𝙷𝙸𝙺𝙰𝚈𝙰𝚃 𝚃𝙸𝙶𝙰 : 𝙷𝙰𝙽𝙸𝙼²

26.2K 129 4
                                    

"lena tidur semalam ustazah?"

soal satu suara entah dari mana, Hanim yang sedang bersandar pada tembok foyer memalingkan kepala ke kiri dan kekanan.

sebelum susuk tubuh seorang lelaki terbongkok-bongkok di belakangnya. sepertinya sedang menyapu sampah didalam longkang kecil di tepi foyer sekolah.

"eh, ya pak Atan?"

"tidaklah, saya tanya kamu. semalam kamu tidur lena ke? manatahu kan penat bekerja, kan?"

"oh haha, ya-ya.. alhamdulillah saya rehat okay je semalam. kenapa tanya macam tu?"

"saja, ambik berat."

"haa, okay terima kasih ya pakcik."

ada sesuatu yang tidak kena dengan soalan yang diajukan oleh staf cleaner itu namun Hanim tidak mengendahkan, memegang title sebagai seorang ustazah dia tidak boleh berburuk sangka kepada orang lain.

jam di pergelangan tangan dikerling, tepat 12.25pm. kelasnya tidak lama lagi akan bermula. sebenarnya tadi dia turun ke bilik bahasa inggeris kerana tas tangannya tertinggal.

balik dari sana, dia duduk sebentar di salah sebuah bangku di foyer sekolah tersebut. memandangkan kelasnya lama lagi.

sedikit atau tidak, dadanya sedikit berkocak dengan teguran staf cleaner Pak Atan tadi. ya lelaki itu tua dan nampak lemah.

tetapi apa yang kita nampak tidaklah menentukan apa yang tersirat, Hanim perlu lebih awas.

.
.
.

"ustazah Hanim, ada budak kelas tingkatan tiga yang apa tu, yang depan makmal sains tu bagi awak buku tu. masih berbalut, tak tahu isi apa. diorang kata ada abang suruh bagikan."

Hanim yang baru menapak kedalam bilik guru terus disapa seniornya Ustazah Rohana, masih lagi blur dengan situasi dia terus mengangguk perlahan sambil berjalan tenang ke meja.

"oh, cantiknya balut hijau turquoise."

monolog hatinya, tangan kanannya menarik kerusi sedikit kehadapan lalu dia melabuhkan tubuh yang kelesuan hampir 9 jam berada di sekolah.

"jap lagilah bukak."

dia membongkok ke bawah meja, mencari set kertas jawapan ujian terkini pelajarnya. sebuah fail tebal berwarna putih ditarik keluar, terhempas diatas meja kertas setebal 7 inci itu.

"wagh, semalam aku dah tanda sampai mana eaa."

.
.
.

1 jam 30 min berlalu, wanita itu akhirnya berjaya menanda hampir 10 set jawapan lengkap objektif dan subjektifnya sekali. tersandar dia kebelakang, pijar biji mata merenung tulisan yang entah apa-apa.

lagikan bahasa Arab, karangannya hauk!

mahu melegakan badan, dia bangkit lalu membuat beberapa regangan, ke kiri dan kanan. melepaskan semua sendi yang tegang.

prapp!

sendi-sendi di pinggang semuanya berbunyi-bunyi, usai itu dia menuju ke pantri yang terletak agak jauh dari kawasan guru wanita. dalam hati seperti mahu membancuh teh.

"lalala~"

.
.

bila Hanim duduk semula di meja, teringat pula pakej yang diterimanya tadi. bolehlah unboxing sebentar sebelum masuk kelas petang.

buku yang bersampul kemas itu dicapai, dibelek-belek buat beberapa ketika sebelum pisau kecil ditarik daripada bakul pensel.

krett! krekk! krittt~

sebuah buku setebal setengah inci berada diatas meja dihadapannya kini, kulitnya tebal berwarna coklat gelap. harganya semacam mahal.

diselak, muka pertama cuma tertulis :

"𝚋𝚞𝚊𝚝 𝚞𝚜𝚝𝚊𝚣𝚊𝚑 𝚢𝚊𝚗𝚐 𝚜𝚊𝚢𝚊 𝚛𝚒𝚗𝚍𝚞𝚒"

𝚊𝚍𝚊𝚔𝚊𝚑 𝚊𝚗𝚍𝚊 𝚜𝚒𝚑𝚊𝚝? 𝚖𝚊𝚊𝚏 𝚓𝚒𝚔𝚊 𝚜𝚞𝚔𝚊𝚛 𝚋𝚊𝚐𝚒 𝚜𝚊𝚢𝚊 𝚖𝚎𝚗𝚞𝚕𝚒𝚜 𝚙𝚞𝚓𝚊𝚗𝚐𝚐𝚊 𝚙𝚊𝚍𝚊 𝚞𝚖𝚞𝚛 𝚋𝚎𝚐𝚒𝚗𝚒 𝚗𝚊𝚖𝚞𝚗 𝚒𝚗𝚒𝚕𝚊𝚑 𝚢𝚊𝚗𝚐 𝚜𝚊𝚢𝚊 𝚖𝚊𝚑𝚞 𝚙𝚎𝚛𝚜𝚎𝚖𝚋𝚊𝚑𝚔𝚊𝚗 𝚋𝚞𝚊𝚝 𝚠𝚊𝚗𝚒𝚝𝚊 𝚢𝚊𝚗𝚐 𝚜𝚊𝚢𝚊 𝚖𝚒𝚗𝚊𝚝𝚒.

𝚢𝚊𝚗𝚐 𝚋𝚎𝚗𝚊𝚛 - 𝚊𝚍𝚖𝚒𝚛𝚎𝚛

.
.

"hm, siapa ea ni? aku ada peminat ke? aish, ini yang buat aku curious ni. sapalah ea? alah nanti rupa-rupanya budak sekolah kelas aku je. toksah berangan lah Hanim oi!"

dia bermonolog sendiri, membelek-belek buku itu sebelum diselak lagi. kali ini dia terdiam, buat beberapa milisaat pertama mindanya bagai tidak boleh berfungsi sebelum cepat-cepat buku itu ditutup semula.

"ok, apa ni?.."

dengan bantuan jari telunjuk dan jari hantu tangan kirinya, Hanim cuba mengintai rajah yang dia lihat tadi. lama dia merenung helaian kedua buku tersebut namun sukar untuk dia percaya.

ya, itu dia!

seorang wanita, bertudung labuh berona merah jambu. lena tidur diatas tilam empuk. namun, apa yang tersarung cuma tudungnya sahaja.

bajunya sudahpun terselak daripada pinggang hinggalah ke pangkal leher.

kainnya juga sudah dilonggarkan sehingga ke pergelangan kaki. semuanya terlihat, semuanya terdedah.

tubuhnya yang mulus, putih. ramping dengan buah dada yang membulat besar. punggungnya yang pejal disebalik panties kecil.

memang indah, sebab itulah dia terkejut bila melihat foto itu buat kali pertama namun lebih terkejut lagi bila tersadar yang itu adalah dirinya.

"ok- aku kena bertenang tapi apa benda nii!?"

wanita itu berdiri dengan tenang, dia memandang sekeliling jika ada sesiapa yang ada di sekitar. bila pasti yang tiada rakan guru lain dan pelajar, dia menyarung tas tangan pada bahu, lalu berjalan keluar dari bilik guru.

"wth, eeee apa niii!"

getus hatinya kegeraman, wajahnya merah padam. panas dan sakit bila tahu yang maruahnya mungkin sedang dicampak-campak oleh pelaku dirinya.

dia harus berjumpa dengan dalang disebalik ini, tidak boleh tidak. dia harus pulang dan melihat lebih lagi isi buku tadi. sepertinya ada beberapa nota didalamnya.

cepat Hanim!

.
.
.

𝚄𝚂𝚃𝙰𝚉𝙰𝙷Where stories live. Discover now