Özel Bölüm

678 43 29
                                    

Hafif esen rüzgar saçlarımı savunuyordu. Kapattığım gözlerimle rüzgarı hissetneye çalışıyordum. Hemen yanımdaki menekşe ağacından gelen mis koku ile daha çok mest olmuştum.

Onun sözleri doldurdu kulaklarımı. "menekşe kokusu bir tek senden geldiğinde güzel oluyor" böyle demişti. Onun için de benim içinde öyleydi. Dünyadaki hiç bir koku sevdiğinden aldığın kokuya benzemezdi.

"sevgilim, bu kokuyu alıyor musun. Menekşe koktuğumu söylerdin. Bende mi böyle kokuyorum."

Ellerimle tam yarım saat boyunca temizlediğim toprakları seviyordum. Toprakların arasında gizlenmiş kokusunu hissetmek istiyordum ama olmuyordu. Bazen kokusunu unutmuş olmaktan korkuyordum.

"geçen gün buraya geldiğimde az ilerde bir cenaze vardı. Namazı kıldıran imam yanıma geldi ve bana bir şeyler söyledi. Eğer mezarın sağ ayak köşesinde durursam sen beni görürmüşsün. O zamandan sonra hep daha çok özenerek geldim. Güzel kıyafetler giyindim, saçlarımı daha özenli yaptım. Şuan nasılım peki sevgilim. Güzel olmuş muyum. E çok özel bir gün sonuçta demi"

Arkamda duran pastayı alıp çıkardım ve tekrar mezar taşına doğru döndüm.

"ah az kalsın unutuyordum. İyi ki doğdun sevgilim."

"en sevdiğin pastadan yaptım, portakallı"

"bugün 30 yaşına bastın sevgilim. Zaman ne kadar da hızlı değil mi. Bende 26 yaşına basacağım önümüzdeki ay."

Oturduğum yerde gülümseyerek bakıyordum. Elimdeki pastanın mumu esen rüzgar ile sönmüştü. O an gözlerimden mutluluk fışkırmıştı sanki. Kıkırtıma engel olamadım.

"dayanamadın yine benden önce üfledin ha. Hiç değişmiyorsun Doruk"

Pastaya bir müddet bakıp içime dolan sıkıntı ile gülüşüm yavaş yavaş soldu. Sonra yavaşca pastayı köşeye bıraktım. Uçuşan saçlarımı düzeltip derin bir nefes aldım.

"sana verdiğim sözü tuttum sevgilim. Tamam ilk başta çok zorlandım. Çok fazla yapamadım. Istemedim. Ama şimdi yaptım. En sonunda hayalini kurduğumuz kitabımı yazdım. Adını sa başka bir evrende koydum. Bana yazdığın şarkıya hikaye yazdım. Daha doğrusu hikayemizi yazdım sevgilim. Dillere destan olan aşkımızı yazdım. Bugün de onun basım günü."

Çantamdaki kitabı çıkardım. Kapağındaki resmimize baktım. Usulca sevdim resmi.

"çok özlüyorum seni, bazen özlemim o kadar çok büyüyor ki nefesim ciğerlerime inmeden boğazımdan kocaman bir yumru oluşuyor. Kalıyor orada Doruk. Sende, sende özlüyor musun beni"

Akan gözyaşlarım artık durmak bilmiyordu. Hep böyle oluyordu zaten. Beş yıldır her gün geldiğimde kendimi turup sonunda dayanmayarak ağlıyordum.

"geçen gün, en sahibimiz Hüseyin amca ve eşi Halime teyze geldi oturmaya. Halime teyze bana parmağımdaki yüzüğü çıkarımam gerktiğini söyledi. Nasıl çıkarırım ki ben. Bu sendne bana kalan tek şey. Seni bedenimde yaşatan tek nesne"

O anı düşündükçe daha çok ağlamaya başladım.

"ağır gelirmiş yüreğime. Gelmeyecek bir adamın hatırası ile yaşamak zorlaştırırmış hatatımı. Ama bilmiyorlar ki ben senin sayende yaşamaya başladım. Sensiz de asla devam edemem. Ben bie ömür boyunca sadece seni seveceğim sevgilim. Sen benim ilk ve tek aşkımsın."

Toprağını son kez sevip ona güzel bir türkü söylemek istedim.

Koyverdun gittun beni oy
Koyverdun gittun beni
Allah'undan bulasun oy
Allah'undan bulasun

Kimse almasun seni
Kimse almasun seni
Yine bana kalasun
Kimse almasun seni oy
Kimse almasun seni
Yine bana kalasun
Sevduğum senun aşkın
Ciğerlerumi dağlar
Hiç mi duşunmedun sen
Hiç mi duşunmedin sen oy
Sevduğun boyle ağlar
Sevduğun boyle ağlar
Hiç mi duşunmedun sen
Hiç mi duşunmedun sen oy
Sevduğun boyle ağlar
Sevduğun boyle ağlar

Yüreğimi dağlayan türkü bittiğinde akan yaşlarımı sildim ve derin bir nefes aldım. Arkamda hissettiğim beden ile yavaşva oraya döndüm. Benimle birlikte yaşayıp bana can yoldaşı olan küçük kıza baktım.
Emel, her gün okul çıkışımda beni buradan alırdı ve beraber evimize giderdik. Doruktan sonra ondan bir parça, onun kanından bir kan ile huzur bulmaya çalışıyordum.

"nasılsın"

"her gün bir gün öncesinden daha iyiyim. Her gün bir gün öncesinden daha çok kabulleniyorum onsuzluğu"


bu bölümü bana bu fikri verip içimiz dağla diyen güzelime hediye ediyorum.

aklımda yoktu onun sayesinde yazdım 

Başka Bir EvrendeHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin