فرق مازوخیسم با سابمیسیو

266 10 0
                                    

فرق مازوخیسم با سابمیسیو

مازوخیست: کسی که از درد کشیدن، تحقیر شدن، تحت کنترل بودن و محدود بودن، لذت می‌برد.

ساب‌میسیو: کسی که دوست دارد پیرو باشد، به دنبال تصمیم‌گیری نیست و به حامی نیازمند است.
ساب‌میسیو به نسبت مازوخیست واژه جدیدتری است، اما گسترده آن برای تعریف مفهوم «مطیع بودن» یک انسان بسیار فراتر از مازوخیسم و رابطه BDSM است.
در روانشناسی، زندگی، کار و هر جایی که شما می‌خواهید به یک فرد مطیع و دنباله‌رو اشاره کنید، ساب میسیو بهترین واژه است.
همانطور که می‌دانید، دامیننت‌ها به دنبال پذیرش مسئولیت هستند و در مقابل ساب‌میسیوها از نداشتن مسئولیت احساس رضایت می‌کنند.
در واقع برای مسائل مختلف به دنبال کسی می‌گردند که بار مسئولیت را به دوش بگیرد.
این افراد هرچقدر مسئولیت کمتری داشته باشند، آرامش بیشتری در زندگی خواهند داشت و با پذیرش کوچکترین مسئولیت، ابعاد مختلف روحی و روانی آن‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
به همین منظور ساب‌میسیوها دوست دارند در تخت، به دستور پارتنر کاری انجام دهند تا اینکه تصمیم بگیرند چه مدلی لذت ارائه کنند.

_ساب‌میسیو در کار
در صورتی که شما مدیر باشید و این مقاله را مطالعه کنید، بهترین نیروهای خود را ساب میسیوهایی می‌دانید که به حرف و خواسته شما در کار اعتراضی نمی‌کنند و به بهترین شکل امور را انجام می‌ده.
کارمندانی که نمونه می‌شوند و هیچ کاری توسط آنها عقب نمی‌افتد و همه چیز دقیق و درست انجام می‌شود.
ساب‌میسیوها با داشتن شرح وظایف و فهرست کارها، خیلی خوشحال‌تر هستند تا اینکه مسئولیت انجام کارها و یافتن راه حل‌های جدید به آن‌ها سپرده شود.
اگر شما ساب‌میسیو هستید و در کار دچار «گیجی» می‌شوید، بهتر است از مدیر خود بخواهید تا شرح وظایف و فهرست کارها را برای شما تنظیم کند.
آنوقت می‌دانید به بهترین شکل چه کاری را باید انجام دهید.

_ساب‌میسیو در تخت
در تخت افراد ساب‌میسیو دوست دارند مطیع دستورات باشند.
منظور از دستورات یک درخواست پیچیده نیست. مشتاق شنیدن کلمه «شروع کن به خوردن» هستند.
ساب میسیوها از اینکه به آن‌ها مسیر نشان داده شود لذت می‌برند.
در تخت دوست دارند پوزیشن را طرف مقابل مشخص کند.
دلشان می‌خواهد در خدمت فرد مقابل باشند.
به نوعی ذهنشان را کاملا آزاد کنند و طرف مقابل هر کاری (با توجه به لیمیت ها) با آن‌ها بکند.
ساب میسیو پسر دوست دارد کنترل شود.
دوست دارد به خواسته پارتنر کاری بکند.
کارهایی مثل لیسدن، خوردن، بازی با بدن و موارد دیگر؛ همه به دستور پارتنر، برای ساب‌میسیو پسر لذت بخش هستند.
ساب میسیو دختر شناخته‌شده‌تر است.
کسی که انتظار قدرت از مرد درون تخت را دارد و میخواهد گوش به فرمان کسی باشد که بدن خود را به او می‌دهد.
چه برای ساب‌میسیو پسر چه دختر، گاهی امیال مازوخیستی وارد می‌شود از درد کشیدن هم لذت می‌برند.
مردی که دوست دارد به بیضه‌های او فشار وارد شود و دختری که از درد سینه لذت می‌برد.
برای افراد همجنسگرا، شخصیت باتم در واقع رول ساب‌میسیو است و از مطیع بودن لذت می‌برد.

_تفاوت کلی شخصیت ساب میسیو با مازوخیست

برخلاف مازوخیست‌ها که بیشتر میل به درد و خشونت دارند، ساب‌میسیوها از کنترل و هدایت شدن لذت می‌برند.
در رابطه با یک فرد ساب‌میسیو، او دوست دارد تصمیم‌گیری‌ها با دامیننت بوده، پیرو و گوش به فرمان باشد.
در عین حال می‌تواند از خشونت متنفر باشد در حالی که مازوخیست از خشونت نیز آرامش می‌گیرد.
تصور عمومی برای شخصیت‌های ساب‌میسیو نیز می‌تواند افسردگی باشد.
چرا که ساب‌میسیوها میل به تنهایی و درون‌گرایی بیشتری دارند اما لزوما افسرده نیستند.
ساب میسیوها صرفا از تنهایی لذت بیشتری می‌برند و دوست دارند با دایره کمتری از انسان‌ها در ارتباط باشند.
در رابطه ‌BDSM اسلیو ساب‌میسیو بیشتر از بسته شدن، از بازی روانی، صحبت کردن، دردهای آرام لذت می‌برد، در حالی که مازوخیست خشونت بیشتر و حتی کبودی را طلب می‌کند.
شخصیت مازوخیست توان تحمل فشار و درد بیشتری را نسبت به ساب‌میسیو دارد.
در صورتی که کنترل و فشارها از تحمل یک ساب‌میسیو خارج شود، بازه صفت قدرت که ذکر شد در آن‌ها می ‌تواند به صورت موقت تغییر کند و به سمت دامیننت شدن میل کنند.
ساب‌میسیوهایی که در رابطه هستند و شاهد تعدی و رد کردن لیمیت‌های احساسی از جانب پارتنر می‌شوند، به سمت استقلال و دامیننت شدن میل می‌کنند و با قدرت، از یک رابطه که به آن‌ها آرامش نمی‌دهد، خارج می‌شوند.

_«هر چی تو بگی» نمونه یک رفتار ساب‌میسیو
همانطور که اشاره شد ساب‌میسیوها از مسئولیت‌ پذیری شانه خالی می‌کنند.
در یک رابطه اگر کسی را دیدید که همیشه دوست دارد تصمیم‌گیری‌ها به عهده طرف مقابل باشد، بدانید او یک ساب میسیو است.
معمولا شرایط میل به ساب‌میسیو زمانی ایجاد می‌شود که نه مسئولیتی به فرد داده شود و نه خود او آمادگی ریسک و پذیرش مسئولیت را داشته باشد.
شخصیت ساب میسیو در ازدواج به دنبال خواسته پارنتر زن یا مرد خود می‌رود.
به دنبال کسب رضایت و خواسته طرف مقابل است و در بسیاری از مواقع خواسته خود را فراموش می‌کند.
مساله خوب و بد بودن این رفتار نیست، چرا که برخی افراد با این نوع زندگی بسیار احساس آرامش می‌کنند.
جایگاه افراد نقش کلیدی در میل به ساب میسیو یا دامیننت بودن دارد.
شما در مقابل یک مدیر نمی‌توانید رفتار بالا به پایین و دامیننتانه‌ای داشته باشید.
اگر در مقابل شاگرد خود یک رفتار ساب‌میسیوی داشته باشید، دیگر او حرف شنوی لازم را از شما نخواهد داشت.
یک مازوخیست می‌تواند ساب‌میسیو هم باشد اما یک ساب‌میسیو لزوما مازوخیست نیست.
هیچ یک از چهار شخصیت سادیست، دامیننت،  مازوخیست و ساب‌میسیو خوب یا بد نیستند.

بی دی اس ام (BDSM)Where stories live. Discover now