Ok, masa ni aku dekat kampung aku,Tawau. Dan sekarang aku on the way. Entah tiba-tiba aku teringat.
Ok, dijadikan kisah, masa ni, aku, makcik aku dan kakak sepupu aku tidur di bilik makcik aku.
Aku tak ingat masa ni tahun berapa dan umur aku berapa. Kakak sepupu aku tu tua 3 tahun dari aku. Ok, aku memang tak ingat bila ni.
Aku tidur di hujung, dekat dinding. Tengah-tengah makcik aku. Sebelah makcik aku, kakak sepupu aku. Makcik aku di antara kami. Aku, memang tepi dinding. Jadi, kami pun tidurlah dengan nyenyak.
Esoknya, kami bangunlah. Makcik aku orang pertama bangun. Dia kejutkan aku dan kakak sepupu aku.
Aku ni masih mamai. Aku pelik kenapa makcik aku beria-ia bangunkan kami. Aku terus duduk sambil gosok mata.
Masa aku duduk, memanglah aku nak menyandar di dinding. Belum aku nak menyandar, aku pelik. Mata aku terus segar. Eh?
Eh?
Eh?!
Kejap. Aku gosok mata lagi. Bagi mata clear. Ok aku sekarang memang 100% sedar.
"Macam mana kamu pindah tempat tidur?" Makcik aku tanya.
Aku terkebil-kebil. Masih terkejut. Sebab apa?
Bila aku bangun, aku kan duduk. Masalahnya, aku bukan tidur di tepi dinding! Aku bertukar tempat dengan kakak sepupu aku.
Maknanya, kakak sepupu aku tepi dinding. Aku di tepi lagi satu. Kalau pusing, terus jatuh ni.
Persoalannya, aku langsung tak bangun semalam. Lepas baring aku terus tidur. Nyenyak gila. Kakak sepupu aku pun. Makcik aku, lagilah. Takkan makcik aku pula nak tukarkan tempat kami.
Sampai sekarang aku tak tahu macam mana boleh jadi.
The End.
YOU ARE READING
KISAH BENAR : SERAM
Horror[Based On Reality] Semua kisah yang diceritakan adalah pengalaman sendiri, sahabat handai, saudara mara dan lain-lain. Start ; 23.02.2017