ÖMER ( Peder )
" Ulan ben nerden dedim Kastamonu'ya gidelim diye ? Tamam bırakın haydi herkes evine, ben kendim tek başıma giderim. Haydee kış kış. " Dedim. Uraz ve doruk 2 saat 31 saniyedir, hangi arabayla gitsek kavgası yapıyorlardı.
" Baba karavanla gitsek olmaz mı ? " Dedi, Ayas. Bazen Ayas'ın benim oğlum olduğu aklıma geldiği zaman çok mutlu oluyordum, ağlayacak kadar. Bu diğerlerinde de oluyordu ama onlarda mutluluktan değildi.
" Olur, oğlum. Sen ne dersen o küçük bey. " Dedim. Bir ara Derya ile çeyrek altın gününe gidip hava atacaktım. Hepsinden daha iyiydi benim Ayas oğlum.
Hele o Merve cadısı, Derya doğurur doğurmaz arkasından o da doğurmuştu. Çocuğunun adını da Ayaz koymuştu. Şıllık karı.
" Bababababa " dedi, Gençliğimin ilk hatası. Kaşlarını çatmış ellerini göğüsün de birleştirmişti. Ne ? Yalan mı söyleseydim ? No.
Tamam belki evin karizmatik babeysi olabilirdim ama bu demek değildi ki ailenin bütün tribini ben çekeceğim. Haklısın karizmatik babey.
Ayas konuşmaya başladığında ilk bana babey demişti. Bende ona bebey derdim. Nedenini sorgulamayın, çünkü bizde bilmiyoruz.
Yavuz ve Çağan karavanın arkasına geçerken kaşlarımı kaldırdım. Bak hele eşekler hele hele.
" Ben sizi bu yaşınıza kadar babanızın hatırına mı büyüttüm lan, geçin biriniz sürün şu karavanı. " Dedim. Şunlara bak. Ben eğer Kastamonu'ya yatarak, televizyon da Esra Erol izlerken, çekirdek fıstık yiyerek, gitmeyeceksem niye gidiyordum ?
" Bu yola bizi sürükleyen sensin baba. Sen süreceksin karavanı. " Dedi, Çağan. Hele hele dünkü bebeme bak hele nedir len bu ?
" Yoo kim demiş ? Ben hiçbirinizi zorla götürmüyorum. " Dedim, cebimdeki oyuncak silahı uraz'ın kafasına tuttum. " Oğlum, ben sizi zorla mı götürüyorum ? " Dedim. Bu çocuklarla uğraşmayı seviyordum. Çok iyi stres attırıyorlardı.
Hazır Yavuz ve Çağan gelmişken onlarla da bir boks maçı yapardık artık.
" Hayır, baba. " Dedi, Uraz. Olayı çakmış, o harika oscarlık oyunculuğunu konuşturmuştu yine.
" Neyse, yoklama alacağım burda demeyeni yok yazarım haberiniz olsun, sessiz olun dinleyin. " Ulan bir üniversite daha mı okusam acaba ya ? Aşırı aşırı genç olduğum zamanlarda, öğretmen olmayı hep isterdim. Ama bizim peder baba da hiç istemezdi. Bende miras vermez diye düşünüp şirketin başına geçmiştim. Bizde derdimiz var sanıyoruz.
" En hayırlı evladım ? " Dedim. Ayas hariç hepsi burda dediler. " Aferin köleler. " Dedi, Ayas. Babasının oğlu.
Hemen itiraz edeceklerini anladığım zaman konuştum. " Yigen ? " Dedim. Uzay burada dedi. " En sevdiğim yigenim ? " Dedim. Uzay tekrardan burada dediğinde sırıttım. Dora da sırıtarak burada dedi. Uzay ' gözümün önünde birbirlerini seviyorlar ' bakışlarını atmaya başladı.
" Dansöz oğlum ? " Dediğimde hiç kimseden ses seda çıkmamıştı ama herkes sadece bir kişiye bakıyordu. " Ne bakıyorsunuz be ? " Dedi, Uraz. " Tamam o da burada, ilk göz ağrı hatam ? " Dedim. Yavuz'a baktım. ' Sende mi brütüs ? ' der gibi bakıyordu aynı şekil bende ona ' Babaya brütüs denmez. ' bakışlarını attım.
" Suratsız, ergenlikten çıkamamış ergen oğlum ? " Dedim. Hepsine teker teker baktım."O kim ? " Dedi, Doruk. " O kendini biliyor. " Dedim. Çağan suratını asmış bakıyordu. Suratsız.
" Online eğitimle mezun olmuş doktor, ben kalp krizi geçirdiğim de öldü diyip az daha morgu boylamama neden olan, yigenim ? " dedim. Az daha pamuk giriyordu şaka maka.
" Ama amca o gün harbi harbi bir tahtalıya gidip gelmiştin. " Dedi, Doruk. Benim bundan haberim var mı ?
"Dansözün, kırık yumurtası burada mı ?" Oğuz da aynı bizim suratsız gibi bakıyordu. Uraz da olmasa gülüp eğleneceğimiz yok arkadaş.
" Boş işler müdürü yardımcısı olup hâlâ bir üst kademeye geçememiş olan sevgili yigenim burada mı ? " Dedim. Altay diğerlerinden farkını konuşturmak istemiş olmalı ki buradayım dedi.
Bunlar da ne çoklardı arkadaş. Say say bitmiyordu. Derya olsaydı, sayma bereketi kaçmasın derdi. Canım karım.
Aklıma, ailedeki - Defne, Ayas, karım ve kendimden sonra ki - en sevdiğim üyeler geldiğin de gülümsedim. " Evin benden sonra ki babası, reçel reis ve fırında sütlaç ? "
" Komşu da onlar. " Dedi, Uzay. ' Keşke komşu da olan onlar, değil de siz olsanız. ' derdim de sonra hiçbiri arabayı kullanmaz ve çerezim bittiğinde yenilemezlerdi. Şimdilik, köprüyü geçene kadar ayıya dayı diyecektik.
" Ve son olarak evin son derece karizmatik insanı ? " Dedim. Evet, Buben.
" O zaman yolculuk başlasın bakalım. " Diyerek, kendim için özel olarak yaptırdığım ultra rahat yatağıma yattım. Bir de para mutluluk getirmez derlerdi. Ailem bile bu kadar mutluluk getirmiyordu, paranın getirdiği kadar.
__________
" Yeter artık burama kadar geldi eğer bir çıt ses daha duyarsam hepinizi atarım, kendim giderim ! " Dedim. Bu nedir be. Karavanı, Fenerbahçe Galatasaray'a çevirmişlerdi. Bunların hepsi lüzumsuz anam.
" Çıt. " Dedi, Altay. Onaylamaz bakışlar attım. Bir dik duruşun olsun Altay jöle gibi böyle üstün başın ayrı oynuyor çocuğum.
" Yavuz durdum karavanı evladım. " Dedim. Altay, ciddi olduğumu anladığın da tutuşmuştu bir yerleri söylemesi ayıp. Demek sen adamı ciddiye almazsın he, eşseoğlu eşşek.
Bu eşekler beni asla affetmeyecekti. Haklılar, eşekler her daim haklıdır.
" Amca valla şakaydı bir daha yapmayacağım amcaa ! " Dedi, Altay. Adam ol köpke. Köpeklerden, köpek gibi özür dilememiz lazımdı. Özrü kabahatinden büyük anasını satayım.
" Ben bilmem şaka falan, haydee hepiniz aşağı yas yas yas gley. " Dedim. Bingöllü çobanın koyunlara imtihanı oynat bakalım.
" Durun bekleyin biriniz araba için burada, benim yanımda kalacak. Ayas ve Dora oğlum sizin bir suçunuz yok zaten, rahat olun. " Dedim. Ayas ve Dora rahat bir nefes verdiler.
" Karavanı sürecek kişiyi o piti piti yaparak seçilecektir. Bu seçilme de, Altay'ın hakkı olmamaktadır. " Dedim. Altay'ın gözü yaşlı. Altay senagliyon yigen evladım.
" Şimdi koy elini vicdanına, hak ettiysem eyvallah. " Dedi, Altay. " Ne demek yigen, lafı mı olur. "
" Toplasın bakalım, sayacağım. " Kazık kadar adamlarla uğraşıyorduk ya, yanarım yanarım ona yanarım. " Baba benim ne suçum var ? " Dedi, Yavuz. Hee, Yavuzgül'ün suçu ne ? O araya kaynadı.
Yavuzu takmayıp tekerlemeyi saymaya başladım. " O piti piti karamela sepeti terazi lastik jimnastik biz size geldik bitlendik evimize gittik temizlendik dik dik dik... " Bizim suratsız çağan çıkmıştı.
Uf aman ya, ne vardı doruk çıksaydı. Bir daha mı saysam acaba ? Yok, bunlar yine başımı şişirirlerdi.
" Çağan şoför, Ayas Dora da benim muavinim. Bu saydıklarım dışındakiler başının çaresine baksın. Haydee. " Dedim. " Yigenim bana bi soda getiriver sana zahmet. "
Diğerleri söylene söylene kravandan indiler. Ee ne demişler; akılsız başın cezasını ayaklar çeker. Atalarımız harbi bir şey biliyormuş da söylemişler valla.
Boştan atıp tutmamışlar, bir de bizimkilere bak bir dedikleri diğerini tutmuyordu.
__________
Baba beyle küçük bir yolculuk gezilerini anlatmak istedim 🙃 djcbsjcbemdbwl
13. bölüme geldik hâlâ ağız tadıyla kaos yaşayamadık... Sad çok sad.
Şu olaylar bi bitsin onunda kralını yaşayacağız.
Sonra ki bölümde görüşmek dileğiyle 👍🏻🙋🏻♀️🤧🥱
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DEFNE | Gerçek aile |
Teen FictionDefne, 17 yıl sonra gerçek ailesini bulursa ne olur ? Sizce defne yeni ailesine alışabilecek mi? Peki ya mutlu ailesi toparlanıp tekrardan bir aile olabilecek mi ? •31 Aralık 2021• - hepimiz birer jelibon'un askerleriyiz -