Hyewon p.o.v
" Hyewon, bonda tahu kamu tak suka putera-putera demon ni. Tapi tolong hormat mereka. Mereka tetamu kita. Kamu tak boleh cederakan mereka sesuka hati. Lebih-lebih lagi mereka anak kawan bonda dengan ayahnda." Marah Jisoo. Hyewon mendiamkan diri. Dia sengaja mencederakan Putera Joshua akibat sifat kurang ajar putera itu terhadap rakyat Angel.
" Hyewon boleh hormat dia, tapi bonda kena paksa dia hormat rakyat Hyewon juga. Jangan sesuka hati sentuh rakyat kita. Ingat dia putera demon dia boleh buat apa-apa je kat sini?" Soal Hyewon semula.
" Park Hyewon! Jangan kurang ajar dengan ibu dan ayah kamu!" Marah Jinyoung pula tak tahan dengan sifat puteri keempatnya itu. Hyewon bangun dari kerusinya laju. Dia menatap kedua orang tuanya dengan geram.
" Kalau macam ni, memang layaklah kerajaan Demon tu dipecah masuk. Takde tatatertib dan tak pandai hormat perempuan. Kalau bonda dengan ayahnda macam ni sekali, kerajaan kita pun layak dipecah masuk." Kata Hyewon tanpa perasaan sebelum berlalu keluar. Zeze, anjing miliknya yang melihat tuan dia keluar mengikut dari belakang.
" PARK HYEWON!" Hyewon dah tak mempedulikan jeritan bondanya terus berlalu keluar. Baik dia cari tempat menenangkan dari dalam istana macam penjara ni. Dia tak sedar salah seorang adik beradiknya turut mengikutnya dari belakang. Dia memasuki sebuah kafe dan terus duduk di sebuah kerusi yang disediakan. Sedang dia menenangkan diri, orang yang mengikutnya menghulurkan satu cawan aiskrim vanilla. Dia memandang gerangan itu dan terus tersenyum.
" Ambillah.. Unnie dah banyak buat kerja semalam." Kata Rima perlahan sambil tangannya masih menghulurkan aiskrim itu. Hyewon menyambut perlahan sebelum tersenyum manis.
" Salah ke benda yang unnie buat selama ni rima? Kalau salah, apa yang betul?" Soal Hyewon perlahan. Rima menggeleng sebelum menyuap aiskrim coklat miliknya ke dalam mulutnya. Hyewon pun mula menyuap aiskri vanilla ke dalam mulutnya.
" Apa yang unnie buat tak pernah salah. Yang salah bonda dengan ayahnda. Diaorang takde kat tempat kejadian semalam. Kalau diaorang ada, mesti diaorang marah juga. Putera tak guna tu buat sexual harrassment kat rakyat kita. Kalau tak sebab pengawal dia muncul tiba-tiba, memang balik dia takde rupa putera lagi.. Dia patut bersyukur pengawal dia selamatkan dia.." Balas Rima semula.
" Jadi unnie tak perlu dengar cakap bonda dengan ayahnda tu.. Kalau boleh, hapuskan je putera tu. Lagi bagus! Kan bagus ni.. Nilah unnie rima.. Senyuman manis je.." Sambung Rima lagi. Dia memeluk bahu hyewon mesra. Rakyat yang berada di situ tersenyum melihat betapa rapatnya puteri kerajaan mereka.
----------
Di sebuah rumah dalam hutan,
Yena p.o.v
" Kenapa pintu tak kunci? Nenek?" Yena menolak pintu rumah itu perlahan. Betapa terkejutnya melihat banyak pengawal kerajaan demon di dalam rumah itu. Dia mula rasa tak sedap hati. Terutamanya bila Duckie memandang tajam semua pengawal itu.
" NENEK! YAH! KAU GILA KE BUAT ORANG TUA MACAM NI?!" Yena mendapatkan nenek yang terbaring tak bermaya di lantai. Matanya menatap putera changbin dengan kemarahan. Duckie menghilangkan diri ke dalam bilik air sebelum muncul semula dengan firsta aid.
" Kau ketepi. Kau takde hal nak masuk campur dengan nenek ni. Aku beri amaran puteri Yena. Kalau kau tak ketepi, aku akan gunakan kekerasan." Ugut Changbin. Yena menyandarkan nenek itu ke dinding sebelum dia berdiri. Dia mengeluarkan pedang yang diwarisi daripada mendiang datuk sebelah bapanya perlahan. Duckie pun bersedia nak menyerang pengawal kerajaan demon kalau tuannya dicederakan.
" Aku Puteri Yena, puteri Kerajaan Angel. Aku takkan biarkan kau apa-apakan rakyat aku." Pedang itu bersinar mengeluarkan cahaya biru. Changbin terdiam. Itu pedang lagenda. Pedang itu sangat kuat dan diwariskan kepada anak ratu angel. Tiba-tiba sebuah pedang dibaling dari jauh. Hampir terkena dirinya jika pengawalnya tidak menolong. Pedang merah. Ini pedang milik mendiang neneknya. Yang merupakan nenek puteri angel juga. Dia melihat ke arah orang yang membalingnya.
YOU ARE READING
THE ANGEL AND THE DEMON
AléatoirePERTEMUA PERTAMA ANTARA PUTERI YENA, PUTERI KERAJAAN ANGEL DAN PUTERA CHANGBIN, PUTERA KERAJAAN DEMON TIDAK BERLAKU DENGAN BAIK. PERGADUHAN PERTAMA MEREKA BERLAKU DI SITU. PERTEMUAN KEDUA MEREKA HAMPIR SAMA CUMA YANG BERBEZA DI ISTANA DEMON MEMBERI...