14

1K 68 55
                                    

Bu bölümü atıyorum çünkü, toplam da 16. bölüm oluyor, bugün de 16 Ocak ve bende 16 oldum bugün 🥱

An itibariyle, 16 sayısına takmış bulunmaktayım. Vatana millete hayırlı uğurlu olsun 🥳

Medya: benim sıfadül eşgal

İyi okumalar 🦋

                        ÖMER ( Peder )

" Baba, baba uyan geldik. " Dedi, bir ses. Tanıdık geliyordu ama çıkaramadım. Hey gidi Ömer babey, sende kocadın artık. Vay be.

Huysuzca mırıldandım. Ben daha taş gibiydim taş. Bu fetüs hatalarını bile gömerdim ben daha. Diyip de kendim gömülsem harbi çok koyardı.

" Bir de horluyor, annemin bu zamana kadar baba evine gitmediğine şükredeceği yerde bir de ne yapıyor. " Dedi, başka bir ses. Sen hayırdır ? Bunlar benim hâlâ ayıldığımı bilmiyordu sanırım.

Çağana miras yok. Gamzeye çay yok.

" Kaç yaşında adam, tabii horlayacak. Sende çağan abi adamın iki horlamasına laf etmemiştin, onu da yaptın yani. " Dedi, Dora. Allah'ın emri peygamberin kavliyle oğlumuz Dorayı, kendime, evlat olarak istiyorum.

" İstanbul'da ki vapurlardan bu kadar gürültü çıkmıyor, Dora. " Dedi, suratsız fetüs.

Neyse bu kadar dinlemek yeter, eğer biraz daha dinlersem Çağan'ın açısından hiç iyi olmayacaktı. Daha ne yapacan ? Çocuğu evlatlıktan reddediyon, miras vermiyon. Zaten ölmüş çocuk, gömeni yok. Yoo ben gömerim. Elime mi yapışacak canım. O kadar da değil.

Biliyorum biliyorum, harika bir babeyim, alkışa gerek yok.

Gözlerimi açtım. Ben niye uyanmıştım ki şimdi, al ne oldu uyandıkta ?

Hâlâ uykum vardı. Bazı anlarda koala olmak istediğim oluyor. Ne güzel bir ağaca sarılır uyurdum acıktığım da da, ağacın yapraklarını yerdim.

Koalalar, dünya da ki çoğu insan ve hayvandan daha şanslıydı.

Konu buraya nasıl geldi ? Fazla düşünme hasta olursun bak.

" Kastamonu' ya geldik de ne oldu şimdi ? Al bak buradayız. " Dedi, Çağan.

Burada yok canavarlar - Kaynanam dışında- cadılar yamyamlar. Şarkı söyler ağaçlar, pembe kanatlı kuşlar. Uçuyor kelebekler, içimde çok garip bir duygu.

" Baba ne diyorsun ? " Dedi Ayas. Dora'nın gülme sesi kulağıma geldi. Kurban olduğum ne güzel gülüyorsun.
" Al işte, biliydim böle olacağını." Dedi, Çağan. Çocuk babasını biliyor.

" Ben biliyor muyum ne dediğimi oğlum ? " Dedim. Uyku sersemliği, ne değişik bir şeysin kardeşim. Bir dik duruşun olsun.

Yatağımdan kalktım. Kemiklerim ağrıyordu. Ne çektiğimi bir ben bir Allah biliyor.

" Baba, annem geliyor. " Dedi, Ayas. Kafamı yavaş yavaş Ayas'a çevirdim. Ciddiydi. Gerçi neden inanmıyorsam, Ayas diğerleri gibi gevşek değildi. Canım çocuğum.

Aile de az da olsa aklı başında birileri vardı.

" Şaka dimi ironi ? " Dedim, bir umutla. Geri mi gitseydik acaba ? Yok, benzin kaç lira olmuş. Ölmek var dönmek yok.

Sen, bihter ziyagilsin kendine gel. Biz zenginiz.

" Ben sana benim peşimden gelme demedim mi Ömer ? Burada ne işin var ?" Dedi, Derya. Son pişmanlık neye yarar, her şeyin bir bedeli var olmadı yar.

Özgürlük için küçük bir bedel sadece. Özgür bir deniz kızı-

" Ne yani illa Kastamonu'ya senin için mi geldim ben ? Yoo, ben buraya canım annem ve babacım için geldim. " Kendine çok değer veriyorsun, üzülüyorum. Dedim, tabi son kısım hariç. Onu da diyelim de sonra karı bizi kapının önüne koysun dimi.

Ayna yok mu ayna ? Alnıma bakacağım, enayi mi yazıyor diye.

" Çocuklar hiç öyle demiyor ama. " Dedi, Derya. Çocuklar ? Kafamı; ' bu güzel anneniz ne diyor ? ' der gibi salladım.

Ayas ve Çağana baktım. Çağan yapardı da, Ayas'ım yapmazdı. Kemal'im yapmaz. Olmaz öyle şey. Ayas'ım yapmaz. Ayas'ın yaptı Ömer. Yapmaz.

" Hangi çocuklar ? " Dedim. " Bizim kaç çocuğumuz var Ömer ? " Dedi, Derya.

Yavuz, çağan, Defne, Ayas vay be dört çocuk. Bizden hızlısı mezar da. Sanki unuttuğum var gibi hissediyordum.

Uraz ve Oğuz. O çatlak yumurtalar da benim çocuklarımdı dimi. Niye hatırlatıyorsun ? Moralim bozuldu bak şimdi.

" 6. Derya hiç yakışıyor mu, doğurduğun çocukları bilmemen ? Ayıp. " Dedim. Her insan hata yapar. Hatasız kul olmaz. Eşek bile bir kere düştüğü çukura bir daha düşmez. Akıllı hayvan vesselam ama ne alaka şimdi ? Biz eşek miyiz ?

Çağan yanımdayken kafasına bir tane şaplak attım. Geleli ne kadar olmuştu da hemen yetiştirmişti geldiğimizi. Hayırsız evlat, demek ki her şeyi yapabilir.

" Çocuğa ne vuruyorsun ? Ayrıca o demedi ? " Dediğin de beynimden vurulmuşa döndüm. Hayır, hayır. O yapmaz.

Ayas'a baktım. Sen benim oğlumdun.

" O da demedi, Ömer. " Dedi, Derya. Ayas'ın bana hayinlik yapmayacağını zaten biliyordum. Ayas'ı lütfen diğerleriyle karıştırmayalım.

O zaman kim demişti ? Doraya yan gözle baktım. ' Hayırdır yigen ne ayak ? ' bakışlarını da atmayı unutmadım. Bakışlar her zaman önemlidir.

' Allah çarpsın ben demedim ' bakışlarını attı o da. Kaşlarımın bir tanesini kaldırdım. Şimdi polis olup sorgu da böyle bakmak vardı.

" Hangi evladımız dedi o zaman ? " Dedim. " Hani sen benim için gelmemiştin ? " Dedi, Derya. " Orası öyle de, kim bu yalanı sana söyledi onu merak ettim. " Dedim. Uraz'a derdim dansöz diye de ben Uraz'ı da geçmiştim.

" Kıvırtma Ömer, kıvırtma. " Dedi, Derya. Kim kıvırtıyor ben mi ? Daha neler. " Yürüyün çocuklar gidelim yoksa Uraz ve Doruk bütün börekleri bitirecek. "

Onlar ne zaman gelmişti lan ? " Çocukları yol ortasında bırakmışsın, otostop çekerek gelmişler. " Dedi, Derya. Bakışları hiç iyi değildi. Öldürecek gibi bakması iyiye mi işaretti acaba ?

Lan, onlar otostopla hangi ara gelmişlerdi de hemen beni ispiyonlamışlardı ? Reklamlardan sonra Ömer mutlu ile tatlı sertte birazdan.

Bir ara Müge anlı izlemeye takmıştım, iş başvurusu bile yapmıştım ama kabul etmemişlerdi. Evet, onlar kaybetmişti.

Dora ve Çağan gidiyorlardı. Hain köpkeler, ne olurdu yani birazcık benim tarafımda dursanız. Bize düşmana ne gerek, biz kendimize düşmanız zaten.

Börek bu, boru değil. Kaynana böreği...

Tamam uzun yol gelmiştik o kadar, biraz mola vermenin hiç kimseye zararı olmazdı. Sonra kaldığımız yerden devam ederdik sonuçta. Kaçmıyor ya.

Ama ondan önce, cevaplanması gereken bir kaç soru vardı. " Ayas, " dediğim de, Ayas güldü. Ayası da kaybettik. " Baba 2 saat oluyor biz Kastamonu'ya geleli. Seni uyandırmaya çalışırken, abimler çoktan gelmişlerdi. " Vay bre susaklar.

Gözlerimi kısıp, kafamı siz bittiniz der gibi salladım.

Beni sırtımdan bıçaklamanın hesabını sormaz mıydım ? Sorardık, ama yemekten sonra.

Ayas'ın saçlarını karıştırıp kolumu omzuna attım. Karavandan indik. Ardından da kaynana evine yürümeye başladık. Gazamız mübarek olsun, dostlar.

_________

Bölüm nasıldıı ??? Siz nasılsınız ?? Kitap nasıl ?? Ben nasılım ?


Yeni bölümde görüşmek üzere 🦋


DEFNE | Gerçek aile |Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin