BAB 12

103 27 35
                                    

"Tolong aku?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Tolong aku?"

"Kau okay tak ni? Macam serious je?"

---------

TING TONG!

Bunyi loceng utama rumah bergema. Pintu segera dibuka oleh Ayu.

"Assalamualaikum."

"Waalaikumussalam Cik Lisa. Jemputlah masuk. Misya ada dekat bilik dia. Dia dah cakap tadi yang Cik Lisa nak datang. By the way Cik Lisa ada nak minum atau makan apa - apa ke? Kejap lagi saya hantarkan."

"Kang aku suruh jugak kot uncle potong gaji kau ni Ayu."

"Hahh?! Janganlah Cik Lisa. Janji nanti saya tak buat salah dah. Kalau kena potong gaji macam mana saya nak hantar duit bulanan dekat ibu saya." Rayu Ayu.

"Then just call me Kak Lisa."

"Baik Kak Lisa."

"Good. Saya naik dulu ya. Kejap lagi kalau saya nak apa - apa saya call je."

"Okay. Saya pergi sambung kerja dulu." Pinta gadis itu.

Lif dituju oleh Lisa. Malas dia mahu menaiki tangga kerana bilik Misya terletak di tingkat 3 rumah agam itu. Tingkat tersebut dikhaskan buat biliknya, bilik Misya, bilik Iman, bilik si kembar dan juga beberapa bilik hiburan seperti movie room dan game room milik Iman. Wardrobe milik Misya juga terdapat di tingkat itu. Rumah keluarga Iman sudah seperti rumahnya sendiri.

Bilik Misya terus dimasuk oleh Lisa tanpa perlu diketuk terlebih dahulu. Bilik member single. Bukan ada husband dia pun.

"Hoiii samalekom member!"

"Kau pun dah nak join Ian dengan Grey ke apa hah?"

"AUNTY LISA!!!" Girang Aylish menyapa. Ayzry di sebelahnya hanya menggelengkan kepala melihat adik kembarnya. Teruja dapat berjumpa dengan Lisa. Terus mereka terjaga apabila mendegar suara Lisa yang mengitu nyaring.

"Heyy kids! How are you?"

"I'm fine. But I'm single. Don't have any boyfriend yet."

"Ye ke? Bukan kau orang demam?" Sengaja Misya bertanya.

"Tadi je lah mommy. Sekarang dah tak sebab tadi waktu Aylish tengah tidur Aylish ada mimpi kita pergi library, jalan - jalan dekat taman dan pergi mall makan aiskrim. Jom lah mommy, Aunty Lisa?" Ajak Aylish. Boleh pau duit mommy yaeyy!

Tangan Misya diletakkan pada dahi si kembar. Kedua - dua mereka tidak panas langsung.

"Pergi tanya nekma and nenda boleh pergi ke tak. Daddy tak ada dekat rumah. Daddy kerja. Tak pasal - pasal bapak kau orang tu mengamuk sebab mommy keluar." Arah Misya. Segera dua beradik itu turun dari katil dan berlari keluar.

Mrs. Iman Darwish (Lekluu, aku focus study bye:)Where stories live. Discover now