Mereka berdua duduk di sofa sambil melihat kearah kembar elemental."Apa jadi dekat rambut korang dua?",soal Gempa,matanya meneliti rambut mereka berdua.
"Tak tahu...pagi tadi tiba-tiba je berubah warna..",jawab Light pelik.
"Mungkin kesan dari kuasa korang dua.."
"Logik juga.."
Ice bangun dan terus duduk di sebelah Light.
"Korang dua boleh pergi ke puncak gunung semula?",Ice menunduk sambil memegang tangan Light.
Elemental lain memandang pelik.
"K-kenapa kena pergi sana semula?",pertanyaan Light membuatkan Ice mengengam tangannya lebih kuat.
"I-itu...korang dua sahaja akan tahu apa yang akan terjadi...m-mungkin diorang akan selamat?",suara Ice mula meninggi sedikit.
"Kau kenapa Ice? Apa maksud kau sebenarnya?",Gempa memegang bahu Ice lembut.
Apa yang disembunyikan oleh Ice pun mereka tidak tahu.
"Baiklah."
Semua memandang Thunder yang bangun dari duduknya. Tangan Light ditarik oleh Thunder.
"Kami akan pergi sekarang juga."
"T-terima kasih!",ucap Ice lalu mengesat matanya.
Mereka berdua pun terus pergi ke puncak gunung.
....
"Apa pula diorang nak buat atas gunung nih?"
"Tanyalah diorang sendiri..."
"Aku dah tanya tapi si Thunder tuh macam tak nampak aku je.."
"Tulah kau muka buruk nau dia pun taknak tengok muka kau.."
"Eh mulut kau memang cam longkang siak.."
"Mulut kau cam loji..tch."
"Aku gigit kau kang"
"Gigitlah~"
Kembali ke situasi kembar dua...
Light duduk di atas batu sambil melihat permandangan dari puncak gunung.
"Jadi apa kita nak buat dekat sini?",soal Light yang mula bosan.
"Entah."
Hampir sahaja satu tamparan hinggap di pipi Thunder. Tadi bukan main yakin sekarang dia pun tak tahu nak buat apa.
Tiba-tiba satu suara muncul. Walaupun hanya suara mereka berdua rasa ada sesuatu yang akan terjadi.
"Will you... repeat the time or keep the past?"
Light berfikir sejenak.
"Kalau boleh pergi ke masa lepas woo bolehlah aku jawab exam yang aku gagal sebelum nih!HOHOHOHO sudah semestinya jawapan aku dah tahu..",kata Light teruja.
Belum sempat Thunder berkata apa-apa, Light sudah memberi keputusan terlebih dahulu.
"Time Repeat!"
Wargh!!!
Diorang dua terjatuh ke dalam lohong hitam.
"Eh!!!!"
...
Light menggosok kepalanya yang terhentak.
"Adoilahh kita dekat mana pula nih..",soal Light.
"Semua kau punya pasal.",Thunder mengetuk kepala Light yang sudah sakit.
Adeh!
"Eh bodohnya perangai.."
"Aku cabai mulut kau kang.."
Light memuncung mulut lalu mulutnya dijentik oleh Thunder.
Banganglah!
Suasana tempat tersebut seperti hutan.
"Jom."
Mereka berdua pun keluar dari hutan lalu tiba di satu bandar yang sangat canggih.
"Fuyo! Ini bandar robot ke apa!?"
Jalan punya jalan tiba-tiba mereka terlanggar sepasang pasangan.😌
"Adoi..maafkan saya..",ucap Thunder lalu membantu jejaka tersebut bangun dari duduknya.
"Ahh takpe...kau tak se-
Mereka berdua berpandangan antara satu sama lain. Timbul satu persoalan.
Eh!!?
"D-diorang b-..
Terkedu mereka berempat dibuatnya.
*****
Esya memandang elemental lain dengan wajah serius.
"Jadi boleh bagitahu kakak mana Light dengan Thunder?",tanya Esya dengan suara sedikit dingin.
"Aaa..diorang ada dekat atas gunung..",jawab Blaze dengan matanya memandang kearah lain.
"Buat apa atas gunung?"
Persoalan Esya membuatkan mereka terdiam. Eric yang ada bersama Esya hanya diam disebelahnya.
"Aku suruh diorang pergi sana...aku ingatkan mungkin diorang akan dapat apa-apa clue pasal Hali ngan Solar..",jelas Ice sambil menunduk.
"Ok..boleh tak korang terima takdir yang Hali dan Solar dah takde..kali nih je tolong faham situasi sekarang..tolonglah..",rayu Esya sambil memegang tangan Ice.
Hisk...hisk...
Ice terus memeluk Esya erat. Walaupun sebelum nih dia tak ambik tahu pasal dua orang abangnya itu,kini dia menyesal sebab asyik tidur je sewaktu mereka masih hidup dulu.
"I-ice cuma nak jumpa diorang untuk kali terakhir...maafkan Ice.."
"Semuanya akan baik...ok..",Esya menenangkan Ice.
Yang lain hanya diam membisu.
Eric pula cuba menelifon adiknya tapi langsung tidak dapat.
"Mana pula diorang dua nih pergi.."
Bersambung...
Vote dan coment😆
YOU ARE READING
Time Repeat II (COMPLETE)
Aventura-sambungan dari Different World- New adventure start. Semangat twins tersebut untuk mendapatkan kuasa cahaya dan petir dari diambil oleh musuh yang cuba merampas kuasa itu. "aku dah dapat!" "lari woi!!!!" Dengan perangai mereka yang selalu bergaduh...