15

1K 62 30
                                    

Medya; bizimkilerin komşudayken ki halleri

Ömer ( Peder )


" Baba valla annem zorladı biz ağzımızı bile açmayacaktık. Babaağ ! " dedi, Uraz.

" Namık Kemal, oğlum. " Dedim. Sen ne yalan kıransın Uraz. Bu aile de en dik duruşsuz kişi, Uraz idi. Aksini iddia eden de Urazdır.

" Hadi diyelim ki; anneniz zorladı da, siz öttünüz. O üç tepsi böreği nasıl babeyiniz olmadan yersiniz ? " Dedim. Hainler. Vatan hainleri.

" Hiçbirinize bir kuruş miras yok haydi bakalım hodri meydan. " Dedim. Sürünsünler eşek toynakları. Bu saatten sonra gözümde eşek bile değildiler.

O hayvanın toynağı da olamazlardı da, kan bağının hatırına.

" Babaağ beni beni Uraz'ını oğluşuna. " Dedi, Uraz. Maalesef oğlumdu. Bunu yüzüme vurduğu için daha da mirastan nasiplenmesi azalıyordu. Beni beni bihterini.

" Hiç dinlemeyeyim canım, yılan sevmiyorum. " Dedim.

" Çocuklarla nasıl konuşuyorsun Ömer ? Kaç yaşında adamsın ya. " Dedi, Derya. Derin bir nefes verdim. Oy anam oy. Daha nasıl iyi konuşabilirim ? Dalga mı geçiyorsun canim ? Canim.

Çocuklar da çocuk olsa bari. Eşek toynakları kadar oldular ama hâlâ benim üstümden geçiniyorlar.

Komşunun çocuğu bir işe girdi, kendi parasını kendi kazanıyor. Allah herkese öyle evlat nasip etsin, bana etmedi. Öyle işte. Ah be abi.

" Ben gidiyom. " Dedim. Derya kaşlarını kaldırdı." Nereye ? " Omuz silktim. Sane karı. Tabi bunu yine dışımdan diyemedim. Hanımcı olduğumu söylemiş miydim ? " Biraz dolaşacağım karıcım."

Başaramadık abi. Neyi başaramadın ?

Zengin kalkışı yapar gibi kalkmıştım da şimdi nereye gidecektim ki ? Su akar yolunu bulurdu, ben bulamam o ayrı da.

Ayakkabılarımı giydim, evin kapısını kapatacağım sırada bütün fetüsler de gelmişti.

Garibanlarım, gerçekten gidiyorum diye korkmuşlardı sanırım. Yoo, sadece senin hanımcı olduğunu onlarda iyi biliyor. Bir kişi hariç... Bence artık o da öğrenmiştir. O kadar da kılıbık değiliz canım, abartma.

" Siz nereye ? " Dedim. " Sen oraya. " Dediler, kora halinde. Lan eğer batar matarız, bunlardan bir koro olurdu. Paraya para demezdik valla.

Allah bereket versin, bir x planımız daha olmuştu. Bereketi kaçmasın. Kaçmaz kaçmaz, biz onu tutarız. Hocamızın espri anlayışı oynat bakalım. Tamam en çok sen komiksin kanka. Eed.

.

.

.

" Baba bir tane korku hikayesi anlatsana. Ama anneminkiler gibi olmasın. " Dedi, Uraz. Ketçap mayonez de ister misin paşam ?

Biraz düşündüm. Aklıma, Eyüp geldi. Eyüp'e önceden hep anlattığım favori korku hikayalerinden bir tanesini söylemeye karar verdim.

Eyüp, Derya'nın ikizi Denizin oğluydu.

Denizin, 17 yıl önce üçüzleri olmuştu. Ama üçüzlerinin içinden tek yaşayan Eyüp olmuştu. Evet bir 17 yıl vakası daha ama en azından bizim ki yaşıyordu...

DEFNE | Gerçek aile |Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin