SETELAH menempuhi perjalanan selama hampir dua jam, akhirnya mereka tiba di sebuah resort di Melaka. Resort yang bercirikan alam semula jadi itu sangat sesuai untuk lawatan pelajar-pelajar QHS. Tidak terlalu di dalam hutan. Tetapi pokok-pokok sedia mengelilingi resort.
Semua pelajar turun dari bas. Beberapa orang guru lelaki mengeluarkan beg-beg dari bawah bas. Pelajar-pelajar berpusu-pusu mencari beg mereka. Sebaik selesai, mereka semua berkumpul di satu kawasan lapang. Beratur dalam barisan kelas masing-masing.
Bangunan resort yang hanya berketinggian dua tingkat menarik perhatian para pelajar untuk melihat kecantikan dan keunikan reka bentuk bangunannya.
"Jaga tingkah dan jaga diri sendiri. Kita dekat tempat orang. Jadi tolong jangan buat perangai" pesan Cikgu Hafizah selaku ketua guru-guru.
"Babe, aku tak percaya aku masuk hutan..." Eryna bersandar pada bahu Adara dan melihat alam semula jadi. Eryna sebenarnya takut dengan hutan. Dia tidak diajar oleh orang tuanya untuk masuk ke hutan. Samada untuk bercuti ataupun suka-suka.
"Rilex. Ni bukan hutan lagi. Kitaorang ada. Kasyaf pun ada" Adara menunding jari pada Kasyaf yang sedang melihat ke arah mereka. Tengok Eryna la tu! Huh!
Khayla menapak mendekati Aydin. Dia menarik Aydin ke tempat yang tiada orang.
"Aydin, no matter what, aku tetap nak sepasukan dengan kau" kata Khayla.
"Ya, of course kau sepasukan dengan aku."
Tengku Zamrul merapati Aydin. Dia dekatkan mulutnya pada telinga Aydin yang sedikit rendah daripadanya.
"Jaga anak uncle. Dia tak biasa dengan hutan" bisiknya. Suara garau itu masuk ke lubang telinga Aydin seperti angin sejuk yang meremangkan bulu romanya.
"Ba... baik. Tapi saya tak janji. Khayla tu degil orangnya."
"Uncle tahu. Cukup sekadar perhatikan dia"
Aydin menanda nama Khayla dan The Trio yang lain sebagai pasukannya. Termasuk juga Luth dan Kasyaf. Pelajar lain juga membuat benda yang sama. Mereka dibenarkan memilih pasukan sendiri seramai enam orang. Tidak kesah berapa orang perempuan dan lelaki.
Luth meWhatsapp Khayla.
Khayla Adelia
Uncle tak marah kau masa keluar dengan kitaorang? Ada naik loteng tak?
Tak. Tapi dia bagi warning. Dia tak nak aku ulangi lagi. Kecut gila bila aku nak cakap kau ada sekali.
Diakan mana pernah suka aku. Aku ni abang kau. Tapi bukan anak dia. Kelakar pulak 🤣
Takla wey. Dia nampak je macam tu. Tapi dia lepaskan aku bila aku cakap aku pergi dengan kau. Yela walaupun bukan satu kereta, tapi kau ada sekali 😁. Pelik betul daddy hantu aku ni.
Benci bongok dengan emoji tu. Dah ah. Bye.
AYDIN memberikan kad bilik kepada Khayla. Satu bilik, empat orang. Boleh pilih rakan sebilik masing-masing. The Trio menambah Izzah seorang lagi. Bagi mencukupi empat. Khayla mendekati mereka yang lain.
"So Izzah. Kau memang nak sebilik dengan kitaorang? Kitaorang tak tahu keadaan bilik macam mana. Kau okey tak berkongsi katil?" Khayla menyoal.
Mereka berempat menarik bagasi ke arah lif. Nak naik ke bilik. Pelajar-pelajar yang sudah mendapat kunci juga sama.
"Aku okey saja. Aku tak cerewet pun. Dont worry" Izzah mengangguk.
YOU ARE READING
THE TRIO DA BROS | SU |
Teen FictionBOOK 3: THE TRIO DA BROS "𝐓𝐨𝐠𝐞𝐭𝐡𝐞𝐫? 𝐂𝐚𝐧 𝐢𝐭 𝐛𝐞 𝐟𝐨𝐫𝐞𝐯𝐞𝐫?" Biasanya lelaki yang kecoh bila nak pikat gadis idaman. Ini lain pula jadinya. Beautiful as always. Sweet words with a rude mouth. A rude mouth with a pretty smile. Th...