BAB 14

111 25 9
                                    

"Waalaikumussalam! Hi mama!" Ian meluru ke arah Datin Jasmine

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Waalaikumussalam! Hi mama!" Ian meluru ke arah Datin Jasmine. Tangan tua itu terus disalamnya
Aylish dan Ayzry yang berada di sisi Datin Jasmine dan Puan Rossa hanya menjuihkan bibir apabila perhatian nekma kesayangan mereka telah dicuri oleh Ian. Tak padan dengan tua bangka si Ian.

------------

POMM

"OH KHINZIR KAU YELLOW!" Latah Ian.

"HAHAHAHAHAHAHAH BURUK GILA MAFIA LATAH! KE KAU NI NI SOFIA THE FIRST JE? HAHAHAHAHAH!" Pecah tawa Grey apabila dia berjaya membuat rakannya seorang itu melatah dengan hanya meletupkan belon menggunakan pisau rambonya.

"BODOH KAU GREY! DASAR ANAK BABI!"

"Babi sedap apa. Kau nak? Nanti kita pergi restraunt BAPAK janda atok aku dulu. Ehh kiranya moyang aku lah kan? Hidup lagi ke old man tu?"

"HARAM!!"

"Lupa."

"Sudah lah. Baik kau berdua tolong mommy buat cupcake dekat dapur tu." Ujar Puan Rossa yang baru sahaja turun dan ingin masuk ke dapur.

"Banyak lagi ke mommy yang belum siap?" Soal Grey yang sudah pun berada di dapur. Ingin tolong mungkin?

"Tak ada lah. Tinggal nak letak icing cream and hias sikit - sikit je. Ian nak tolong?"

"Nakk! Okay bye bye mommy!" Grey terus keluar dari dry kitchen setelah mengambil beberapa biji kek cawan yang sudah pun dipaipkan krim aising diatasnya.

"Wahhh nak jugakkk!" Ian yang baru sahaja melihat Grey baru keluar dari dapur bersama beberapa kek cawan ditangannya terus meluru ke arah Ian.

"Cannot! Ini aku punya. Dekat dapur tu pulak tinggal yang untuk surprise birthday party Iman nanti je. Itu lah nanny suruh pergi dapur kau tak nak. Nak jugak main dengan belon - belon tu." Ian mencebik mendegar apa yang dikatakan oleh Grey.

"Tak apa lah. Nanti aku mintak dekat Hariez peti ais tu!" Sempat dia mengutuk abang kembarnya, Hariez Ryan.

Keadaan di ruang tamu penthouse si kembar albinism itu amatlah bersepah dengan semua barang - barang untuk kejutan hari lahir Iman dan pengakuan Amisya Aleeya kepada Iman Darwish. Sedang Misya mengikat hujung belon yang sudah kembung ditiup, senyuman halus terbit di bibir nipisnya.

Setelah diberitahu apa yang dilihat oleh Falique semasa di mall petang tadi, Misya telah bersetuju untuk menukar tempat. Dia juga terfikir tentang keselamatan mereka semua sejak kejadian serangan mengejut beberapa minggu yang lepas.

"Misya.."

"Ye?"

"Tangan Misya dah okay ke tu? Baru minggu lepas je keluar OT." Soal Danielle hairan.

Mrs. Iman Darwish (Lekluu, aku focus study bye:)Where stories live. Discover now