Hi.
aku Hisham, aku nak kongsi satu pengalaman yang aku tak pernah lupakan dengan korang semua.
aku pelajar tingkatan 5 di sebuah sekolah di Johor Bahru, aku pelajar yang agak terkenal di kalangan cikgu-cikgu di sekolah dengan kelakuan aku yang agak nakal berbanding rakan yang lain. ehe.
biasalah ponteng-ponteng sekolah, merokok, tu semua dah jadi perkara biasa pada aku sehinggakan aku sering dipanggil oleh guru penolong kanan sekolah aku kerana masalah displin.
pada awal sesi persekolahan aku di tingkatan lima, ada seorang cikgu lepasan UPSI intern dekat sekolah aku.
Marlia nama dia, aku panggil dia cikgu Lia, baru berusia 24 tahun. manis je orang nye, kulit putih kemerahan dan berkaca mata bulat.
yang membuat aku tertarik dengan cikgu ni sebab dia agak berbeza dari segi permakaian dengan cikgu-cikgu yang lain.
cikgu Lia suka bertudung labuh dan bebaju kurung. atau jubah pada hari tertentu.
Walaupun cikgu Lia ni bertudung labuh tapi dia bukan mengajar subjek agama islam sebagaimana yang kita biasa tengok ustazah-ustazah tu.
cikgu Lia mengajar subjek MathMod ataupun Matematik Moden, dan dia juga mengajar kelas aku.
mood aku nak belajar serta-merta berubah. yalah, aku minat kat dia la katakan, aku yang sebelum ni memang malas gila nak belajar tetibe je jadi rajin.
kawan-kawan aku pun tengok pelik je, pahal ea budak ni diorang kata. lantakla yang penting objektif aku jelas.
oleh kerana aku menunjukkan minat yang agak obvious semasa cikgu Liamengajar, secara tak langsung aku jadi murid kegemaran cikgu Lia.
nak tunjuk aku punya beria, kadang aku sanggup datang kedepan, tanya soalan-soalan yang entah ape-ape tah.
padahal bila cikgu Lia terangkan aku tak fokus langsung pun pada ape yang dia cakap, aku just nak tengok muka dia dari dekat je.
wajah yang putih, bersih je. suara pulak lembut je, tak laju tak lambat. lunak je bila dengar tu. haish.
Macam tu la kebiasaan aku. pada hari berikut nye, aku masih ingat lagi haritu hari sabtu, macam biasala sekolah aku ni kalau minggu kedua dengan keempat ada aktiviti kokurikulum dengan sukan.
cikgu Lia ni pun ada jugak mase tu sebab dia jurulatih bola jaring sekolah, erm hari ni aku nampak dia ada lain sikit dari biasa.
pakai seluar trak dengan t shirt lengan panjang labuh, tudung je la macam biasa, nampak kecik comel je aku tengok cikgu Lia hari tu, aku yang duk training bola kat padang sebelah pun asyik telepas bola je coz asyik curik-curik pandang kat dia.
ish ish ish, ahaha.
.
.Tengah hari tu lepas habis training bola aku pun dah siap kemas nak balik dah, tapi budak-budak ni sibuk pulak suh aku pegi simpan bola kat setor, masing-masing buat muka konon-konon tak larat nak jalan, nyampah pulak aku.
last-last aku pun pegi je la simpan bola tu, nasib baik setor tu dekat dengan tempat aku parking motor, kalau tak aku campak je la kat mana-mana bola tu, pedulik ape aku.
Dalam perjalanan aku nak pegi ke stor tu tetibe aku dengar ada orang panggil aku, sekali toleh tengok cikgu Lia.
peh tak sia-sia aku pegi simpan bola ni aku cakap (dalam hati je la)
"sham, meh sini tolong cikgu bawak kan benda-benda ni letak dalam setor" aku pun ape lagi laju je la, aku tengok ada dua bekas yang berisi bola jaring dengan net yang diorang pakai tadi.
YOU ARE READING
𝚄𝚂𝚃𝙰𝚉𝙰𝙷
Conto🦋🦋🦋 . . . tarikh lahir -12 dec 2021 . . 𝚌𝚎𝚛𝚝𝚘𝚝 𝚙𝚊𝚜𝚊𝚕 𝚠𝚊𝚗𝚒𝚝𝚊 𝚓𝚞𝚛𝚞𝚜𝚊𝚗 𝚞𝚜𝚝𝚊𝚣𝚊𝚑 𝚍𝚊𝚛𝚒 𝚖𝚊𝚗𝚊 𝚒𝚒 𝚜𝚞𝚍𝚞𝚝 𝚙𝚘𝚟 𝚙𝚞𝚗. 𝚖𝚊𝚢𝚋𝚎 𝚐𝚞𝚛𝚞, 𝚊𝚍𝚊 𝚢𝚊𝚗𝚐 𝚙𝚎𝚕𝚊𝚓𝚊𝚛. 𝚊𝚝𝚊𝚞𝚙𝚞𝚗 𝚔𝚊𝚠𝚊𝚗 𝚔𝚎𝚙𝚊𝚍�...