Hello peeps. It's been awhile hahaha. Finally datang balik kerajinanku untuk update cerita ni huahuahua.
Alright. Kejadian ni berlaku masa aku kat asrama dulu. Kat asrama aku, prep malam habis pukul 10 malam. Tutup lampu pukul 10.30 malam.
Biasanya, habis je mandi tengahari, aku akan rendam pakaian sekolah aku dalam baldi then cuci lepas makan.
Dijadikan cerita, lepas makan, aku tertidur sampai maghrib. Lepas maghrib pula ada activity dan lepas isyak pula terus prep malam. Jadi, aku terpaksa cuci pakaian lepas prep malam.
Malangnya, masa tu homework aku banyak sangat jadi aku terpaksa siapkan kat bilik sampai pukul 11 malam.
Dah siap homework, aku terus turun nak cuci pakaian. Kat asrama aku, semua cuci pakaian guna tangan sebab takde mesin basuh.
Masa tu asrama memang sunyi sepi sebab ramai dah tidur. Aku pun tak tahu kenapa semua orang tidur awal time tu. Masa turun, aku terserempak dengan kawan aku kat tangga.
Aku pun tegurlah dia dari mana. Rupanya, dia baru je siap iron baju sekolah. Then, dia tanya aku kalau aku nak dia temankan kat bawah. Tapi aku tolak sebab aku tak nak susahkan dia. Mesti dia pun penat nak tidur.
Tapi dia balik-balik tanya, betul ke aku tak nak dia temankan. Aku pun cakaplah tak nak sebab aku berani. Konon.
Lepas tu dia pun naik bilik sebab aku tolak offer dia. Masa aku kat bawah, sorang pun takde kat tingkat bawah tu. Tiba-tiba menyesal pula tak minta kawan aku temankan.
Aku letak hanger dan penyepit baju kat bilik washing then aku ke tandas. Bilik washing dan tandas cuma bersebelahan je.
Masa kat tandas pun takde orang. Time tu aku dah rasa takut sikit. Tiba-tiba aku teringat ketua aku pernah pesan, jangan pergi tandas atau washing sorang-sorang start pukul 9 malam. Sebab tempat tu memang berhantu.
Dah lah tandas dia jauh dari pintu. Aku pun beranikan diri je masuk tandas sebab aku dah tak tahan nak buang air. Masa dalam tandas tu, aku pandang je pintu sebab takut nak tengok atas sebab aku terfikir kalau tengok nanti ada kepala hantu kat atas pintu. Overthink betul hahaha.
Lepas je siap buang air, aku terus lari keluar dari tandas sebab aku rasa seram sejuk. Masuk bilik washing pula, memang takde orang.
Bilik washing ni terbahagi kepada dua, tempat iron dan tempat cuci baju. Kalau masuk je, tempat iron baju. Lepastu ada dinding memisahkan antara tempat iron pakaian dan basuh pakaian. So, kiranya tempat basuh pakaian tu memang tertutup. Tak nampak pun orang kat dalam tu.
Masa tu aku memang tak berani sebab dah pukul 11 lebih. Aku pun terus angkat baldi aku yang masih ada pakaian direndam dengan sabun ke ampaian.
Tempat ampaian kita orang besar nak mampus. Dia panjang dan terbahagi kepada tiga tempat. Port aku pula kat sebelah kanan. Sebab kat situ dekat sikit dengan tangga dan lampu kat aana terang sikit. Sebab kat ampaian tu memang tak banyak lampu. So ada tempat yang gelap sikit.
Aku menjemur membelakangi bangunan asrama. Sambil-sambil tu, aku toleh ke belakang, kalau-kalau ada orang sebab time tu aku dah rasa seram sorang-sorang kat ampaian besar tu. Dah lah ada ada 2 atau 3 lampu je.
Masa nak siap menjemur, aku toleh lagi untuk entah kali keberapa. Aku nampak ada lembaga hitam bergerak kat koridor tingkat atas. Terus terhenti pergerakan aku. Dah lah masa tu semua orang dah tidur. Aku pula sorang-sorang kat ampaian besar. Nampak lembaga hitam pula tu. Aku pusing teruskan jemur baju. Bila aku toleh balik, lembaga tu dah hilang.
Aku terus cepat-cepat jemur pakaian dan lari ke tandas untuk letak baldi. Masa aku naik ke bilik, aku tanya kawan sebilik aku kalau-kalau ada orang lalu kat koridor tadi. Sebab, ada tingkap kat bilik aku yang takde langsir.
Tapi rommate aku cakap memang takde orang lalu. Aku diam je lah masa tu sebab dah nak tengah malam kan. Jadi aku terus tidur.
Masa kat sekolah, baru aku berani buka cerita kat kawan-kawan asrama aku. Kawan aku, yang aku terserempak kat tangga semalan terus marah aku sebab aku degil tak nak minta dia temankan.
Rupa-rupanya, dia offer aku untuk teman sebab dia nampak ada lembaga hitam kat bilik washing tu. Aku pula dengan bodohnya tolak offer dia. Nasib baik takde jadi apa-apa kat aku semalam.
Lepas tu, kawan aku sorang pula dari bilik hujung pun buka cerita yang dia kena kacau masa malam tu. Kiranya, ada tiga orang termasuk akulah yang kena malam tu.
Kawan aku yang bilik hujung tu kata, dia kena tindih masa tidur. Dan, dia kena tindih tiga kali. Lepas kali kedua dia kena tindih, masa dia buka mata, dia nampak ada lembaga menyerupai dia kat tingkap bilik dia. Oh, untuk pengetahuan, kawan aku ni non-muslim. So, dia nampak benda tu membelakangi dia dan rambut dia serupa sangat dengan kawan aku.
Masa kali ketiga dia kena tindih, dia cakap, dia dengar ada bisikan di telinga dia. Dia cakap, macam ada lebih dari 3 suara bisikan dia dengar di telinga dia. Lepas benda tu hilang, dia tak boleh tidur. Tapi, masa dia buka mata, dia ternampak ada lembaga hitam kat katil kawan sebilik dia.
The end.
YOU ARE READING
KISAH BENAR : SERAM
Korku[Based On Reality] Semua kisah yang diceritakan adalah pengalaman sendiri, sahabat handai, saudara mara dan lain-lain. Start ; 23.02.2017