PINARİSTAN

4.3K 136 6
                                    


Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.


Başımın Tacı kitabımdan Ferhat'ın hikayesidir.


Ferhat Şırnak'ın önde gelen ailelerinden birinin oğluydu. Tavır olarak sakin çok konuşmayan biri olduğundan hep merak edilen, keşfedilmeye çalışılan bir erkek olmuştu. Gerek ailesinin gerek kendi karizmasının etkisiyle ergenliğinden beri kızlar peşinden ayrılmamıştı. Memleketini çok severdi. Futbola meraklıydı. Okullarını bitirir bitirmez Şırnak'a dönmüş ve ailesinin iş kolları dışında planladığı bütün işlerini orada kurmuştu. Başarılı bir iş adamı olmayı her zaman memleketini geliştirmek için istediğinden, başka bir yerde yaşamayı hiç düşünmemişti.

Ta ki, memleketine öğretmen olarak atanan gri mavi gözlü sarışın gülüşü dünyalara bedel adı gibi IŞIK'ı görene dek Egeli bir ailede büyüdüğü için isterse büyük kente taşınmayı bile düşünmüştü. Gördüğü anda kalbinde bir yerleri oynatan, onunla bir bardak çay bile içmeyen kadın, ömrü boyunca içinde kalacak sızısıydı. İlk defa bir kadının peşinden koşmuştu. O da onu istememişti. Şimdi başka biriyle evliydi. Evli birini sevmeyi kendine yediremese de Işık'ın hep içinde bambaşka bir acı olarak kalacağını biliyordu.

Pınar nam-ı değer PINARİSTAN girdiği ortamlarda ışık gibi parlayan, simsiyah saçları deniz mavisi gözleri düzgün fiziği ve neşeli halleriyle herkes tarafından sevilen genç İngilizce Öğretmeni, ilk görev yeri Şırnak merkezde bir lise olunca İzmirli ailesi onu göndermek istememişlerdi. Göz bebekleri tek kızlarını karışık bir şehre gönderip, başına bir şey gelmesinden korkuyorlardı. Ancak inatçı kızlarını ikna edememişlerdi.

"İstan" eki bir sözcüğe eklendiğinde yer ve ya ülke belirtmek için kullanılıyordu. Pınar da sevdiklerini öyle sahipleniyor, öyle yanlarında oluyordu ki bu ismi ona büyük abisi koymuştu. Sen bizim yurdumuz, sensiz ıssız bir yer gibiyiz PINARİSTAN demişti. O günden sonra kendi de çok sevmiş ve bir şeyden vazgeçecek olsa sen köklerini saldıysan kimse o köklerden kopamaz Pınar hadi bakalım diyerek kendini ikna ediyor ve başarılı oluyordu.

Ne dersiniz bu inatçı kız Ferhat'ında yeri yurdu olur muydu? 

PROFİLİMDEN KÜTÜPHANENİZE EKLEYEBİLİRSİNİZ. 

CANIMDAN İLERİ (Kısa Hikaye-Bitti)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin