مراقبت پس از جلسه (AfterCare)
به بیان ساده، افترکر زمانیست که شما و پارتنرتان پس از یک تایم بازی، به ریکاوری و همچنین بررسی نیازهای عاطفی و جسمی خود اختصاص می دهید.
نقش اساسی و فعالیت های کینگی از هر دو جهت جسمی و روانی می توانند به افراد فشار بیاورند، بنابراین افترکر زمان خوبی برای ریلکس کردن است، به خوبی "بازگشت به واقعیت"چرا افترکر ضروری است؟
فانتزی های ما لزوما مرتبط با زندگی عادی و روزمره خود و شخصی که با او در این زندگی هستیم، نیستند.
در حالی که ممکن است ما بخواهیم که پارتنرمان مانند شخص قدرت طلبی که طی بازی کینکی تحقیر و تنبیه را بر ما تحمیل می کند، نقش ایفا کند،نمی خواهیم که در طول رابطه عادی اینگونه با ما رفتار کند.
افترکر مانند یک دکالیبریشن برای نرمال کردن رابطه عمل می کند.
علاوه بر آسیب های روانی، ممکن است آسیب های جسمی نیز داشته باشیم.
بسیاری از افراد، احساس ناگهانی پس از یک رویداد را که برای دامیننت هم ممکن است رخ دهد و به آن «Sub Drop» می گویند، با احساس پس از یک پرفورمنس قهرمانانه مقایسه کرده و مشابه می دانند.
جهش اندورفین همراه با فشار جسمانی بالقوه
می تواند باعث احساس ضعف، خستگی یا سرگیجه شود.
همچنین بسته به آنچه رخ داده است، ممکن است کمی دچار کمبود آب شويد.انواع مراقبت بعد از جلسه
به طور کلی، افتركر را به دو دسته فیزیکی و عاطفی تقسیم می کنیمافترکر فیزیکی
کمک به حذف کردن هرگونه ابزاری نظیر چشم بند و موانع (دستنبد، پابند، بانداژ و..).
فراهم کردن خوردنی با نوشیدنی برای پارنترتان (سطح قند خون خیلی اهمیت دارد.).
فراهم کردن پتو یا لباسی گرم.
بوسیدن یا نوازش کردن هر قسمتی از بدن، خصوصا قسمت هایی که ممکن است طی بازی کبود شده باشند.
تامین حس محبت و آسودگی در محیطی آرام و به دور از هر استرسی.
یک ماساژ صمیمانه می تواند راه خیلی خوبی برای برقراری یک ارتباط آرام با پارتنرتان باشد.
اگر طی جلسه BDSM بازی هایی شامل ضربه و اسپنک داشته اید، یک ماساژ گرم روغن می تواند هم عضلات و هم پوست تان را نرم کند.
یک حمام با دوش کوتاه نیز به عنوان یک هدف تمیز و عملی، عالی است.
همچنین به شما امکان داشتن لحظاتی عاشقانه و آرامش بخش را می دهد.افترکر احساسی
شامل گپ زدن درباره جلسه BDSM و احساستان نسبت به آن (خوب یا بد) می شود و امریست بسیار ضروری برای اطمینان یافتن از آنکه هر دو نیازها و انتظارات یکدیگر از بازی را فهمیده اید.
حتی ممکن است لازم باشد این اطمینان را درباره خشونت در رابطه به پارنترتان بدهید که هر آنچه انجام داده یا از آن لذت برده است، او را عجیب یا گناهکار نمی کند و نباید عذاب وجدان داشته باشد.
تعیین یک زمان مشخص برای ادامه این مکالمات
برای مثال پس از دو روز نیز می تواند این اطمیان
خاطر را که هر دوی شما از احساسات منفی احتمالی دیر هنگام آگاهید، ایجاد کرده و همچنین شما را برای جلسه بعد هیجان زده کند.آیا همه به افترکر نیاز دارند؟
ممکن است برخی افراد بدون افترکر کاملا رو به راه باشند، یا برخی تنها ماندن را به بوسه و نوازش ترجیح دهند.
به همین دلیل است که قبل از شروع هرکاری صحبت کردن بسیار اهمیت دارد.
اگر شما به تازگی می خواهید BDSM را تجربه کنید و مطمئن نیستید که خودتان یا پارتنرتان به چه نوعی از افترکر نیاز دارید، صحبت کردن درباره احساسات و علايق پس از جلسه سادومازوخیسم می تواند روشی باشد برای فهمیدن مراقبتی که شما یا پارتنرتان
می خواهید در تجربیات بعدی دریافت کنید.
بعلاوه، برخی تصور می کنند که افترکر چیزی است که منحصرا دامینیت باید برای ساب فراهم کند، در حالی که صحیح نیست.
شخصی که نقش دامینیت را دارد نیز ممکن است مشابه ساب یک «افت» ناشی از فعالیت فیزیکی شدید داشته باشد.
همچنین ممکن است دام نیز همانگونه ارتباطات عاطفی و نقش های عادی، عاشقانه و محبت آمیز رابطه را طلب کند.
هیچ راه به خصوصی برای فراهم کردن یا دریافت افترکر وجود ندارد، تنها باید پذیرا بوده و متوجه نیازهای عاطفی و جسمانی پارتنرتان باشید.
در عین حال اطمینان حاصل کنید که نیازهای خودتان نیز برطرف شده است.