohl mít takovou podporu!
Je tu další báseň a jak už jste si jistě všimli z nadpisu bude o Napoleonovi Bonapartovi. Je to můj oblíbený hrdina. Byl opravdu neuvěřitelný, kolik dobyl území. V této básni jsem se snažil napsat velice jednoduše Napoleonův život. Budu rád, když si to přečtete. :)Malý muž. Narodil se na Korsice.
Konečně už, prozradí snad více.Jako malý šel na vojnu. Dělal lumpárny.
Rozbil třeba součástku u voru. Dělal naschvály.Byl ale šikanován.
A mezi špatné míchán.Smáli se mu, že je malý.
A že dělá binec neustálý.U oběda po něm házeli jídlem.
Zatím co dozorci to brali s klidem.Napoleon ale věděl, že jim jednou ukáže.
A že brzy, všemu vojsku rozkáže.Z žáka poručík, pak důstojník, kapitán až generál.
Napoleon se opravdu nikoho nebál.Proslavil se ve francouzské revoluci
a hned dostal generálskou čepici.2. prosince v roce 1804 se stává velkým člověkem.
Jako Bůh je nad věkem.Samotný papež přijíždí do Paříže,
aby korunoval Napoleona na císaře.Napoleon si nasazuje korunu sám.
Není ledajaký král.Jeho první žena Josefína.
Nemohla mu ale dát syna.Přesně o rok později drtí v bitvě u Slavkova Rakousi a Rusi.
A z těchto zemí stávají se směšné kačeny a husi.Bitva Tří císařů byla drtivá.
Napoleon je slavný a přibývá!
V Egyptě se mu moc nedaří.
Ale mu to nevadí.Osudová chyba ale byla, když zvolil cestu do Ruska.
Spousty vojáků zmrzlo a nikdo už mu netleská.Po této prohře je napadena Paříž
a Napoleon utrpěl ránu, jako když se v ohni smažíš.Napoleon je vyhnán na ostrov Elba.
Jeho čas ale nekončí.
Nebojí se ani lva,
sám se nakonec propouští.Utíká z ostrova do Paříže. Je vítán a s vojskem táhne k Waterloo.
Už ale není nakloněn dobré míře, počítá se vše, co ho bolelo.U Waterloo drtivě prohrává.
A na trůn už neusedá.Je vyhnán na ostrov Svaté Heleny,
kde umírá bohužel celý.
5. května 1821 a myšlenka ho stále vedla.Umřel zřejmě na rakovinu.
Byl to ale borec a nestratil vinu.Moc vám děkuji za vaši podporu. Opravdu si toho moc vážím. Kdyby vás něco zajímalo z Napoleonova života, ptejte se v komentářích. Je větší pravděpodobnost, že vaši otázku správně zodpovím.
Moc vám děkuji a u dalšího příbéhu nebo básně čau! :)
ČTEŠ
Básně
PoetryTato série básní bude začátek mých příběhů. Básně jsou různé, společně se vydáme ke zvířatům, ale i do hlubin země: do metra. Společně budeme řešit záhady života a smrti. Společně zde vyhledáme básně legrační i smutné a hluboké. Doufám, že se vám b...