Chapter 1

33.7K 652 33
                                    

  Sesungguhnya aku adalah takdir untuk melengkapi hidupmu

X

Tuan Elqar Zuhayr, usahawan muda dan berjaya yang memiliki wajah tampan. Lelaki itu sempurna tanpa sebarang kekurangan membuatkannya sangat digilai ramai wanita dan pasang angan untuk menjadi pasangan hidup Tuan Elqar. Walau usia panjat ke angka 30-an, lelaki itu selesa hidup sendiri tanpa figura seorang isteri . Namun, sebuah takdir hidup merubah segalanya garis kehidpan lelaki bernama Tuan Elqar Zuhayr untuk selamanya.

Bangunan Bima Sakti Holdings riuh-rendah dengan suara pengunjung datang berurusan pemindahan logistik ke luar negara, seorang lelaki berbadan kekar balut dengan kemeja putih dan kot warna biru muda jalan panjat tangga satu persatu. Haruman wangian mewah merebak seluruh ruang hingga semua pasang mata lekap kepadanya, waktu seakan terhenti dan semua berpusat kepada lelaki kacak itu.

“Tuan Elqar! Tuan! Tuan!”

Langkah Elqar percepatkan tuju lift raut wajah datar tanpa sebarang reaksi, PA peribadinya bernama Taufiq tekan butang lift untuk majikannya sebelum diri dibelakang Elqar. Pekerja yang kejar langkah lelaki itu berhenti serta merta apabila Elqar sudah berdiri di dalam lift, pintu lift tutup perlahan sampai bayang lelaki itu hilang sekelip mata. Semua pekerja di syarikat Bima Sakti holdings sudah hafal peraturan disini mengenai CEO muda tersebut. Jikalau Elqar berada didalam lift tidak ada sesiapa yang boleh naik bersamanya bahkan Taufiq sendiri. Taufiq akan gunakan tangga kecemasan dan nantikan Elqar ditingkat yang dia tuju.

“Aduh, surat ni perlu tanda tangan petinggi company, Puan Sri tak masuk pula.” Man garu kepala tak gatal, serabut fikirkan cara dapat tanda tangan pegawai atasan untuk kelulusan segera.

Taufiq tumpang kasihan terhadap nasib Man, tapi apa yang mampu dia lakukan andai Tuan Elqar sendiri elak dari tanda tangan surat tersebut.

“Sabar ye man... Tuan Elqar moody harini! Kau cuba lagi.” Bahu Man ditepuk Taufiq, langkah dipercepatkan tuju tangga kecemasan. Sesekali kemeja yang tersarung ditubuh tarik-tarik kebawah. Badan diguyur peluh.

Ting!

Lift 4

Elqar langkah keluar seperti dijangka Taufiq sedang menantinya. Kaki diatur menuju pejabatnya disana pelabur saham telah menanti, dari muka kelat Elqar pasang senyuman manis. Senyuman yang menjadi penambah seri wajahnya yang rupawan. Semua pasang mata tuju ke arah Elqar, saling berpandangan sesama sendiri akui sifat kepimpinan asli dimiliki lelaki itu sebagai penerus peneraju Bima Sakti Holdings.

Goodmorning Mr Smith, nice to meet you in person.” Tangan Elqar salam berjabat tangan, segaris senyuman terlakar di bibir Elqar sebagai tanda mengalukan kedatangan tamu dengan kehangatan sifat ramahnya.

Goodmorning Mr Elqar Zuhayr, nice to meet you again in person. Badan Elqar dipeluk lalu semua kembali ke posisi masing-masing, pelan Elqar berundur kebelakang wajah PA nya dilihat.

“Taufiq, settelkan urusan Man. Tepat pukul 6 aku nak kereta tunggu dekat lobi. Faham?”

Pintu ditutup rapat oleh Taufiq, dada digosok atas dan bawah pupuk rasa sabar dalam jiwa terhadap sikap dingin majikan sendiri. Peluang pekerjaan terhad sewaktu ekonomi Malaysia meleset , pilihan dia miliki sekarang adalah bertahan dan bersabar dengan kerenah majikannya .

"Uuu pendek setahun lah nyawa aku!" Ngomel Taufiq kegeraman tapi perlahan saja agar tidak didengari oleh sesiapa.

Seperti yang diminta , tepat jam 6 petang Elqar berjalan keluar dari bangunan megah berdiri . Kenderaan rasmi syarikat sudah menantinya , sesekali kepala digerak kekiri dan kekanan untuk hilangkan rasa lenguh .

BIDADARI TUAN ELQAR | COMPLETED Where stories live. Discover now