بی دی اس ام(BDSM)
بی دی اس ام (BDSM) بشدت می تواند آرامش بخش باشد، و با تاثیرات روانی مثبت فراتر از صرفا یک رضایت جنسی عمل کند برای افراد تازه وارد و کم تجربه.
این تصور که BDSM را به عنوان یک موضوع
شهوانی، بی نظم و خطرناک بدانید، رایج است. اشخاص کمی هستند که بهتر از فعالان BDSM بفهمند چگونه می توان درد را به لذت تبدیل کرد.
در جامعه BDSM عبارت «باتم - bottom» شخصی را توصیف می کند که از نقش سابمیسیو لذت می برد و آماده پذیرش دستورات و فعالیت های مازوخیستیک است.
در مقابل، افراد «تاپ - top» کسانی هستند که در جلسه BDSM جایگاه دامیننت را دارند و دستورات را صادر کرده و درد می آفرینند.
برای هر دو نقش، تجربه اصول ذهن آگاهی می تواند تعیین کننده رابطه و تجربه ای امن برای داشتن حسی مثبت باشد.
هر دو نقش می توانند وضعیت ذهنی منحصر به فردی را طي BDSM تجربه کنند.
در واقع اشخاص باتم، ورود به فضای ذهنی و خلسه ای را توصیف می کنند که مشابه آن را مدیتورهای معنوی با سابقه زیاد تجربه کرده اند.
تاپ ها باید واقعا هوش و توانایی های بالایی داشته باشند، اینگونه می توانند این اطمینان را ایجاد کنند که با ایمنی و مراقبت کامل کارشان را انجام می دهند.
هردو طرف در حال «مدیریت» درد در وضعیت هایی هستند که خارج از امر زندگی روزمره اما به شیوه های متفاوت قرار دارند.
یکی با رسیدن به فضایی ذهنی که به او اجازه
می دهد خود را کاملا تسلیم کند و اینگونه دردی جسمی را تحت عنوان فاقد شخصیت شدن یا حتی لذت تجربه کند.
دیگری با فوق متمرکز بودن بر کمک به دیگری برای تجربه درد، وارد فضایی ذهنی ویژه ای می شود. برخلاف چیزی که به نظر می رشد، تاب ها واقعا شخص باتم را تصرف نمی کنند، بلکه همه چیز تا زمانی است که باتم تمایل و توان دارد و هر وقت که بخواهد می تواند با گفتن کلمه ایمنی یا Safeword همه چیز را فورا متوقف کند.
در عوض، تاپ ها چالش منحصر به فرد راهنمایی باتم ها را برای تجربه دردی لذت بخش را تصرف می کنند.
در عین حال، مهم است که احتیاط کنید و واقعا در نظر بگیرید که چه چیزی برای حضور مسئولانه درد به عنوان وسیله ای برای کاهش استرس یا صعود معنوی لازم است.
بدون رضایت و صحبت نکردن درباره لیمیت ها و سایر پروتوکل های ایمنی، انجام BDSM بیشتر به
خود آزاری با حتی شکنجه شباهت پیدا می کند.
در واقع افرادی که با بریدن قسمت هایی از بدنشان خودآزاری می کنند نیز رهایی روانی مشابه و فرار از احساسات منفی به واسطه درد را گزارش می کنند.
در حالی که هیچ روانشناسی این کار را پیشنهاد نمی دهد.
افرادی که گرایشات BDSM دارند، لزوما از بیماری روانشناختی رنج نمی برند.
هرچند که لذت درد یک هدف ابتدایی در بسیاری از جلسه های سادومازوخیسم است، اما آسيب و اهانت کردن، هرگز هدف نیست!
تفاوتهای زیادی بین خودآزاری و BDSM توافقی وجود دارد.
به گفته دانکلی: برخلاف خودآزاری تفننی، مردم هنگامی BDSM می کنند که در وضعیت روانی مثبتی قرار داشته و حس خوبی نیز نسبت به خودشان دارند.
بنابراین کسی که به عنوان یک فرصت تفریحی به BDSM می پردازد، شباهت بیشتری به کسی دارد که در باشگاه به سراغ استفاده از دستگاههای ورزشی مختلف از سر شوق می رود، به جای آنکه صرفا به دنبال فراموشی حالت های روانی منفی با تکرار مداوم یک تمرین باشد.
سادومازوخیست تفریحی بیشتر به یک ماساژ بدن عمقی شباهت دارد که با وجود دردناک بودن همچنان حس خوبی داشته و ریلکس می کند.در پروتوکل های صحیح BDSM، مرحله ای تحت عنوان "افترکر" وجود دارد که، طی آن پس از پایان جلسه، پارتنرها احساسات خود را با یکدیگر در میان می گذارند یکدیگر را بغل کرده و در آغوش می کشند و درباره حس خود نسبت به جلسه صحبت می کنند.
این که آیا الان حالشان خوب است؟
آیا هر آنچه اتفاق افتاد را دوست داشتند؟
اگر نه، چه چیزی را دوست نداشتند؟
یا هر احساس دیگری که وجود دارد.
در مقابل، افرادی که با خود آزاری خود را رها می کنند، اغلب پس از انجام کارشان درباره خود و کاری که کرده اند احساسات منفی دارند.
بدون رضایت شما BDSM ندارید،بلکه شما
سو استفاده ای دارید که برجسب BDSM بر آن خورده است.معرفی شخصیت برت
اینکه شخصی خود را سابمیسیو بداند اما نخواهد کاملا آن را نشان دهد، تا حدی چنین رفتاری برای یک سابمیسیو قايل قبول است.
اما اینکه یک دامیننت نیز خود را برت بداند، کاملا عجیب است.مذاکره برای قراردادBDSM
روابط BDSM بر اساس رضایت دو طرف شکل گرفته اند و پارتنر سابمیسو(ساب) با کمال میل اختیار خود را تمام و کمال تسليم دامیننت (تاپ) می کند.
سابمسیو فرمانبردار امیال، پروتکل های جنسی و دستورات دیگری است.
مطمئنا سلطه پذیری محض، لذت زیادی برای سابمیسیو به ارمغان می آورد.
دامنیت نیز معمولا از این کنترل کردن لذت می برد.
بر اساس مطالعات، قدرت، هسته اصلی روابط BDSM است.
درد، باندیچ و تحقیر و ابزارها، یا روش هایی برای دستیابی به آن وضعیت تقابل قدرت دوطرفه می باشد.گفتگو از کلیدی ترین محورهای یک رابطه سادومازوخیسم است.
اما گاهی اوقات موضوعات و مبانی آن سخت می شود.
به همین دلیل باید از راهنمایی هایی برای رسیدن به یک حرف مشترک استفاده کرد.
پاسخنامه برای تنبیه اسلیو با همین منظور ساخته شده است.
یک دامیننت که تصمیم به تنبیه اسلیو خود دارد می تواند اختيار انتخاب انواع تنبيه ها را به برده بدهد تا با شیطنت تمام، دردی که می خواهد را انتخاب کند.