عند عمر ورغد
رغد ببكاء:-عايزني اقولك ايه انه السبب في اللي انا فيه ده اخوياااا
عمر باستغراب:-اخوكي
رغد ببكاء مزق قلب عمر:-ايوة يا عمر اخويا...اخويا اللي المفروض يبقي في ضهري هو اللي ربالي عقده من مجرد كلمه هضربك....اخويا اللي لو في ايده كان رماني لكلاب السكك من زماااان....اخويا اللي ممكن اصرخ من الالم علشان يسبني يبصلي ويضحك ويكمل علي المي.... عرفت مين السبب
عمر وهو يحتضنها:-خلاص خلاص هششششش مش عايز اعرف حاجه
لتبتعد رغد عن حضنه:-لااا يا عمر انا هحكيلك...مستعد تسمع ليشير لها براسه وامسك يدها وكأنه يقول انا معاكي
رغد:-انا ماما وبابا ماتوا وانا عندي تلات سنين في حادثه كنا بيحبوا بعض اوووي من ايام الكليه بابا كان دكتور ماما في الجامعه وكانوا اتفقوا علي الجواز بس حصل سوء تفاهم وماما اختفت من حياه بابا....وبعدها بابا اتجوز مامت هاني وخلفته وبابا سبها وعرض عليها يبقي هاني معاها بس رفضت وسبته.....وبعدها بابا قابل ماما تاني ورجعوا لبعض بعد.ما كانوا نسيوا كل حاجه لبعض الا حبهم وتجوزوا وخلفوني....وانا عندي سنتين ونص هاني حاول اول مرة انه يقتلني تخيل طفل عنده 8 سنين يحاول يقتل فهم ماما انه هيلعبني واخدني عند البسين ورماني فيه لولا حد من الحارس بتوع بابا شافه كان زماني مت.....لتصمت بسبب بكائها ليشد عمر علي يدها لتكمل وبعدها بنص سنه كنا راجعين من رحله في الساحل بابا وماما عملوا حادثه بابا مات في وقتها انما ماما دخلت العنايه لما عرفت ماتت بعدها بيومين......بابا زي ما يكون قلبه كان حاسس بقسوة اخويا عمل جدتي الواصيه عليا ونزلت جدتي من تركيا وعاشت معايا هنا....وانا عندي 10سنين جدتي حصلت عندها حاله وفاه اختها في تركيا فسافرت وسابتني تعرف عمل ايه.....ضربني بتوكت الحزام وحابسني 3 ايام في الضلمه وكان بيدخلي الاكل من تحت الباب زي الفار.....ولولا دادا زينب اتصلت بجدتي وبلغتها ونزلت كان زماني مت....قعدت 15يوم ساكته مش بتكلم خايفه انام لوحدي لو سمعت صوته من بعيد يغمي عليا.....ولما دخلت ثانوي جبت مجموع هندسه جدتي في وقتها كانت في تركيا وكانت دي المرة الوحيده اللي سابتني فيها بعد اللي حصلي....فضل يضرب فيا لغايه ما نزفت جااامد وكنت همووت وقعد في المستشفي اكتر من خمسه ايام بين الحيا والمووت ولولا جدتي نزلت في نفس اليوم كان سابني مت ولا فرقت معاه ....عرفت ليه حتي المرة اللي جيت فيها عندك الشركه وايدي في الرباط الضغط كان هو السبب.....عرفت يا عمر عرفت انا اترعبت كده ليه....انا اسفه كنت عارفه انك بتهرج بس والله غصب عني انا اسفه.....
ليشدها عمر الي حضنه يحتضنها بقوووة لتبكي اكثر ويرتفع صوت نحيبها وهي تزداد من دفن وجهها في صدره ليلتقي هو ذلك بصدر رحب وقد تعود لذلك الهاني بالهلاك
أنت تقرأ
غرام اولاد البحراوي الجزئين
Romantizmهي التي عاشت في ظلام حالك لسنوات بعد ان مات لها اعز الناس.. لياتي هو وينقذها من ظلام سنوات عاشتها في قسوة لتشعر معه وفقط بحياه افقدتها لسنوات